Tillbaka till jobbet
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Tillbaka till jobbet

    På måndag är det slut på semestern och det är dags att börja jobba igen. Efter att ha varit utan jobb i nästan ett år skall det bli rätt skönt!

    Kruxet blir väl bara att hinna ta mina killar till diverse psykologbesök etc. Jag kommer att ha betydligt längre pendlingstid till nya jobbet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Tillbaka till jobbet På måndag är det slut på semestern och det är dags att börja jobba igen. Efter att ha varit utan jobb i nästan ett år skall det bli rätt skönt!

    Kruxet blir väl bara att hinna ta mina killar till diverse psykologbesök etc. Jag kommer att ha betydligt längre pendlingstid till nya jobbet.
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Grattis till nya jobbet! Jag förstår att det måste vara skönt att du fick jobb. Som ensamstående är det extra viktigt att ha ett stabilt jobb tänker jag.

    Samtidigt innebär lång pendlingstid självklart nya svårigheter. Dina killar är ju rätt stora, det finns ingen möjlighet att de vänjer sig att gå själva till psykologen? Eller att de väljer en psykolog nära ditt jobb och anpassar sig efter ditt arbete? Kanske borde du flytta närmare nya jobbet och slussa ut killarna till egna boenden? Jag känner dem ju inte så jag vet ju inte hur realistiska mina tankar är, så ta inte illa vid dig om jag är ute och cyklar...
    Ha det gott!
  4. 2
    Grattis till nya jobbet! Jag förstår att det måste vara skönt att du fick jobb. Som ensamstående är det extra viktigt att ha ett stabilt jobb tänker jag.

    Samtidigt innebär lång pendlingstid självklart nya svårigheter. Dina killar är ju rätt stora, det finns ingen möjlighet att de vänjer sig att gå själva till psykologen? Eller att de väljer en psykolog nära ditt jobb och anpassar sig efter ditt arbete? Kanske borde du flytta närmare nya jobbet och slussa ut killarna till egna boenden? Jag känner dem ju inte så jag vet ju inte hur realistiska mina tankar är, så ta inte illa vid dig om jag är ute och cyklar...
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Tack

    Jo, att flytta ligger i planerna. Jag vill dock få ut åtminstone en av killarna ur huset först och det går inte fort direkt... Jag sökte om aktivitetsersättning för den store i mars, det är inte avgjort ännu då FK inte är nöjda med läkarintyget. För att de skall ta sig till psykolog själva krävs det först av allt att de är ett uns motiverade och det är inte självklart för någon av dem.

    Men att ha en egen stabil ekonomi i botten är en grundförutsättning för att kunna hjälpa dem, så det känns skönt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Tack Jo, att flytta ligger i planerna. Jag vill dock få ut åtminstone en av killarna ur huset först och det går inte fort direkt... Jag sökte om aktivitetsersättning för den store i mars, det är inte avgjort ännu då FK inte är nöjda med läkarintyget. För att de skall ta sig till psykolog själva krävs det först av allt att de är ett uns motiverade och det är inte självklart för någon av dem.

    Men att ha en egen stabil ekonomi i botten är en grundförutsättning för att kunna hjälpa dem, så det känns skönt.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Grattis till nya jobbet. Skönt att du fick jobb, jag hoppas att det andra löser sig med tiden. Det är inte helt enkelt att hinna hjälpa sina barn när man är ensamstående.
    En av mina har börjat gymnasiet och en på högstadiet så de är lite yngre än dina.
  8. 4
    Grattis till nya jobbet. Skönt att du fick jobb, jag hoppas att det andra löser sig med tiden. Det är inte helt enkelt att hinna hjälpa sina barn när man är ensamstående.
    En av mina har börjat gymnasiet och en på högstadiet så de är lite yngre än dina.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Tack

    Jo, det var väl inte utan att man kände att åldern låg mig i fatet men jag hittade ett jobb som jag tror passar mig alldeles utomordentligt, styrning av industriella processer.

    Ja, killarnas mamma finns inte inom rimligt avstånd så det är ingen lösning att hon skulle kunna ta dem. Deras mormor kanske hade kunnat ledsaga dem, men hon börjar behöva en hel del hjälp själv numera. Det är onekligen knepigt när man inte har någon annan till hjälp.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Tack Jo, det var väl inte utan att man kände att åldern låg mig i fatet men jag hittade ett jobb som jag tror passar mig alldeles utomordentligt, styrning av industriella processer.

    Ja, killarnas mamma finns inte inom rimligt avstånd så det är ingen lösning att hon skulle kunna ta dem. Deras mormor kanske hade kunnat ledsaga dem, men hon börjar behöva en hel del hjälp själv numera. Det är onekligen knepigt när man inte har någon annan till hjälp.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Grattis! Ja det är för och nackdelar med att inte jobba.. Är själv sjukskriven just nu, men har ingen ork att göra något.
  12. 6
    Grattis! Ja det är för och nackdelar med att inte jobba.. Är själv sjukskriven just nu, men har ingen ork att göra något.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar