Flicknamnshjälp?
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Flicknamnshjälp?

    Hej! Vi har en liten som beräknas födas i sommar. Vi har valt ett killnamn, men är det en tjej så har vi massa namn på listan. Ge oss lite input! Vilket ska vi välja? Varför/varför inte? Ida Förslagen är: Ida, Inger, Ingrid, Juni, Linnea, Majken, Vera, Viola Vio VVl
  2. 1
    Flicknamnshjälp? Hej! Vi har en liten som beräknas födas i sommar. Vi har valt ett killnamn, men är det en tjej så har vi massa namn på listan. Ge oss lite input! Vilket ska vi välja? Varför/varför inte? Ida Förslagen är: Ida, Inger, Ingrid, Juni, Linnea, Majken, Vera, Viola Vio VVl
  3. Anonym
    #2
    Men detta var ju dumt, det gick iväg innan jag var klar. Namnen skall vara: Hilda, Hedda, Ida, Inger, Ingrid, Juni, Klara, Linnea, Majken, Vera och Viola.
  4. 2
    Men detta var ju dumt, det gick iväg innan jag var klar. Namnen skall vara: Hilda, Hedda, Ida, Inger, Ingrid, Juni, Klara, Linnea, Majken, Vera och Viola.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Vår dotter är snart 2 veckor och namnlös. Vi kommer ej överens. Namnen som provas nu är: alice linnea Alva Ingrid wilma iris Sigrid. Min favorit är Ilse egentligen men mannen vägrar. Har en Svea och Esther sen innan och det ska ju helst harmonisera med de namnen.
  6. 3
    Vår dotter är snart 2 veckor och namnlös. Vi kommer ej överens. Namnen som provas nu är: alice linnea Alva Ingrid wilma iris Sigrid. Min favorit är Ilse egentligen men mannen vägrar. Har en Svea och Esther sen innan och det ska ju helst harmonisera med de namnen.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Hilda - tycker jag är urtråkigt. Tusen gånger hellre en Hilma (för att det låter mindre barskt) men det upplever jag egentligen också som tråkigt
    Hedda - är okej. Lite sött, lite coolt, men ingen personlig favorit
    Ida - väldigt vanligt i min generation så helt fel för mig. Tycker dessutom att det låter lite gnälligt ljudmässigt
    Inger - EGENTLIGEN tycker jag att det är ett tantnamn men jag tror att om jag skulle träffa en liten tjej som heter Inger skulle jag tycka att det var ganska coolt. Kan inte bestämma mig. Modigt.
    Ingrid - fint men fortfarande inte min stil. Har dock inga invändningar att komma med
    Juni - ljudmässigt tycker jag att det är fantastiskt fint. Det enda jag tänker är att det känns som ett modenamn, vilket jag tycker är lite tråkigt. Då gillar jag klassiska namn bättre. Men som sagt, fint.
    Klara - Nja. Småtrist men visst, gulligt och klassiskt.
    Linnea - SÅ uttjatat, i alla fall där jag bor
    Majken - Gulligt och tufft men lite barnsligt. Helt okej.
    Vera - ett av namnen som står högst på min lista. Vet inte varför egentligen, tycker bara att det är otroligt vackert + att jag associerar positivt till det.
    Viola - coolt. Gillar.

    Jag märker att vi inte har helt samma namnsmak, men mina invändningar handlar ju bara precis om det - smak. Alla namnen funkar hur bra som helst, det som sticker ut mest är väl Inger eftersom det är lite "fel" generation just nu, men just det gör det ju också spännande. Lycka till!
  8. 4
    Hilda - tycker jag är urtråkigt. Tusen gånger hellre en Hilma (för att det låter mindre barskt) men det upplever jag egentligen också som tråkigt
    Hedda - är okej. Lite sött, lite coolt, men ingen personlig favorit
    Ida - väldigt vanligt i min generation så helt fel för mig. Tycker dessutom att det låter lite gnälligt ljudmässigt
    Inger - EGENTLIGEN tycker jag att det är ett tantnamn men jag tror att om jag skulle träffa en liten tjej som heter Inger skulle jag tycka att det var ganska coolt. Kan inte bestämma mig. Modigt.
    Ingrid - fint men fortfarande inte min stil. Har dock inga invändningar att komma med
    Juni - ljudmässigt tycker jag att det är fantastiskt fint. Det enda jag tänker är att det känns som ett modenamn, vilket jag tycker är lite tråkigt. Då gillar jag klassiska namn bättre. Men som sagt, fint.
    Klara - Nja. Småtrist men visst, gulligt och klassiskt.
    Linnea - SÅ uttjatat, i alla fall där jag bor
    Majken - Gulligt och tufft men lite barnsligt. Helt okej.
    Vera - ett av namnen som står högst på min lista. Vet inte varför egentligen, tycker bara att det är otroligt vackert + att jag associerar positivt till det.
    Viola - coolt. Gillar.

    Jag märker att vi inte har helt samma namnsmak, men mina invändningar handlar ju bara precis om det - smak. Alla namnen funkar hur bra som helst, det som sticker ut mest är väl Inger eftersom det är lite "fel" generation just nu, men just det gör det ju också spännande. Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar