Matprat
Majbarn 2017
  1. Medlem sedan
    Sep 2016
    #1

    Matprat

    Hej. Jag och maken ska få vårt första barn i maj nästa år och befinner mig nu i vecka 7. Vi har precis kommit hem från gynakuten efter misstanke om urinvägsinfektion som kanske hade gått upp till njurarna. Men som tur va så visade det sig att jag "bara" ligger på gränsen till undernäring och vätskebrist. Men nu till min fråga. Är det fler som finner detta med ätandet som en utmaning. Jag mår illa och har noll aptit. Har fått lergigan comp som hjälper mot illamåendet med aptiten är den samna. Får i mig max 4-5 tuggor och sen går det inte mer.
    Känner mig som en vekling som redan är trött på att må så här dåligt.
  2. 1
    Matprat Hej. Jag och maken ska få vårt första barn i maj nästa år och befinner mig nu i vecka 7. Vi har precis kommit hem från gynakuten efter misstanke om urinvägsinfektion som kanske hade gått upp till njurarna. Men som tur va så visade det sig att jag "bara" ligger på gränsen till undernäring och vätskebrist. Men nu till min fråga. Är det fler som finner detta med ätandet som en utmaning. Jag mår illa och har noll aptit. Har fått lergigan comp som hjälper mot illamåendet med aptiten är den samna. Får i mig max 4-5 tuggor och sen går det inte mer.
    Känner mig som en vekling som redan är trött på att må så här dåligt.
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    Våra tre barn kom inte till världen utan problem men i det här fallet fungerade det. Det är svårt att säga mycket annat än lycka till och hoppas allt går bra. Hoppas även att någon här på forumet har liknande erfarenheter och kan ge dig något bra tips eller stöd.
  4. 2
    Våra tre barn kom inte till världen utan problem men i det här fallet fungerade det. Det är svårt att säga mycket annat än lycka till och hoppas allt går bra. Hoppas även att någon här på forumet har liknande erfarenheter och kan ge dig något bra tips eller stöd.
  5. Anonym
    #3
    Kan du inte göra smoothies, brukar ju vara lättare att dricka än äta när man mår illa eller köp typ nutrilettshake så du får i dig vätska och näring
  6. 3
    Kan du inte göra smoothies, brukar ju vara lättare att dricka än äta när man mår illa eller köp typ nutrilettshake så du får i dig vätska och näring
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar