Min mor gratulerar inte sin svärson
Kärlek & relationer
  1. sambo
    #1

    Min mor gratulerar inte sin svärson

    Måste höra vad ni tycker om detta . Jag och min sambo plus barnen umgås väldigt mkt med min mor sedan hon blev änka för två år sedan . Bjuder hem henne och hittar på saker . Kanske inte varje helg men åtminstone varannan helg . Nu fyllde min sambo år i augusti och min mor gratulerade inte ens. Nu kräver jag inte att hon ska köpa present men åtminstone ett grattis på telefon . Hon gjorde samma förra året . Hon har helt enkelt bestämt sig för att helt nonchalera honom ... Det hon inte verkar fatta är ju att jag blir ledsen för att hon nonchalerar min sambo. han är ju far till hennes barnbarn .. Nu frågade jag henne via sms varför hon inte gratulerat . Men inget svar . Hon kan ju inte säga att hon glömt det eftersom jag nämnde det samma vecka. Hur ska jag agera .Just nu är jag förbannad så jag kokar . Hon är 65 år fullt arbetsför så jag kan inte skylla på begynnande demens .
  2. 1
    Min mor gratulerar inte sin svärson Måste höra vad ni tycker om detta . Jag och min sambo plus barnen umgås väldigt mkt med min mor sedan hon blev änka för två år sedan . Bjuder hem henne och hittar på saker . Kanske inte varje helg men åtminstone varannan helg . Nu fyllde min sambo år i augusti och min mor gratulerade inte ens. Nu kräver jag inte att hon ska köpa present men åtminstone ett grattis på telefon . Hon gjorde samma förra året . Hon har helt enkelt bestämt sig för att helt nonchalera honom ... Det hon inte verkar fatta är ju att jag blir ledsen för att hon nonchalerar min sambo. han är ju far till hennes barnbarn .. Nu frågade jag henne via sms varför hon inte gratulerat . Men inget svar . Hon kan ju inte säga att hon glömt det eftersom jag nämnde det samma vecka. Hur ska jag agera .Just nu är jag förbannad så jag kokar . Hon är 65 år fullt arbetsför så jag kan inte skylla på begynnande demens .
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag skulle inte ha frågat via sms utan öga mot öga. Och då försökt att inte ha taggarna utåt redan från start, utan ha en hyfsat vänlig ton.
    Via sms kan man välja om man vill svara eller inte. Men får man frågan ställd rakt i ansiktet så är det svårare att komma undan.

    Jag skulle förvänta mig ett rakt svar på en rak fråga. Och om hon berättar att hon inte gillar din sambo t ex, så skulle jag förklara att vi vill gärna att hon är med oss på helger och så - men att om hon ska börja särbehandla min sambo negativt så får det vara. Man måste inte älska alla människor, men man kan bete sig hyfsat i alla fall. Ett grattis kan man faktiskt kosta på sig till en person som välkomnar en i familjen så ofta.

    Har du pratar med din sambo om det? Hur känner han det?
  4. 2
    Jag skulle inte ha frågat via sms utan öga mot öga. Och då försökt att inte ha taggarna utåt redan från start, utan ha en hyfsat vänlig ton.
    Via sms kan man välja om man vill svara eller inte. Men får man frågan ställd rakt i ansiktet så är det svårare att komma undan.

    Jag skulle förvänta mig ett rakt svar på en rak fråga. Och om hon berättar att hon inte gillar din sambo t ex, så skulle jag förklara att vi vill gärna att hon är med oss på helger och så - men att om hon ska börja särbehandla min sambo negativt så får det vara. Man måste inte älska alla människor, men man kan bete sig hyfsat i alla fall. Ett grattis kan man faktiskt kosta på sig till en person som välkomnar en i familjen så ofta.

    Har du pratar med din sambo om det? Hur känner han det?
  5. Medlem sedan
    Jul 2014
    #3
    Hon kanske inte tycker om honom?
  6. 3
    Hon kanske inte tycker om honom?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar