Värsta dramat - gift och nykär....
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Värsta dramat - gift och nykär....

    Har varit gift i 20 lyckliga år. Tre skolbarn och en fin man som är bara bäst. Snäll, snygg, smart och passionerad. Har aldrig känt att jag saknat ngt, vi trodde att vi var lyckliga . Men jag blev kär, riktigt kär. I en arbetskollega som jag känt i många år , som jag alltid uppskattat, men sen helt plötsligt så började vi bekräfta varandra mer och mer, för varje dag, under ett års tid. När jag till sist frågade lite på skoj, lm vi flörtar med varandra, så blev svaret långt. Han har alltid haft " ett gott öga för mig", tyckt massa trevliga saker om mig ( lång lista och "dessvärre så är du väldigt attraktiv också"... Värsta romansen med det mesta man kan tänka sig- fast utan sex. Vi kom aldrig så långt... Min man kände att ngt var på gång och anlitade detektivbyrå . De kom åt mail, sms osv. Jag blev till sist tvungen att sluta på mitt jobb och avbryta all kontakt med min kollega. Vi saknar varandra, har pratat några gånger i telefon och sms:at men vi har inte setts på månader. Jag älskar min man och vill vara med honom och barnen, men kan inte glömma passionen, attraktionen, kemin , the connection och allt annat jag hade med den andra mannen. Så underbart magisk, tänk om jag aldrig får uppleva det igen? Han säger att han kan inte vara lösningen på mina äktenskapliga utmaningar och att det mest" kärleksfulla handlingen " han kan göra för mig är att låta mig vara ifred så jag kan ta hand om min realtion på hemmaplan. Han är särbo i dagsläget, skild sen innan. Han vill gärna träffa mig men är "rädd" för vad det kan leda till, eftersom det är en sån galen stark attraktion mellan oss. Han vill inte heller att jag skall vara "the other women", då han menar på att jag är " för perfekt" för att vara det. Så kluven och så svårt att förstå vad som händer. Någon i liknande situation?
  2. 1
    Värsta dramat - gift och nykär.... Har varit gift i 20 lyckliga år. Tre skolbarn och en fin man som är bara bäst. Snäll, snygg, smart och passionerad. Har aldrig känt att jag saknat ngt, vi trodde att vi var lyckliga . Men jag blev kär, riktigt kär. I en arbetskollega som jag känt i många år , som jag alltid uppskattat, men sen helt plötsligt så började vi bekräfta varandra mer och mer, för varje dag, under ett års tid. När jag till sist frågade lite på skoj, lm vi flörtar med varandra, så blev svaret långt. Han har alltid haft " ett gott öga för mig", tyckt massa trevliga saker om mig ( lång lista och "dessvärre så är du väldigt attraktiv också"... Värsta romansen med det mesta man kan tänka sig- fast utan sex. Vi kom aldrig så långt... Min man kände att ngt var på gång och anlitade detektivbyrå . De kom åt mail, sms osv. Jag blev till sist tvungen att sluta på mitt jobb och avbryta all kontakt med min kollega. Vi saknar varandra, har pratat några gånger i telefon och sms:at men vi har inte setts på månader. Jag älskar min man och vill vara med honom och barnen, men kan inte glömma passionen, attraktionen, kemin , the connection och allt annat jag hade med den andra mannen. Så underbart magisk, tänk om jag aldrig får uppleva det igen? Han säger att han kan inte vara lösningen på mina äktenskapliga utmaningar och att det mest" kärleksfulla handlingen " han kan göra för mig är att låta mig vara ifred så jag kan ta hand om min realtion på hemmaplan. Han är särbo i dagsläget, skild sen innan. Han vill gärna träffa mig men är "rädd" för vad det kan leda till, eftersom det är en sån galen stark attraktion mellan oss. Han vill inte heller att jag skall vara "the other women", då han menar på att jag är " för perfekt" för att vara det. Så kluven och så svårt att förstå vad som händer. Någon i liknande situation?
  3. Medlem sedan
    Jul 2016
    #2
    Hej. Jobbigt för dig. Under livet tror jag att man kan bli förälskad då och då. Räddningen är att inte agera på det utan låta känslorna försvinna efterhand, för det gör de om man inte "göder" känslorna. Till slut är kollegan bara en härlig kollega. Tyvärr har du kommit längre än så, så nu måste du reparera skadan. Förälskelse är förälskelse och den lägger sig oavsett vem man träffar. Även om du och din kollega varit singel och kunnat ägna er åt varandra så kommer förälskelsen att lägga sig. Risken är att du blir förälskad i någon annan igen när det gått några år. Därför menar jag att man inte ska agera på förälskelse. Nu verkar det som att din förälskelse är väldigt omtänksam och smart och förstår att du måste lösa dina egna problem innan ni kan träffas på riktigt. Det bästa är att antingen satsa på ditt äktenskap igen och lämna flirten bakom dig eller att ta ut skilsmässa och ge den nya mannen din fulla uppmärksamhet. Att fortsätta vara gift och samtidigt ta reda på om du och kollegan har en framtid verkar inte vara ett bra alternativ för någon. Det är svekfullt mot alla. Tom dig själv. Du måste ge varje relation 100% för att det ska bli bra. Jag förstår att du gärna skulle utforska din kollegas och din relation innan du skiljer dig för att se om ni är kompatibla. Men det kommer bara bli jobbigt för dig att smyga och ni kommer aldrig få chans att på riktigt utforska varandra utan att ni hela tiden tänker på ditt äktenskap. Jag förstår om det här svaret är tråkigt, men det är faktiskt den enklaste utvägen. Hoppas du hittat balansen igen! 💕
  4. 2
    Hej. Jobbigt för dig. Under livet tror jag att man kan bli förälskad då och då. Räddningen är att inte agera på det utan låta känslorna försvinna efterhand, för det gör de om man inte "göder" känslorna. Till slut är kollegan bara en härlig kollega. Tyvärr har du kommit längre än så, så nu måste du reparera skadan. Förälskelse är förälskelse och den lägger sig oavsett vem man träffar. Även om du och din kollega varit singel och kunnat ägna er åt varandra så kommer förälskelsen att lägga sig. Risken är att du blir förälskad i någon annan igen när det gått några år. Därför menar jag att man inte ska agera på förälskelse. Nu verkar det som att din förälskelse är väldigt omtänksam och smart och förstår att du måste lösa dina egna problem innan ni kan träffas på riktigt. Det bästa är att antingen satsa på ditt äktenskap igen och lämna flirten bakom dig eller att ta ut skilsmässa och ge den nya mannen din fulla uppmärksamhet. Att fortsätta vara gift och samtidigt ta reda på om du och kollegan har en framtid verkar inte vara ett bra alternativ för någon. Det är svekfullt mot alla. Tom dig själv. Du måste ge varje relation 100% för att det ska bli bra. Jag förstår att du gärna skulle utforska din kollegas och din relation innan du skiljer dig för att se om ni är kompatibla. Men det kommer bara bli jobbigt för dig att smyga och ni kommer aldrig få chans att på riktigt utforska varandra utan att ni hela tiden tänker på ditt äktenskap. Jag förstår om det här svaret är tråkigt, men det är faktiskt den enklaste utvägen. Hoppas du hittat balansen igen! 💕
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar