Gör ett matförsök för veckan
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Gör ett matförsök för veckan

    Vi kommer nog vara och städa i huset under veckan om det går och äta där.
    Så ett försök till matschema 8 som kan konvertera till taimat och pizza, men ändå!)

    -Köttfärs och potatisgratäng
    -lax i ugn med kokt potatis och gurkssås till oss vuxna. Barnen äter laxen med tacostillbehör..., dvs den kryddas med såna kryddor och sen äter de den i bröd och med grönsaker till och guacamole.
    -tomatsoppa med fetaost och något bröd
    -här kan det bli vad som helst då jag är bortrest på jobb och pappan sköter maten...men ska försöka förbereda köttfärsbiffar.
    -vegetarisk paj ( även det förberett när jag är bortrest)
    -kyckling i ugn med potatis och grönsaker rostade i ugn med chili och honung
    -Räkgryta med curry och sambaloelek på stora sonens begäran. Till han som inte äter räkor blir det gryta med lite kycklingrester i stället
  2. 1
    Gör ett matförsök för veckan Vi kommer nog vara och städa i huset under veckan om det går och äta där.
    Så ett försök till matschema 8 som kan konvertera till taimat och pizza, men ändå!)

    -Köttfärs och potatisgratäng
    -lax i ugn med kokt potatis och gurkssås till oss vuxna. Barnen äter laxen med tacostillbehör..., dvs den kryddas med såna kryddor och sen äter de den i bröd och med grönsaker till och guacamole.
    -tomatsoppa med fetaost och något bröd
    -här kan det bli vad som helst då jag är bortrest på jobb och pappan sköter maten...men ska försöka förbereda köttfärsbiffar.
    -vegetarisk paj ( även det förberett när jag är bortrest)
    -kyckling i ugn med potatis och grönsaker rostade i ugn med chili och honung
    -Räkgryta med curry och sambaloelek på stora sonens begäran. Till han som inte äter räkor blir det gryta med lite kycklingrester i stället
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Vår matvecka blir troligen så här:

    mån: Köttbullar och mos, grönsaker
    tis: pasta med skink-. ost och ärtsås
    ons: torsk på något vis
    tors: vegetariska vårrullar som sonen bestämde
    fre: kyckling i lergryta
    lör: sopplunch, kvällen är inte bestämd än
    sön: öppet på dagen (min svärmor fyller år och jag vet inte ifall hon vill ses, maken ska kolla under veckan), våfflor till kvällen
  4. 2
    Vår matvecka blir troligen så här:

    mån: Köttbullar och mos, grönsaker
    tis: pasta med skink-. ost och ärtsås
    ons: torsk på något vis
    tors: vegetariska vårrullar som sonen bestämde
    fre: kyckling i lergryta
    lör: sopplunch, kvällen är inte bestämd än
    sön: öppet på dagen (min svärmor fyller år och jag vet inte ifall hon vill ses, maken ska kolla under veckan), våfflor till kvällen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar