Hjälp! Min 6åring ljuger
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Aug 2016
    #1

    Hjälp! Min 6åring ljuger

    Hej. Min 6 årig underbara son berättade på dagis om att mamma och pappa slår honom. De hade nämligen läst en bok om våld i hemmet eller liknande, iaf då berättade min son att vi slår honom. Senare kom en tjej från socialen och han berättade ännu fler historier som inte alls är sant. Ljuger han medvetet? Är han rädd för något annat? Har vi gjort honom illa på ett annat sätt eftersom vi verkligen har inte slagit honom.
  2. 1
    Hjälp! Min 6åring ljuger Hej. Min 6 årig underbara son berättade på dagis om att mamma och pappa slår honom. De hade nämligen läst en bok om våld i hemmet eller liknande, iaf då berättade min son att vi slår honom. Senare kom en tjej från socialen och han berättade ännu fler historier som inte alls är sant. Ljuger han medvetet? Är han rädd för något annat? Har vi gjort honom illa på ett annat sätt eftersom vi verkligen har inte slagit honom.
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Jag brukar lyssna på podden Kära Barn. Där pratar hon om att barn i vissa åldrar ljuger. Jag har för mig att just 6-årsåldern är en sådan ålder. Jag skulle lyssna på det avsnittet (sök på deras hemsida på frågan) om jag var du. Det kanske ger dig stöd. Är du säker på att han ljuger så är det nog ingen fara.
    Ha det gott!
  4. 2
    Jag brukar lyssna på podden Kära Barn. Där pratar hon om att barn i vissa åldrar ljuger. Jag har för mig att just 6-årsåldern är en sådan ålder. Jag skulle lyssna på det avsnittet (sök på deras hemsida på frågan) om jag var du. Det kanske ger dig stöd. Är du säker på att han ljuger så är det nog ingen fara.
  5. Medlem sedan
    Aug 2016
    #3
    Prata också med sonen och berätta för honom att man INTE ska ljuga. Jätteviktigt att dom vet att det är fel och att man faktiskt kan såra och skada andra människor med lögner...
  6. 3
    Prata också med sonen och berätta för honom att man INTE ska ljuga. Jätteviktigt att dom vet att det är fel och att man faktiskt kan såra och skada andra människor med lögner...
  7. Medlem sedan
    Sep 2016
    #4
    Barn ljuger om vad som helst av olika anledningar.
    Dom kan ljuga om allvarliga saker det ungefär som dom berättar en saga helt utan begrepp om att det kan såra eller ställa till det för andra. Dålig humor.
    Medan andra gör det för att få uppmärksamhet eller för att jävlas.
    Har hört alla vid det här laget.

    Svårt att veta varför just din gör det.
  8. 4
    Barn ljuger om vad som helst av olika anledningar.
    Dom kan ljuga om allvarliga saker det ungefär som dom berättar en saga helt utan begrepp om att det kan såra eller ställa till det för andra. Dålig humor.
    Medan andra gör det för att få uppmärksamhet eller för att jävlas.
    Har hört alla vid det här laget.

    Svårt att veta varför just din gör det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar