Sex under 15
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Sex under 15

    Dottern (ganska nyss fyllda 14 och går i 7:an) erkände nu att en kille (går i 9:an) som hon först sa var en kompis men sen kom fram att dom "var ihop", hade haft sex flera ggr här hemma på hennes rum när han varit hit (vi föräldrar har i regel varit hemma då men inte märkt nåt.) Det var helt frivilligt från hennes sida sa hon och dom hade använt kondom och hon sa att hon ville det själv. Grejen är då jag börjat fundera över det här har hon blånekat, nej hon har inte haft sex, killen har inte velat heller osv. Visst började ju fundera över hur det låg till men då hon ljög utan att blinka valde jag att tro att inget hänt "än" i alla fall. Men nu kröp det fram till slut efter att dom slutat träffas och att det öht kom fram var för att hon var upprörd över en annan grej och så kom det här fram. Jag kände mig ändå så besviken över att hon inte talade sanning då jag förde detta på tal. Visst jag har alltid sagt att jag tycker man bör vara över 15, och tycker inte det känns så bra att hon var knappt 14 nu men tycker ändå det varit bättre om hon berättat när jag frågade. Grejen är att hon även ljugit om andra saker för att komma undan. Hur tycker ni om det här, någon som varit i liknande situation och vad tänker ni?
  2. 1
    Sex under 15 Dottern (ganska nyss fyllda 14 och går i 7:an) erkände nu att en kille (går i 9:an) som hon först sa var en kompis men sen kom fram att dom "var ihop", hade haft sex flera ggr här hemma på hennes rum när han varit hit (vi föräldrar har i regel varit hemma då men inte märkt nåt.) Det var helt frivilligt från hennes sida sa hon och dom hade använt kondom och hon sa att hon ville det själv. Grejen är då jag börjat fundera över det här har hon blånekat, nej hon har inte haft sex, killen har inte velat heller osv. Visst började ju fundera över hur det låg till men då hon ljög utan att blinka valde jag att tro att inget hänt "än" i alla fall. Men nu kröp det fram till slut efter att dom slutat träffas och att det öht kom fram var för att hon var upprörd över en annan grej och så kom det här fram. Jag kände mig ändå så besviken över att hon inte talade sanning då jag förde detta på tal. Visst jag har alltid sagt att jag tycker man bör vara över 15, och tycker inte det känns så bra att hon var knappt 14 nu men tycker ändå det varit bättre om hon berättat när jag frågade. Grejen är att hon även ljugit om andra saker för att komma undan. Hur tycker ni om det här, någon som varit i liknande situation och vad tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    14 är lite tidigt för att det är större risk att det man har sex för man känner sej pressad och har inte samma begrepp om att skydda sej, ångra sej.
    Därför får man som förälder tänka på det i förebyggande syfte.

    Hade mina föräldrar frågat mej när jag var 14 hade jag vägrat svara, förstår bara inte vad föräldrar ska använda den informationen till för gjort är gjort, och den enda anledningen att prata om det är om hon mår dåligt över det eller råkat bli med barn.

    Om ett år är hon byxmyndig, de flesta bör vara tillräckligt mogna att bestämma själva vid 15.
    En del mognar lite snabbare medan andra aldrig gör det.
    Hade hon inga problem med det är det inte så mycket att haka upp sej på.

    Jag förstår inte riktigt varför du stör dej på att hon ljög om det, jag hade gjort det, ju mer personligt ju mindre vilja att prata.


    Får jag en dotter ska hon helst vara oskuld tills hon är 18 men om det händer och hon bara hade trevligt så kanske jag får vara stolt istället, något blev ju rätt.
  4. 2
    14 är lite tidigt för att det är större risk att det man har sex för man känner sej pressad och har inte samma begrepp om att skydda sej, ångra sej.
    Därför får man som förälder tänka på det i förebyggande syfte.

    Hade mina föräldrar frågat mej när jag var 14 hade jag vägrat svara, förstår bara inte vad föräldrar ska använda den informationen till för gjort är gjort, och den enda anledningen att prata om det är om hon mår dåligt över det eller råkat bli med barn.

    Om ett år är hon byxmyndig, de flesta bör vara tillräckligt mogna att bestämma själva vid 15.
    En del mognar lite snabbare medan andra aldrig gör det.
    Hade hon inga problem med det är det inte så mycket att haka upp sej på.

    Jag förstår inte riktigt varför du stör dej på att hon ljög om det, jag hade gjort det, ju mer personligt ju mindre vilja att prata.


    Får jag en dotter ska hon helst vara oskuld tills hon är 18 men om det händer och hon bara hade trevligt så kanske jag får vara stolt istället, något blev ju rätt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar