skriva över barnbidrag på pappan?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    skriva över barnbidrag på pappan?

    Hej! Min exman vill att jag ska skriva över mina två barns barnbidrag till honom så han får flerbarnstillägg. Han har nämnligen skaffat nytt barn med ny kvinna.
    Finns det risker som jag ska tänka på gällande detta eller ska jag bara vara snäll? Han tanker alltså betala mig barnbidragen från sitt konto sedan.
  2. 1
    skriva över barnbidrag på pappan? Hej! Min exman vill att jag ska skriva över mina två barns barnbidrag till honom så han får flerbarnstillägg. Han har nämnligen skaffat nytt barn med ny kvinna.
    Finns det risker som jag ska tänka på gällande detta eller ska jag bara vara snäll? Han tanker alltså betala mig barnbidragen från sitt konto sedan.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Om ni delar då?

    Får han inte flerbarnstillägg om ni begära att dela barnbidragen? I så fall är det ju officiellt att han har era gemensamma barn + det nya barnet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Om ni delar då? Får han inte flerbarnstillägg om ni begära att dela barnbidragen? I så fall är det ju officiellt att han har era gemensamma barn + det nya barnet.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar