BM idag 24+6 hjärtat slog för snabbt
Junibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    BM idag 24+6 hjärtat slog för snabbt

    Hej,
    Va på vanlig kontroll precis, när bm skulle lyssna på hjärtat förändrades hennes ansiktsuttryck rejält. Hon sa att bebisens hjärta slog för snabbt. Fick lägga mig och vila 10 min. Blev bättre sen. Men är så fruktansvärt orolig. Hon va lite stressad för nästa patient skulle in efter mig och´hon hade dragit ut på tiden. Hann inte prata av mig.

    Har ni varit med om liknande? Vet ni hur snabbt era barns hjärtan slår?
    Min flickas hjärta slog nära 160.
  2. 1
    BM idag 24+6 hjärtat slog för snabbt Hej,
    Va på vanlig kontroll precis, när bm skulle lyssna på hjärtat förändrades hennes ansiktsuttryck rejält. Hon sa att bebisens hjärta slog för snabbt. Fick lägga mig och vila 10 min. Blev bättre sen. Men är så fruktansvärt orolig. Hon va lite stressad för nästa patient skulle in efter mig och´hon hade dragit ut på tiden. Hann inte prata av mig.

    Har ni varit med om liknande? Vet ni hur snabbt era barns hjärtan slår?
    Min flickas hjärta slog nära 160.
  3. Medlem sedan
    Sep 2014
    #2
    Oj, vad innebär det då? Hann du få någon förklaring? Väntar en pojke och hans hjärtslag brukar ligga på 140-144.
  4. 2
    Oj, vad innebär det då? Hann du få någon förklaring? Väntar en pojke och hans hjärtslag brukar ligga på 140-144.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Hann inte få en förklaring förutom att jag ska sluta stressa. Promenerade 30 min kan ju vara det som fick det lilla hjärtat att arbeta hårdare. Trodde inte att det skulle påverka barnet.

    Ska eventuellt dit på måndag på drop in å bara lyssna på hjärtat igen.
    Känt mig nedstämd idag och vaknade av panikångestattack igår 😕
  6. 3
    Hann inte få en förklaring förutom att jag ska sluta stressa. Promenerade 30 min kan ju vara det som fick det lilla hjärtat att arbeta hårdare. Trodde inte att det skulle påverka barnet.

    Ska eventuellt dit på måndag på drop in å bara lyssna på hjärtat igen.
    Känt mig nedstämd idag och vaknade av panikångestattack igår 😕
  7. Medlem sedan
    Sep 2014
    #4
    Usch vad jobbigt. Har du inte kunnat prata med barnmorskan efterhand på telefonen eller så? Bara för att få prata och höra varför osv.
  8. 4
    Usch vad jobbigt. Har du inte kunnat prata med barnmorskan efterhand på telefonen eller så? Bara för att få prata och höra varför osv.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Nej, har inte pratat med henne. Känner mig lugnare nu när jag känner att bebis rör sig i magen. Måste försöka varva ner, är väldigt stressad inför allt. Barnvagn är köpt nu iaf en stor lättnat!
  10. 5
    Nej, har inte pratat med henne. Känner mig lugnare nu när jag känner att bebis rör sig i magen. Måste försöka varva ner, är väldigt stressad inför allt. Barnvagn är köpt nu iaf en stor lättnat!
  11. Medlem sedan
    Sep 2014
    #6
    Ja, alltså en sån här oro har jag aldrig känt innan jag blev gravid. Antar att det lär fortsätta enda ner i graven.
  12. 6
    Ja, alltså en sån här oro har jag aldrig känt innan jag blev gravid. Antar att det lär fortsätta enda ner i graven.
  13. Medlem sedan
    Jan 2015
    #7
    Vi har gått på fosterkardiologen på Astrid Lindgrens (pga en diagnos jag har som kan medföra risker för bebisens hjärta) och där är de verkligen experter! Och där har vi fått information om att upp till 170 är normalt, om det går upp mot 180 ska det utredas. Tycker inte du ska oroa dig!

    Oproffsig BM som skrämde upp dig och sen inte följde upp det hela...
  14. 7
    Vi har gått på fosterkardiologen på Astrid Lindgrens (pga en diagnos jag har som kan medföra risker för bebisens hjärta) och där är de verkligen experter! Och där har vi fått information om att upp till 170 är normalt, om det går upp mot 180 ska det utredas. Tycker inte du ska oroa dig!

    Oproffsig BM som skrämde upp dig och sen inte följde upp det hela...
  15. Medlem sedan
    Jan 2016
    #8
    Min bm sade att om de hör hjärtljud mellan 120 till 160 är de jättenöjda. Min bebis låg på 150.
  16. 8
    Min bm sade att om de hör hjärtljud mellan 120 till 160 är de jättenöjda. Min bebis låg på 150.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar