Spinga på löpband. Tips?
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Spinga på löpband. Tips?

    Jag är rätt van att springa ute, men nu har jag testat några gånger att springa på löpband. (P.g.a. gräsallergi.)
    Det som jag tycker är svårast på löpbandet är att det blir så statiskt; jag tar liksom likadana steg hela tiden. Det gör att jag blir trött i underbenen på ett sätt som jag inte brukar bli + att jag blir spänd i kroppen.
    När jag springer ute är det så lätt att ändra mellan korta och långa steg, höga knän m.m. Men jag tycker det är svårt med den variationen på löpbandet.

    Har ni några tips hur man springer bra på ett löpband?
  2. 1
    Spinga på löpband. Tips? Jag är rätt van att springa ute, men nu har jag testat några gånger att springa på löpband. (P.g.a. gräsallergi.)
    Det som jag tycker är svårast på löpbandet är att det blir så statiskt; jag tar liksom likadana steg hela tiden. Det gör att jag blir trött i underbenen på ett sätt som jag inte brukar bli + att jag blir spänd i kroppen.
    När jag springer ute är det så lätt att ändra mellan korta och långa steg, höga knän m.m. Men jag tycker det är svårt med den variationen på löpbandet.

    Har ni några tips hur man springer bra på ett löpband?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Prova att ändra hastigheten, kör intervaller
  4. 2
    Prova att ändra hastigheten, kör intervaller
  5. Medlem sedan
    Mar 2017
    #3
    Mitt tips är att även om du löper på löpband så prova att spring lite olika då och då.. tex at du springer hjulbent 1 min, kobent 1 min osv.. ta lite olika steg trots att du löper på band. Sen kan du också höja och sänka höjden på löpbandet. 1.5 -2.5 är bra och skonsamt för knäna
    lycka till!

    www.pappafitness.se
  6. 3
    Mitt tips är att även om du löper på löpband så prova att spring lite olika då och då.. tex at du springer hjulbent 1 min, kobent 1 min osv.. ta lite olika steg trots att du löper på band. Sen kan du också höja och sänka höjden på löpbandet. 1.5 -2.5 är bra och skonsamt för knäna
    lycka till!

    www.pappafitness.se
  7. Anonym
    #4
    Springa är mycket bra träning - här kan du läsa om vilken träning som är bäst för dig.
  8. 4
    Springa är mycket bra träning - här kan du läsa om vilken träning som är bäst för dig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2023
    #5
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar