Någon mer +45?
Gravidsnack
  1. MalvaH
    #1

    Någon mer +45?

    Fyller snart 46 och har precis plussat. Det blir mitt femte barn, de andra är i åldrarna 23,21,13,4. Jag växlar mellan fullständig panik över min åldern till att tänka att allt kommer ordna sig. Är i bättre fysisk form idag än när jag blev gravid sist, men inte direkt yngre😊
    Finns det fler därute i samma situation?
  2. 1
    Någon mer +45? Fyller snart 46 och har precis plussat. Det blir mitt femte barn, de andra är i åldrarna 23,21,13,4. Jag växlar mellan fullständig panik över min åldern till att tänka att allt kommer ordna sig. Är i bättre fysisk form idag än när jag blev gravid sist, men inte direkt yngre😊
    Finns det fler därute i samma situation?
  3. Anonym
    #2
    Hej,

    Jag plussade för två dagar sedan fyller 47 i år, trodde jag hade kommit i klimakteriet. Jag har inte haft mycket till symptom, lite har jag väl kunna få fram i efterhand, men inga klara, och jag har ju absolut inte heller letat efter några. Men kände av mina "tarmar" så mycket kändes som en spark så därför köpte jag test. Så jag mäkta förvånad när jag plussade gravid, fick komma på UL igår pga olika orsaker, hade ingen aning om beräknad BF. Jag var i 21+2. Så bf i december.

    Är i stor chock, mitt yngsta barn är 10 år. Tankarna snurrar, ska man orka börja om, med allt vad det innebär. Inte alls beredd på detta... Vi har inte hundra bestämt oss hur vi ska gå vidare...

    Känns jätte tufft iallafall...
  4. 2
    Hej,

    Jag plussade för två dagar sedan fyller 47 i år, trodde jag hade kommit i klimakteriet. Jag har inte haft mycket till symptom, lite har jag väl kunna få fram i efterhand, men inga klara, och jag har ju absolut inte heller letat efter några. Men kände av mina "tarmar" så mycket kändes som en spark så därför köpte jag test. Så jag mäkta förvånad när jag plussade gravid, fick komma på UL igår pga olika orsaker, hade ingen aning om beräknad BF. Jag var i 21+2. Så bf i december.

    Är i stor chock, mitt yngsta barn är 10 år. Tankarna snurrar, ska man orka börja om, med allt vad det innebär. Inte alls beredd på detta... Vi har inte hundra bestämt oss hur vi ska gå vidare...

    Känns jätte tufft iallafall...
  5. Medlem sedan
    Aug 2016
    #3
    Hej Anonym!

    Oj, vilken chock att du är så långt gånget. Det var ett tag sen du skrev så har du hunnit samla dig? Jag är 38 år och funderar själv på en liten sladdis, men är också väldigt osäker på detta med åldern å orken, men vill man så klart vi orkar!

    Lycka till
  6. 3
    Hej Anonym!

    Oj, vilken chock att du är så långt gånget. Det var ett tag sen du skrev så har du hunnit samla dig? Jag är 38 år och funderar själv på en liten sladdis, men är också väldigt osäker på detta med åldern å orken, men vill man så klart vi orkar!

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Aug 2016
    #4
    Hej Jag är 44 och är i v 20. beräknad 2 jan 2017. mitt 4:e barn. de andra är 25, 21 och 12. lite läskigt först men nu ser jag fram emot det mycket. Efter Kub-testet kände jag mig lite lugnare. Såg livet där inne och kände lyckan på ett annat sätt. Nyss varit på vanliga UL och nu tuffar det på.
  8. 4
    Hej Jag är 44 och är i v 20. beräknad 2 jan 2017. mitt 4:e barn. de andra är 25, 21 och 12. lite läskigt först men nu ser jag fram emot det mycket. Efter Kub-testet kände jag mig lite lugnare. Såg livet där inne och kände lyckan på ett annat sätt. Nyss varit på vanliga UL och nu tuffar det på.
  9. Medlem sedan
    Aug 2016
    #5
    Hej Lola1702!

    Vad roligt med en liten sladdis Grattis!
  10. 5
    Hej Lola1702!

    Vad roligt med en liten sladdis Grattis!
  11. Anonym
    #6
    Grattis 😊 det kommer nog att gå bra 😊 nyss fyllt 45 och trodde inte att jag kunna bli gravid igen pga av min sjukdom, men det visade att det var inge problem alls var själv på ultraljud igår och det var full aktivitet i magen man har ju mer erfarenhet med sig nu en när man var yngre Mvh 4 barns förälder
  12. 6
    Grattis 😊 det kommer nog att gå bra 😊 nyss fyllt 45 och trodde inte att jag kunna bli gravid igen pga av min sjukdom, men det visade att det var inge problem alls var själv på ultraljud igår och det var full aktivitet i magen man har ju mer erfarenhet med sig nu en när man var yngre Mvh 4 barns förälder
  13. Medlem sedan
    Sep 2016
    #7
    Hej
    Här har ni en till. Precis fyllda 43 och är i v 9 imorgon. Har 4 barn sedan tidigare på 19 15 10 & 7. Allt känns bra men man är extra orolig inför kub testet..
  14. 7
    Hej
    Här har ni en till. Precis fyllda 43 och är i v 9 imorgon. Har 4 barn sedan tidigare på 19 15 10 & 7. Allt känns bra men man är extra orolig inför kub testet..
  15. Medlem sedan
    Sep 2016
    #8

    Grattis alla mogna mammor 😊

    Jag är 43 år och väntar mitt femte barn om tjugo dagar. De andra barnen är mellan 14 och 3. Det har varit en tuff graviditet men känner mig stark som en ur kvinna och snyggare än på länge. Konstigt nog. Maken är också helt till sig så vi har fått en energi kick av graviditeten. Att vara mamma och 40+ är inget konstigt. Det handlar bara om att vara ärlig mot sig själv. Klarar man ett barn nu eller gör man det inte. Lycka till alla starka, kloka, snygga och mogna mödrar! 😘
  16. 8
    Grattis alla mogna mammor 😊 Jag är 43 år och väntar mitt femte barn om tjugo dagar. De andra barnen är mellan 14 och 3. Det har varit en tuff graviditet men känner mig stark som en ur kvinna och snyggare än på länge. Konstigt nog. Maken är också helt till sig så vi har fått en energi kick av graviditeten. Att vara mamma och 40+ är inget konstigt. Det handlar bara om att vara ärlig mot sig själv. Klarar man ett barn nu eller gör man det inte. Lycka till alla starka, kloka, snygga och mogna mödrar! 😘
  17. Medlem sedan
    Sep 2016
    #9
    Hej, här är en till.... Jag är 42 år och väntar mitt 4:de barn. Är I vecka 18 så BF är 11 feb 2017. Ska på RUL om 1,5 vecka, ska bli jätte spännande. Hoppas jag får veta att det är en lite tjej där inne. Det 3 tidigare är nämligen killar coh är 23,21 och 15. Så det skulle vara super kul med en lite tjej som sista barnen. Efter detta stänger denna fabriken.
  18. 9
    Hej, här är en till.... Jag är 42 år och väntar mitt 4:de barn. Är I vecka 18 så BF är 11 feb 2017. Ska på RUL om 1,5 vecka, ska bli jätte spännande. Hoppas jag får veta att det är en lite tjej där inne. Det 3 tidigare är nämligen killar coh är 23,21 och 15. Så det skulle vara super kul med en lite tjej som sista barnen. Efter detta stänger denna fabriken.
  19. ttmt?
    #10
    Grattis hur har det gått för er

    Jag blir 45 om någon vecka och plussade idag, väntar nr 5, de andra barnen är 15 månader, 4 år, 7 år och 9 år

    Har ni gjort någon fosterdiagnostik? Isf vilken
  20. 10
    Grattis hur har det gått för er

    Jag blir 45 om någon vecka och plussade idag, väntar nr 5, de andra barnen är 15 månader, 4 år, 7 år och 9 år

    Har ni gjort någon fosterdiagnostik? Isf vilken
  21. Medlem sedan
    Aug 2016
    #11
    Hej!

    Hur har allt gått för dig och din graviditet?
  22. 11
    Hej!

    Hur har allt gått för dig och din graviditet?
  23. Medlem sedan
    Sep 2016
    #12

    Barn efter 40 är toppen

    Citat Ursprungligen postat av Izadoras Visa inlägg
    Hej!

    Hur har allt gått för dig och din graviditet?
    Hej,
    Jag fick mitt femte barn för ca sex veckor sedan. Jag har fyra fantastiska pojkar innan och nu kom en liten underbar tjej. Tagit tid att landa och hitta nya rutiner, men så är det ju alltid oavsett hur många man är innan. Har dock bestämt oss för att flytta till större bostad då de äldre barnen behöver vara uppe längre och de yngre sova tidigt. Två plan verkar smidigare när det är så många år emellan dem. Att ha alla sovrum intill varandra blir för lyhört. Ja det är aldrig perfekt men funderar på nr sex redan. Lillan är underbar och hennes bröder avgudar henne. Lycka till för er andra!
  24. 12
    Barn efter 40 är toppen
    Citat Ursprungligen postat av Izadoras Visa inlägg
    Hej!

    Hur har allt gått för dig och din graviditet?
    Hej,
    Jag fick mitt femte barn för ca sex veckor sedan. Jag har fyra fantastiska pojkar innan och nu kom en liten underbar tjej. Tagit tid att landa och hitta nya rutiner, men så är det ju alltid oavsett hur många man är innan. Har dock bestämt oss för att flytta till större bostad då de äldre barnen behöver vara uppe längre och de yngre sova tidigt. Två plan verkar smidigare när det är så många år emellan dem. Att ha alla sovrum intill varandra blir för lyhört. Ja det är aldrig perfekt men funderar på nr sex redan. Lillan är underbar och hennes bröder avgudar henne. Lycka till för er andra!
  25. Medlem sedan
    May 2017
    #13
    hej! jag är också 45 år och är i v 5 med vårt första barn. jag har så mycket oro för hur detta ska gå, är rädd för precis allt, trodde inte att jag skulle reagera så som jag gjort. kan inte riktigt glädja mig då vi har en lång historia bakom oss med missfall och en massa Ivf försök som inte har lyckats.
    kul att se att flera i vår ålder lyckats.
  26. 13
    hej! jag är också 45 år och är i v 5 med vårt första barn. jag har så mycket oro för hur detta ska gå, är rädd för precis allt, trodde inte att jag skulle reagera så som jag gjort. kan inte riktigt glädja mig då vi har en lång historia bakom oss med missfall och en massa Ivf försök som inte har lyckats.
    kul att se att flera i vår ålder lyckats.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar