Berätta på jobbet?
Januaribarn 2017
  1. Medlem sedan
    Jan 2016
    #1

    Berätta på jobbet?

    När har ni tänkt berätta på jobbet? Jag hade tänkt vänta tills efter KUB-testet. Jag gör det veckan efter midsommar. Min chef går på semester veckan innan midsommar. Så kan man berätta sånt via sms? För nästa gång vi ses kommer jag vara i v 18... Och då lär det vara svårt att dölja.
  2. 1
    Berätta på jobbet? När har ni tänkt berätta på jobbet? Jag hade tänkt vänta tills efter KUB-testet. Jag gör det veckan efter midsommar. Min chef går på semester veckan innan midsommar. Så kan man berätta sånt via sms? För nästa gång vi ses kommer jag vara i v 18... Och då lär det vara svårt att dölja.
  3. Medlem sedan
    May 2016
    #2
    Jag är kluven, går på provanställning men har fått muntligt av min chef att den går över i en fast anställning i början av juli.
    Jag är då i v 12.
    jag vill inte heller berätta innan ultraljudet men samtidigt känns det lite konstigt att vänta med att berätta tills man fått papperet på anställningen i handen.
    Vet att de inte får diskriminera pga graviditet men är ändå lite nojig över att det inte blir någon fast anställning om jag säger att jag är gravid...
    Tips någon?
    Men det är väl absolut inget konstigt om du väntar med att berätta tills efter KUB-testet? Man vill ju vet att det verkligen finns något där inne innan man berättar.
    Men nämn det annars för honom innan han går på semester och säg att ni ska på test senare?
    Han uppskattar nog det mer än ett sms skulle ja gissa på
  4. 2
    Jag är kluven, går på provanställning men har fått muntligt av min chef att den går över i en fast anställning i början av juli.
    Jag är då i v 12.
    jag vill inte heller berätta innan ultraljudet men samtidigt känns det lite konstigt att vänta med att berätta tills man fått papperet på anställningen i handen.
    Vet att de inte får diskriminera pga graviditet men är ändå lite nojig över att det inte blir någon fast anställning om jag säger att jag är gravid...
    Tips någon?
    Men det är väl absolut inget konstigt om du väntar med att berätta tills efter KUB-testet? Man vill ju vet att det verkligen finns något där inne innan man berättar.
    Men nämn det annars för honom innan han går på semester och säg att ni ska på test senare?
    Han uppskattar nog det mer än ett sms skulle ja gissa på
  5. Medlem sedan
    Jan 2016
    #3
    Jag är glad att jag inte behöver tänka på det, jag har min fasta tjänst.
    Bäst är det nog att säga innan chefen går på semester, men att tala om att jag inte vill att det ska komma ut innan KUB-testet och sedan skicka ett sms efter testet med besked...
  6. 3
    Jag är glad att jag inte behöver tänka på det, jag har min fasta tjänst.
    Bäst är det nog att säga innan chefen går på semester, men att tala om att jag inte vill att det ska komma ut innan KUB-testet och sedan skicka ett sms efter testet med besked...
  7. Medlem sedan
    May 2016
    #4
    Det låter som en bra lösning!
  8. 4
    Det låter som en bra lösning!
  9. Medlem sedan
    Jan 2016
    #5
    Nu vill min chef flytta om arbetsuppgifter, eller ja vi alla ska säga vad vi vill jobba med framöver och inte och så ska vi se om vi kan få ihop det... Jag vill och orkar inte lära mig massa nytt. Kanske helt enkelt måste berätta för henne nu hur det ligger till... Ett nytt ansvarsområde för mig nu när jag försvinner i mitten av Dec blir ju inte bra för någon...
  10. 5
    Nu vill min chef flytta om arbetsuppgifter, eller ja vi alla ska säga vad vi vill jobba med framöver och inte och så ska vi se om vi kan få ihop det... Jag vill och orkar inte lära mig massa nytt. Kanske helt enkelt måste berätta för henne nu hur det ligger till... Ett nytt ansvarsområde för mig nu när jag försvinner i mitten av Dec blir ju inte bra för någon...
  11. Medlem sedan
    Dec 2015
    #6
    Citat Ursprungligen postat av LenaA79 Visa inlägg
    Nu vill min chef flytta om arbetsuppgifter, eller ja vi alla ska säga vad vi vill jobba med framöver och inte och så ska vi se om vi kan få ihop det... Jag vill och orkar inte lära mig massa nytt. Kanske helt enkelt måste berätta för henne nu hur det ligger till... Ett nytt ansvarsområde för mig nu när jag försvinner i mitten av Dec blir ju inte bra för någon...
    Jag skulle nog inte berätta, jag har precis fått en ny chef och tänkte berätta i slutet av juli! Har haft missfall förut och känner att det är ingen stress, det är min bebis och min framtid stressa inte!!
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av LenaA79 Visa inlägg
    Nu vill min chef flytta om arbetsuppgifter, eller ja vi alla ska säga vad vi vill jobba med framöver och inte och så ska vi se om vi kan få ihop det... Jag vill och orkar inte lära mig massa nytt. Kanske helt enkelt måste berätta för henne nu hur det ligger till... Ett nytt ansvarsområde för mig nu när jag försvinner i mitten av Dec blir ju inte bra för någon...
    Jag skulle nog inte berätta, jag har precis fått en ny chef och tänkte berätta i slutet av juli! Har haft missfall förut och känner att det är ingen stress, det är min bebis och min framtid stressa inte!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2016
    #7
    Jag berättade för chefen innan hon gick på semester, bland annat för att hon sa upp sig då. Övriga kollegor får vänta till efter semestern...
  14. 7
    Jag berättade för chefen innan hon gick på semester, bland annat för att hon sa upp sig då. Övriga kollegor får vänta till efter semestern...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar