ok en matenkät då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    ok en matenkät då

    för det var väldigt lugnt här!

    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    -Vad ska ni äta i dag?
    -vad är er absoluta favoriträtt?

    egna svar
    -japp, äter något grönt till varje måltid även om det bara är en knippe sockerärtor eller tomater
    -Ja nästan varje dag, oftast äpplen men gärna någon frukt som banan i smoothien eller jordgubbar, eller en bit melon efter maten.
    -Minst två men försöker få till mer, ganska okomplicerat. Som i går böt jag ut köttbiten mot en bit stekt portabello toppad med chevre till stekt rödkål och långbakad spetskål.
    -Japp, perfekt till vardags eller när man vill blanda flera sorters sallader.
    Kan även fylla en burk med färdigskurna andra grönsaker i salladsdisken om jag har bråttom eller vill ha flera sorter. Toppar då den till grönsallad med det.
    -I kväll blir det väldigt ovegetariskt och inte så nyttigt, men gott: Wallenbergare på kalvfärs och massor med smör och grädde. Potatispest och rårörda lingon.
    -Har nog flera favoriter, som ex musslor, tonfisk ( köper dock inte den från Thailand) en riktigt blodig tournedos eller en tallrik scallops eller bara en tallrik med rödbetor med chevre honung och valnötter
    Är nog allätare.

    -
  2. 1
    ok en matenkät då för det var väldigt lugnt här!

    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    -Vad ska ni äta i dag?
    -vad är er absoluta favoriträtt?

    egna svar
    -japp, äter något grönt till varje måltid även om det bara är en knippe sockerärtor eller tomater
    -Ja nästan varje dag, oftast äpplen men gärna någon frukt som banan i smoothien eller jordgubbar, eller en bit melon efter maten.
    -Minst två men försöker få till mer, ganska okomplicerat. Som i går böt jag ut köttbiten mot en bit stekt portabello toppad med chevre till stekt rödkål och långbakad spetskål.
    -Japp, perfekt till vardags eller när man vill blanda flera sorters sallader.
    Kan även fylla en burk med färdigskurna andra grönsaker i salladsdisken om jag har bråttom eller vill ha flera sorter. Toppar då den till grönsallad med det.
    -I kväll blir det väldigt ovegetariskt och inte så nyttigt, men gott: Wallenbergare på kalvfärs och massor med smör och grädde. Potatispest och rårörda lingon.
    -Har nog flera favoriter, som ex musslor, tonfisk ( köper dock inte den från Thailand) en riktigt blodig tournedos eller en tallrik scallops eller bara en tallrik med rödbetor med chevre honung och valnötter
    Är nog allätare.

    -
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Vad skoj med en enkät när jag tittade in för att se om det var någon fart på stället
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    I gram vet jag inte men ganska mycket. Alltid till måltider och ofta som ingrediens.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    *Snittar nog 1-2 frukter/dag. Oftast banan men även bär i form av hallon, blåbär och jordgubbar.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    *Nej, inte inplanerad på det viset.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    *Ja, sallad köper jag oftast färdigskuren men rotfrukter och liknande köper jag mer sällan färdigskuret.

    -Vad ska ni äta i dag?
    *Grekiska biffar, tzatsiki, hasselbackspotatis och grekisk sallad.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    *En perfekt oxfile med hemgjord bea och potatisrätt.
  4. 2
    Vad skoj med en enkät när jag tittade in för att se om det var någon fart på stället
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    I gram vet jag inte men ganska mycket. Alltid till måltider och ofta som ingrediens.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    *Snittar nog 1-2 frukter/dag. Oftast banan men även bär i form av hallon, blåbär och jordgubbar.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    *Nej, inte inplanerad på det viset.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    *Ja, sallad köper jag oftast färdigskuren men rotfrukter och liknande köper jag mer sällan färdigskuret.

    -Vad ska ni äta i dag?
    *Grekiska biffar, tzatsiki, hasselbackspotatis och grekisk sallad.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    *En perfekt oxfile med hemgjord bea och potatisrätt.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    - oj inte alls mycket, knappt aldrig typ

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    - nej i stort sett aldrig

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    - nej

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    - nej

    -Vad ska ni äta i dag?
    - åt isterband och stuvad potatis

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    - har ingen direkt favvorätt, jag äter allt, är som en kompostkvarn.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    - oj inte alls mycket, knappt aldrig typ

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    - nej i stort sett aldrig

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    - nej

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    - nej

    -Vad ska ni äta i dag?
    - åt isterband och stuvad potatis

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    - har ingen direkt favvorätt, jag äter allt, är som en kompostkvarn.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hur mycket grönsaker per dag? Från inga alls (ytterst ovanligt) till nästan uteslutande (ovanligt). Inte till varje måltid, långt ifrån. Ett vanligt mellanmål är t ex kesoröra och har jag inte lite strimlad purjo t ex i så är det inga grönsaker alls där. Många av de måltider som inte innehåller grönsaker innehåller dock frukt och/eller bär i stället, som t ex när jag dricker smoothie/drickyoghurt eller äter pannkakor. Men det finns absolut måltider där jag inte intar varken grönsaker eller frukt/bär.

    Frukt varje dag? Nej. Men kan frukt kvittas mot bär så blir det i princip varje dag i alla fall. Senaste veckorna har det blivit en hel del hallon, jordgubbar, kiwi och plommon.

    Alla mina dagar är vegetariska matdagar.

    Färdigskuren sallad på påse köper jag ibland. Det blir så stora mängder annars om jag ska köpa en påse babyspenat, en påse machésallad, en påse vanlig krispsallad o s v och själv blanda. Det händer att jag köper färdigstrimlad vitkål också för att slippa köpa ett helt huvud. Och så blir det en och annan lunch på språng från salladsbaren i vissa affärer men det är inte ofta, det smakar liksom inte riktigt rätt...

    Idag till middag blir det hemmagjorda quornfärsbollar, kokta morötter, gröna ärtor, lingon och brunsås.

    Absoluta favoriträtt? Hmmm, det svaret kan variera utifrån humör men en riktigt ostig lasagne är sällan fel.
  8. 4
    Hur mycket grönsaker per dag? Från inga alls (ytterst ovanligt) till nästan uteslutande (ovanligt). Inte till varje måltid, långt ifrån. Ett vanligt mellanmål är t ex kesoröra och har jag inte lite strimlad purjo t ex i så är det inga grönsaker alls där. Många av de måltider som inte innehåller grönsaker innehåller dock frukt och/eller bär i stället, som t ex när jag dricker smoothie/drickyoghurt eller äter pannkakor. Men det finns absolut måltider där jag inte intar varken grönsaker eller frukt/bär.

    Frukt varje dag? Nej. Men kan frukt kvittas mot bär så blir det i princip varje dag i alla fall. Senaste veckorna har det blivit en hel del hallon, jordgubbar, kiwi och plommon.

    Alla mina dagar är vegetariska matdagar.

    Färdigskuren sallad på påse köper jag ibland. Det blir så stora mängder annars om jag ska köpa en påse babyspenat, en påse machésallad, en påse vanlig krispsallad o s v och själv blanda. Det händer att jag köper färdigstrimlad vitkål också för att slippa köpa ett helt huvud. Och så blir det en och annan lunch på språng från salladsbaren i vissa affärer men det är inte ofta, det smakar liksom inte riktigt rätt...

    Idag till middag blir det hemmagjorda quornfärsbollar, kokta morötter, gröna ärtor, lingon och brunsås.

    Absoluta favoriträtt? Hmmm, det svaret kan variera utifrån humör men en riktigt ostig lasagne är sällan fel.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Vi äter grönsaker varje dag till minst ett mål men det är olika hur mycket. Vintertid gör jag ofta en vitkålssallad med rivna morötter mm som håller sig i kylen i några dagar och är bra som bas.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Ja, varje dag oftast på förmiddagen och även på kvällen blir det någon frukt. Vi gör ganska ofta fruktsallad av det som finns hemma. Jag äter inte banan, smaken är vidrig och konsistensen är klökframkallande så det går inte. Men äpplen, vindruvor och melon är gott.

    -Har ni någon vegetarisk matdag per vecka?
    Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Färdigskuren blandad sallad köper jag ibland eftersom det är smidigt och för att få blandningen. Andra grönsaker köper jag aldrig färdigskurna, mest för att jag har lite hygiennojja med mat.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Vi åt mackor eftersom min man fick för sig att riva upp en bänkskiva i köket för att rätta till den. Så nu är det kaos och oframkomligt i köket och därmed omöjligt att laga något. Annars skulle vi haft spagetti och köttfärssås men det får bli i morgon. Hoppas jag.

    -Vad är er absoluta favoriträtt?
    Bruna bönor och stekt fläsk. Men det är jag ensam om i familjen så det äter jag kanske två gånger om året hemma hos mamma.
  10. 5
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Vi äter grönsaker varje dag till minst ett mål men det är olika hur mycket. Vintertid gör jag ofta en vitkålssallad med rivna morötter mm som håller sig i kylen i några dagar och är bra som bas.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Ja, varje dag oftast på förmiddagen och även på kvällen blir det någon frukt. Vi gör ganska ofta fruktsallad av det som finns hemma. Jag äter inte banan, smaken är vidrig och konsistensen är klökframkallande så det går inte. Men äpplen, vindruvor och melon är gott.

    -Har ni någon vegetarisk matdag per vecka?
    Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Färdigskuren blandad sallad köper jag ibland eftersom det är smidigt och för att få blandningen. Andra grönsaker köper jag aldrig färdigskurna, mest för att jag har lite hygiennojja med mat.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Vi åt mackor eftersom min man fick för sig att riva upp en bänkskiva i köket för att rätta till den. Så nu är det kaos och oframkomligt i köket och därmed omöjligt att laga något. Annars skulle vi haft spagetti och köttfärssås men det får bli i morgon. Hoppas jag.

    -Vad är er absoluta favoriträtt?
    Bruna bönor och stekt fläsk. Men det är jag ensam om i familjen så det äter jag kanske två gånger om året hemma hos mamma.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Äter ngn tomat samt lite sallad, broccoli Odyl.

    Nej, undviker frukt. Ibland äpple i ngn crème fraîchesås till fisk eller citron.

    Ingen vegetarisk dag.

    Skär allt själv. Men, någon gång har jag köpt färdigskriven sallad, den luktar urk....ö

    Idag åt jag lövbiff med broccoli och tomat. Samt mkt smör.

    Vet inte favvorätt, förut var det sushi
  12. 6
    Äter ngn tomat samt lite sallad, broccoli Odyl.

    Nej, undviker frukt. Ibland äpple i ngn crème fraîchesås till fisk eller citron.

    Ingen vegetarisk dag.

    Skär allt själv. Men, någon gång har jag köpt färdigskriven sallad, den luktar urk....ö

    Idag åt jag lövbiff med broccoli och tomat. Samt mkt smör.

    Vet inte favvorätt, förut var det sushi
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Äter inte grönsaker till alla måltider, men nästan. Oftast någon sallad, om vi grillar blir det gärna champinjoner, sparris, selleri, morötter och lök. Annars är blomkål och broccoli stora favoriter hos mig.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    * Nej, jag är ingen fruktätare.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    * Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    * Nej, aldrig färdigskuret.

    -Vad ska ni äta i dag?
    * Blev pasta och pastasås med karré- och rådjurskött. Och sallad.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    * Sambons svartvinbärskyckling med jasmineris och grönsaker. Mumma!!
  14. 7
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Äter inte grönsaker till alla måltider, men nästan. Oftast någon sallad, om vi grillar blir det gärna champinjoner, sparris, selleri, morötter och lök. Annars är blomkål och broccoli stora favoriter hos mig.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    * Nej, jag är ingen fruktätare.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    * Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    * Nej, aldrig färdigskuret.

    -Vad ska ni äta i dag?
    * Blev pasta och pastasås med karré- och rådjurskött. Och sallad.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    * Sambons svartvinbärskyckling med jasmineris och grönsaker. Mumma!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    * Inte så mycket. Tillräckligt, tycker jag själv. För lite, tycker Socialstyrelsen.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    * Brukar äta en banan eller ett äpple på jobbet, varje dag.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    * Ja, minst en, ofta två, på det ställe där jag äter lunch.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    * Köper nästan aldrig grönsaker själv.

    -Vad ska ni äta i dag?
    * Har redan ätit en rotfruktslåda.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    * Ingen aning. Många.
  16. 8
    Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    * Inte så mycket. Tillräckligt, tycker jag själv. För lite, tycker Socialstyrelsen.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    * Brukar äta en banan eller ett äpple på jobbet, varje dag.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    * Ja, minst en, ofta två, på det ställe där jag äter lunch.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    * Köper nästan aldrig grönsaker själv.

    -Vad ska ni äta i dag?
    * Har redan ätit en rotfruktslåda.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    * Ingen aning. Många.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    nej
    nej
    nej
    nej
    Köttfärslimpa
    ingen aning. Eller öl och mackor, kanske
  18. 9
    nej
    nej
    nej
    nej
    Köttfärslimpa
    ingen aning. Eller öl och mackor, kanske
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    ** Väldigt mycket. Inte alltid TILL maten, dock massor I den. T ex en köttfärssås kan vara 50/50 köttfärs och rivna morötter + en massa andra grönsaker i. Och ofta till.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    ** Inte vi vuxna, vi är dåliga på det. Barnen äter ofta en frukt på skolan och sen till mellis och ofta frukt/fruktsallad till kvällsfika.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    ** Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    ** Nej. Men vi köper bladspenat på påse ett par gånger i veckan.

    -Vad ska ni äta i dag?
    ** Idag blev det gryta av grillrester. Kycklingfiléer, revbensspjäll, kryddkorv och karré. Tomater, svamp, sparris, zucchini, rödlök, salladslök, paprika, minimajs och grädde Hackade ner allt som var kvar från gårdagen (grillade ca 4 kilo )

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    ** Vet inte, jag är aldrig sugen på något alls längre men älskar att laga maten. Så nu för tiden gör jag mat som är roligt att laga eller som familjen är sugen på. Själv äter jag helst hårdbröd med salami, ost och gurka
  20. 10
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    ** Väldigt mycket. Inte alltid TILL maten, dock massor I den. T ex en köttfärssås kan vara 50/50 köttfärs och rivna morötter + en massa andra grönsaker i. Och ofta till.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    ** Inte vi vuxna, vi är dåliga på det. Barnen äter ofta en frukt på skolan och sen till mellis och ofta frukt/fruktsallad till kvällsfika.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    ** Nej.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    ** Nej. Men vi köper bladspenat på påse ett par gånger i veckan.

    -Vad ska ni äta i dag?
    ** Idag blev det gryta av grillrester. Kycklingfiléer, revbensspjäll, kryddkorv och karré. Tomater, svamp, sparris, zucchini, rödlök, salladslök, paprika, minimajs och grädde Hackade ner allt som var kvar från gårdagen (grillade ca 4 kilo )

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    ** Vet inte, jag är aldrig sugen på något alls längre men älskar att laga maten. Så nu för tiden gör jag mat som är roligt att laga eller som familjen är sugen på. Själv äter jag helst hårdbröd med salami, ost och gurka
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Extremt varierande

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Mer bär än frukt om det inte råkar vara säsong för ruskigt goda äpplen eller om tant får ett satsumastvång.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Ingen speciell, vi käkar veggo rätt ofta ändå.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Rucola och annan sallad kommer ju nästan alltid i påsar så det räknas väl som färdigt.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Moderatens vrickat goda lasange.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Det varierar lite vad jag är på för humör. Många indiska maträtter är ju vansinnigt goda. Nämen jag äter nog nästan allt utom inälvsmat och geggigt mjölkstuvade makaroner, huvva.
  22. 11
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Extremt varierande

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Mer bär än frukt om det inte råkar vara säsong för ruskigt goda äpplen eller om tant får ett satsumastvång.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Ingen speciell, vi käkar veggo rätt ofta ändå.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Rucola och annan sallad kommer ju nästan alltid i påsar så det räknas väl som färdigt.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Moderatens vrickat goda lasange.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Det varierar lite vad jag är på för humör. Många indiska maträtter är ju vansinnigt goda. Nämen jag äter nog nästan allt utom inälvsmat och geggigt mjölkstuvade makaroner, huvva.
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    250-500 g/dag

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Ja, alla sorters bär och frukt, hallon, björnbär, blåbär, körsbär, krusbär, vinbär, physalis, vindruvor ... är alltid på gång.
    Apelsiner, citroner, lime, grape, mango, äpple, päron, plommon, aprikos, ananas, passionsfrukt


    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Ja

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Nej inte färdigskuret, har en massa grönsaker och rotfrukter som jag fixar till själv, helt rått, men också stekta rotfrukter

    -Vad ska ni äta i dag?
    Har ätit kycklinginnanlår med ärter, bönor och morotsbullar.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Har haft alla nedanstående som favoriter under olika perioder i mitt liv. Just nu är läget detta:
    1. Häst är bäst. Vattnas i munnen bara jag ser en, kan vara polishäst, ponny för barn, travhästar, ardenner ... alla sorter
    2. Hare
    3. Kronhjort
    4. Björn
    5. Bäver
    6. Lax
    7. Kalkon
    8. Kyckling
    9. Hjort
    10. Hälleflundra
    11. Gås
    12. Älg
    13. Nötkreatur
    14. Kanin
    15. Rådjur
    16. Anka
    17. Gädda
    18. Ål
    19. Gris
    20. Lamm
  24. 12
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    250-500 g/dag

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Ja, alla sorters bär och frukt, hallon, björnbär, blåbär, körsbär, krusbär, vinbär, physalis, vindruvor ... är alltid på gång.
    Apelsiner, citroner, lime, grape, mango, äpple, päron, plommon, aprikos, ananas, passionsfrukt


    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Ja

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Nej inte färdigskuret, har en massa grönsaker och rotfrukter som jag fixar till själv, helt rått, men också stekta rotfrukter

    -Vad ska ni äta i dag?
    Har ätit kycklinginnanlår med ärter, bönor och morotsbullar.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Har haft alla nedanstående som favoriter under olika perioder i mitt liv. Just nu är läget detta:
    1. Häst är bäst. Vattnas i munnen bara jag ser en, kan vara polishäst, ponny för barn, travhästar, ardenner ... alla sorter
    2. Hare
    3. Kronhjort
    4. Björn
    5. Bäver
    6. Lax
    7. Kalkon
    8. Kyckling
    9. Hjort
    10. Hälleflundra
    11. Gås
    12. Älg
    13. Nötkreatur
    14. Kanin
    15. Rådjur
    16. Anka
    17. Gädda
    18. Ål
    19. Gris
    20. Lamm
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Oj få se
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Inge aning, de grönsaker som jag brukar äta är typ broccoli, sallad av olika slag och tomat, gurka etc. Men gör jag grytor så åker även morötter med. Lök finns ju också med. Men jag brukar glömma ta fram grönsakerna eller så har salladen vissnat bort i kylskåpet.
    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Tvingar mig själv att äta en frukt varje eftermiddag (gillar inte att äta frukt rakt av)
    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Nej
    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Nej
    -Vad ska ni äta i dag?
    Idag blir det nog pytt-i-panna (jag ska simma så jag blir sen hem), igår blev det rester.
    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Jag har ingen speciell
  26. 13
    Oj få se
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Inge aning, de grönsaker som jag brukar äta är typ broccoli, sallad av olika slag och tomat, gurka etc. Men gör jag grytor så åker även morötter med. Lök finns ju också med. Men jag brukar glömma ta fram grönsakerna eller så har salladen vissnat bort i kylskåpet.
    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Tvingar mig själv att äta en frukt varje eftermiddag (gillar inte att äta frukt rakt av)
    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    Nej
    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Nej
    -Vad ska ni äta i dag?
    Idag blir det nog pytt-i-panna (jag ska simma så jag blir sen hem), igår blev det rester.
    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Jag har ingen speciell
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Över 500 g, alltså vet inte riktigt.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Nej, inte ofta ens. Jag har nästan tröttnat på frukt.
    Kanske 3 frukter i veckan.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    ca 26 vegetariska dagar i månaden.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Fattar inte riktigt?
    Färdigskuren sallad Ja (för blandningen), färdigskurna grönsaker? Nej, om du inte menar t.ex frysta wokgrönsaker.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Igår inget (sjuk), idag spagetti med vegfärssås och parmesan.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Nu kommer ironin hos "vegetarianen", hemgjorda köttbullar med mjölig potatis, sås och rårörda lingon.
    Don't pick a fight you can't win

    ~ Because I said so ~
  28. 14
    -Hur mycket grönsaker äter ni per dag?
    Över 500 g, alltså vet inte riktigt.

    -Frukt, äter ni det varje dag o i så fall vad?
    Nej, inte ofta ens. Jag har nästan tröttnat på frukt.
    Kanske 3 frukter i veckan.

    -Har ni någon vegetarisk mattdag per vecka?
    ca 26 vegetariska dagar i månaden.

    -Köper ni färdigskuren sallad eller andra grönsaker?
    Fattar inte riktigt?
    Färdigskuren sallad Ja (för blandningen), färdigskurna grönsaker? Nej, om du inte menar t.ex frysta wokgrönsaker.

    -Vad ska ni äta i dag?
    Igår inget (sjuk), idag spagetti med vegfärssås och parmesan.

    -vad är er absoluta favoriträtt?
    Nu kommer ironin hos "vegetarianen", hemgjorda köttbullar med mjölig potatis, sås och rårörda lingon.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar