Plöstlig smärta utsidan av knäet
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Plöstlig smärta utsidan av knäet

    I morse när jag gick upp, fick jag plötsligt väldigt ont på utsidan av knäet, nästan en stickande smärta. Jag var ute och sprang i söndags, en kortare sträcka i lugn takt (har äntligen börjat träna efter operation, födelsdagar och student(, dvs 3 km.
    Jag har aldrig känt av mitt knä innan och det är väldigt irriterande om jag måste stoppa träningen nu, eftersom jag ska springa midnattsloppet.

    Jag känner av det till och från nu på förmiddagen. Frågan är, har det med min löpning att göra eller kan det vara så att jag legat konstigt i natt?
  2. 1
    Plöstlig smärta utsidan av knäet I morse när jag gick upp, fick jag plötsligt väldigt ont på utsidan av knäet, nästan en stickande smärta. Jag var ute och sprang i söndags, en kortare sträcka i lugn takt (har äntligen börjat träna efter operation, födelsdagar och student(, dvs 3 km.
    Jag har aldrig känt av mitt knä innan och det är väldigt irriterande om jag måste stoppa träningen nu, eftersom jag ska springa midnattsloppet.

    Jag känner av det till och från nu på förmiddagen. Frågan är, har det med min löpning att göra eller kan det vara så att jag legat konstigt i natt?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Låter som löparknä. En sena som löper utmed knäet upp till utsida lår där den fäster i en muskel, senan skaver över knät om muskeln är för kort. Finns strechövningar.

    Eller så är det något annat, löparknä är dock vanligt
  4. 2
    Låter som löparknä. En sena som löper utmed knäet upp till utsida lår där den fäster i en muskel, senan skaver över knät om muskeln är för kort. Finns strechövningar.

    Eller så är det något annat, löparknä är dock vanligt
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Tack jag ska googla på stretchövningar, det känns lite bättre, men inte fullt OK (dessutom går det uruselt att springa just nu , inte för att det gör ont, men jag får inte något flyt, allt känns bara motigt)
  6. 3
    Tack jag ska googla på stretchövningar, det känns lite bättre, men inte fullt OK (dessutom går det uruselt att springa just nu , inte för att det gör ont, men jag får inte något flyt, allt känns bara motigt)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar