Gick på Star Wars
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Gick på Star Wars

    Lillemannen och jag har inte varit på bio på länge så jag tog med honom på den nya Star Warsfilmen nu när värsta hysterin lagt sig litet. Redan i öppningsscenen känner man igen de gigantiska rymdskeppen som sakta glider förbi, hur motorljudet ökar efter hand som det kommer närmare kamerapositionen, hur...

    Vänta ett ögonblick! Ljud i rymden? Där finns ju inget som ljudet kan fortplanta sig i! Fanns det alltså ingen som var inblandad i filmen som hade åtminstone ett godkänt betyg i fysik på högstadiet? Tydligen inte. Min lilleman har det inte, så han var nöjd. Jaja, alltid något.

    För övrigt kändes filmen med som en remake av den första filmen, fast med bättre specialeffekter. De får i alla fall pluspoäng för att den film som utspelar sig 30 år efter den första, och väl är inspelad närmare 40 år efteråt, har fått med samma skådespelare till ett antal huvudroller - de har åldrats naturligt men man känner ändå igen dem. Lillemannen var nöjd och det var det viktigaste!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Gick på Star Wars Lillemannen och jag har inte varit på bio på länge så jag tog med honom på den nya Star Warsfilmen nu när värsta hysterin lagt sig litet. Redan i öppningsscenen känner man igen de gigantiska rymdskeppen som sakta glider förbi, hur motorljudet ökar efter hand som det kommer närmare kamerapositionen, hur...

    Vänta ett ögonblick! Ljud i rymden? Där finns ju inget som ljudet kan fortplanta sig i! Fanns det alltså ingen som var inblandad i filmen som hade åtminstone ett godkänt betyg i fysik på högstadiet? Tydligen inte. Min lilleman har det inte, så han var nöjd. Jaja, alltid något.

    För övrigt kändes filmen med som en remake av den första filmen, fast med bättre specialeffekter. De får i alla fall pluspoäng för att den film som utspelar sig 30 år efter den första, och väl är inspelad närmare 40 år efteråt, har fått med samma skådespelare till ett antal huvudroller - de har åldrats naturligt men man känner ändå igen dem. Lillemannen var nöjd och det var det viktigaste!
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Jag gillade den också. Jag tänkte inte på ljuden, men å andra sidan så ser jag aldrig på film med sådana kritiska tankar för då blir det inte längre roligt.
    Ha det gott!
  4. 2
    Jag gillade den också. Jag tänkte inte på ljuden, men å andra sidan så ser jag aldrig på film med sådana kritiska tankar för då blir det inte längre roligt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Om man köper böcker i Science Fiction bokhandeln i Gamla stan, då kan man få med ett bokmärke där det står " I rymden kan ingen höra dig läsa"
  6. 3
    Om man köper böcker i Science Fiction bokhandeln i Gamla stan, då kan man få med ett bokmärke där det står " I rymden kan ingen höra dig läsa"
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    :)

    Fast det kan ju ingen på jorden heller - jag förutsätter att man läser tyst eller åtminstone inte skriker medan man läser!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    :) Fast det kan ju ingen på jorden heller - jag förutsätter att man läser tyst eller åtminstone inte skriker medan man läser!
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5

    Måste ju ses

    Även som du säger vart kommre ljudet i rymden ifrån......

    Sett alla sedan 1977 o framåt och denna nr7 var ju ren cliffhanger och kopia på första eller 4e då.

    OT hur skriver jag egna inlägg hittar ingen knapp o trycka på
    Undra sa flundran om gäddan är fisk.

    De va däringa sa käringa från Skövde.


    Hoppa o skit o få randiga ben.
  10. 5
    Måste ju ses Även som du säger vart kommre ljudet i rymden ifrån......

    Sett alla sedan 1977 o framåt och denna nr7 var ju ren cliffhanger och kopia på första eller 4e då.

    OT hur skriver jag egna inlägg hittar ingen knapp o trycka på
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Hallå Mackan, du har varit borta länge

    Det finns en turkos ikon i rubriken, till höger om "Singelmingel" som skall föreställa en pratbubbla. Klicka på den för att skapa en ny tråd.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Hallå Mackan, du har varit borta länge Det finns en turkos ikon i rubriken, till höger om "Singelmingel" som skall föreställa en pratbubbla. Klicka på den för att skapa en ny tråd.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar