Vill jag eller vill jag inte?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2016
    #1

    Vill jag eller vill jag inte?

    Hej! Jag känner mig otroligt sliten mellan tankarna om jag vill ha barn eller inte. Har under många år absolut inte velat ha barn av olika anledningar, men börjar nu känna mer och mer att jag vill ha barn. Inte ens att träffa min sambos hyperaktiva systerbarn avskräckte mig denna gång nej, skämt åsido så känns det jobbigt. Inte bara för att jag knappt vet vad jag själv vill, utan också för att min sambo alltid sagt att han inte vill ha barn. Jag vet inte om jag ska prata med honom om det eller om känslan kommer gå över. Känns inte som att någon vettig fråga kom ur mitt inlägg, vill nog mest bara skriva av mig. Men är det någon som känner igen sig och hur resonerar ni? Med vänlig hälsning, Anneli
  2. 1
    Vill jag eller vill jag inte? Hej! Jag känner mig otroligt sliten mellan tankarna om jag vill ha barn eller inte. Har under många år absolut inte velat ha barn av olika anledningar, men börjar nu känna mer och mer att jag vill ha barn. Inte ens att träffa min sambos hyperaktiva systerbarn avskräckte mig denna gång nej, skämt åsido så känns det jobbigt. Inte bara för att jag knappt vet vad jag själv vill, utan också för att min sambo alltid sagt att han inte vill ha barn. Jag vet inte om jag ska prata med honom om det eller om känslan kommer gå över. Känns inte som att någon vettig fråga kom ur mitt inlägg, vill nog mest bara skriva av mig. Men är det någon som känner igen sig och hur resonerar ni? Med vänlig hälsning, Anneli
  3. missmisty
    #2
    Jag har varit i liknande situation, dock inte med sambo som inte ville ha barn. Jag har förr aldrig velat ha barn och jag var gift med en som egentligen ville ha barn men som valt bort att skaffa barn pga att han ville leva med mig. Det blev en jobbig situation till slut och pga olika anledningar skilde vi oss. Men nu, på 'äldre' dar, har jag helt plötsligt velat skaffa barn och försöker nu. Med sambo som valt mig och valt att inte skaffa barn men gärna vill ha barn. Jag tror det är svårt att ändra på det man känner för stunden så därför kör jag på detta nu. Man kan ju aldrig veta om man kan få barn heller. Jag tycker du ska följa de du ktänner innerst inne, men så klart vara öppen mot din partner. Krånglade till texten lite, men hoppas du förstår mina ord.
  4. 2
    Jag har varit i liknande situation, dock inte med sambo som inte ville ha barn. Jag har förr aldrig velat ha barn och jag var gift med en som egentligen ville ha barn men som valt bort att skaffa barn pga att han ville leva med mig. Det blev en jobbig situation till slut och pga olika anledningar skilde vi oss. Men nu, på 'äldre' dar, har jag helt plötsligt velat skaffa barn och försöker nu. Med sambo som valt mig och valt att inte skaffa barn men gärna vill ha barn. Jag tror det är svårt att ändra på det man känner för stunden så därför kör jag på detta nu. Man kan ju aldrig veta om man kan få barn heller. Jag tycker du ska följa de du ktänner innerst inne, men så klart vara öppen mot din partner. Krånglade till texten lite, men hoppas du förstår mina ord.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar