Sörjer litet
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Sörjer litet

    Jag verkar ha förlorat en som jag trodde god vän. Vi har visserligen inte setts på några år men jag har försökt hålla kontakten, skickat kort, SMS och ringt. Responsen har varit noll, zilch, nada.

    Hur länge skall man hålla på innan man ger upp och inser att den man trodde var en vän tydligen inte vill ha kontakt?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Sörjer litet Jag verkar ha förlorat en som jag trodde god vän. Vi har visserligen inte setts på några år men jag har försökt hålla kontakten, skickat kort, SMS och ringt. Responsen har varit noll, zilch, nada.

    Hur länge skall man hålla på innan man ger upp och inser att den man trodde var en vän tydligen inte vill ha kontakt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Det är nog bara du som kan svara på den frågan. Det är ju du som måste sätta din gräns för när du inte längre vill försöka.

    För min egen del kan jag nog höra av mig ganska länge om jag tror att den andra personen vill ha kontakt men kanske har det lite mycket. Särskilt om det är någon som betyder något för mig så kan jag nog låta kontakten vara enkelriktad en tid. Om jag börjar tro att den andra inte vill ha kontakt eller inte alls bryr sig så släpper jag betydligt tidigare.
    Ha det gott!
  4. 2
    Det är nog bara du som kan svara på den frågan. Det är ju du som måste sätta din gräns för när du inte längre vill försöka.

    För min egen del kan jag nog höra av mig ganska länge om jag tror att den andra personen vill ha kontakt men kanske har det lite mycket. Särskilt om det är någon som betyder något för mig så kan jag nog låta kontakten vara enkelriktad en tid. Om jag börjar tro att den andra inte vill ha kontakt eller inte alls bryr sig så släpper jag betydligt tidigare.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Jo, iofs

    Jag har väl inte helt gett upp ännu men känner att jag är på väg att göra det och det är det som gör att jag sörjer.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Jo, iofs Jag har väl inte helt gett upp ännu men känner att jag är på väg att göra det och det är det som gör att jag sörjer.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Känner igen det där, och ja man orkar väl bara till en viss gräns.. Har själv märkt nu efter en jobbig/fruktansvärd händelse vem som är ens vänner och inte är..
  8. 4
    Känner igen det där, och ja man orkar väl bara till en viss gräns.. Har själv märkt nu efter en jobbig/fruktansvärd händelse vem som är ens vänner och inte är..
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Tråkigt att höra

    Att du har råkat illa ut alltså. Jag reagerar på sådant genom att dra mig undan världen tills jag är mogen att komma fram och möta den igen - vilket inte är så lätt om man har barn att ta hand om.

    Men när jag väl har hämtat mig nog för att göra det är det skönt att ha vänner som finns där för en. Jag sörjer att jag verkar ha förlorat en.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Tråkigt att höra Att du har råkat illa ut alltså. Jag reagerar på sådant genom att dra mig undan världen tills jag är mogen att komma fram och möta den igen - vilket inte är så lätt om man har barn att ta hand om.

    Men när jag väl har hämtat mig nog för att göra det är det skönt att ha vänner som finns där för en. Jag sörjer att jag verkar ha förlorat en.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar