Hjälp mig tänka , ekonomi m xet
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Hjälp mig tänka , ekonomi m xet

    Efter en smidig separation där vi hittills haft var sitt barn boende hos oss av privata skäl så går vi nu mot en ny tid där det inte blir så enkelt med ekonomin.
    hitills har vi ju haft var sitt barn o bidrag och endast delat på äldsta dotterns hästkostnader.
    nu kommer dottern flytta långt ned i Sverige på hästgymnasium och kommer ta med hästen dit.
    som jag och mitt x pratat om ska vi dela kostnader boende och häst då vi vill ge henne möjligheten att prova detta.
    då min fråga! Ska vi dela lika på boendekostnad och hästkostnad, x kommer få inackorderingsbidrag.
    ska x betala något för sonen som bor heltid hos mig?
    känner att jag får ingen kläm på tankarna kring detta alls o vill höra era tankar .
  2. 1
    Hjälp mig tänka , ekonomi m xet Efter en smidig separation där vi hittills haft var sitt barn boende hos oss av privata skäl så går vi nu mot en ny tid där det inte blir så enkelt med ekonomin.
    hitills har vi ju haft var sitt barn o bidrag och endast delat på äldsta dotterns hästkostnader.
    nu kommer dottern flytta långt ned i Sverige på hästgymnasium och kommer ta med hästen dit.
    som jag och mitt x pratat om ska vi dela kostnader boende och häst då vi vill ge henne möjligheten att prova detta.
    då min fråga! Ska vi dela lika på boendekostnad och hästkostnad, x kommer få inackorderingsbidrag.
    ska x betala något för sonen som bor heltid hos mig?
    känner att jag får ingen kläm på tankarna kring detta alls o vill höra era tankar .
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    Jag tycker det låter mest rättvist att utgå ifrån ekonomi (om man utgår ifrån att båda kan ta ansvar för den)


    Bor barnet lika mycket hos båda föräldrarna får man dela på barnbidraget.
  4. 2
    Jag tycker det låter mest rättvist att utgå ifrån ekonomi (om man utgår ifrån att båda kan ta ansvar för den)


    Bor barnet lika mycket hos båda föräldrarna får man dela på barnbidraget.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar