Jaha, nu är det 9 dagar kvar
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Jaha, nu är det 9 dagar kvar

    Innan jag blir av med ortosen efter jag brutit fotleden. Jag har ju haft tur, det var en stabil fraktur så jag har kunnat påbörja träningen av fotleden efter bara 9 dagar.
    Nu har jag kommit så långt att det är tyngdöverföring och utfallsövningar (aj, aj, vad hälsenan har blivit kort ).

    Enligt sjukgymnasten så ska jag kunna börja träna så smått med löpningen så fort ortosen är borta. Men nu vill jag ha tips från några som har gjort samma dumhet som jag har gjort (dvs brutit fotleden), hur ni kom igång med löpningen igen.
  2. 1
    Jaha, nu är det 9 dagar kvar Innan jag blir av med ortosen efter jag brutit fotleden. Jag har ju haft tur, det var en stabil fraktur så jag har kunnat påbörja träningen av fotleden efter bara 9 dagar.
    Nu har jag kommit så långt att det är tyngdöverföring och utfallsövningar (aj, aj, vad hälsenan har blivit kort ).

    Enligt sjukgymnasten så ska jag kunna börja träna så smått med löpningen så fort ortosen är borta. Men nu vill jag ha tips från några som har gjort samma dumhet som jag har gjort (dvs brutit fotleden), hur ni kom igång med löpningen igen.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Aldrig brutit något (peppar, peppar), men belasta försiktigt och om jag inte har helt fel för mig så är det nog bäst att undvika backar - både uppför och nedför belastar...
  4. 2
    Aldrig brutit något (peppar, peppar), men belasta försiktigt och om jag inte har helt fel för mig så är det nog bäst att undvika backar - både uppför och nedför belastar...
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Vilken tur att jag bor i Malmö då . Inte så mycket backar att tala om.
    Nej, jag kommer inte springa när jag är i stugan i helgen. Där är det backigt (återvänder till platsen för brottet efter jag tagit bort ortosen)
  6. 3
    Vilken tur att jag bor i Malmö då . Inte så mycket backar att tala om.
    Nej, jag kommer inte springa när jag är i stugan i helgen. Där är det backigt (återvänder till platsen för brottet efter jag tagit bort ortosen)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar