2 månaders, testat allt!
Bebissnack
  1. Anonym
    #1

    2 månaders, testat allt!

    Hej här kommer mega långt inlägg men så tacksam för nya idéer..
    Vår 2 månaders bebis har haft sen födseln problem med magen. I början kunde hon skrika i timmar, detta gjorde hon sen dag 1 på BB. Numera är hon mest allmänt missnöjd om dagarna och så skriks det ofta 1-4 timmar på kvällarna. På kvällarna när hon blir ledsen är det att hon pruttar och så kommer det en skvätt bajs och så bryter hon ihop i samband med det. Ibland bryter hon bara ihop och vaknar liksom av att hon är ledsen som att det kniper till i magen. När hon somnat på kvällen 23-01 så sover hon hela natten med ett amningsstopp och blöjbyte, sen somnar hon om till 8-9 på morgonen.

    Det HAR blivit bättre med tiden men det är fortfarande så himla synd om henne, hon har så ont. Jag har testat det mesta som google har att erbjuda....

    -Hon blir mätt och nöjd på mjölken och det är inte för dåligt/för högt tryck
    -Utesluter bönor, linser, lök, soja, mjölk och allt vad det innebär, choklad, kål, tomat, paprika, bär, kolsyrat vatten etc. Har testat utesluta kaffe. Äter produkter med små mängder ägg och äter mycket vete och havreprodukter. Men BVC säger att detta inte ska påverka mjölken alls.. jag har iaf uteslutit sånt som alla säger kan påverka.
    -Testat minifom utan resultat och hon får semper magdroppar
    -Har testat utesluta och bytt D-vitamin
    -Har testat massage under veckor men hon tycker inte det är skönt längre
    -Windi funkar för stunden ibland
    -Bär henne i sele och sjal och samsover
    -Undviker för mycket intryck och folk
    -Hon får rapa efter varje måltid minst en gång

    Alltså?? Jag blir tokig snart. Det är så synd om henne. Alla tips mottages tacksamt om vad jag skulle kunna göra mer för att underlätta för henne.
  2. 1
    2 månaders, testat allt! Hej här kommer mega långt inlägg men så tacksam för nya idéer..
    Vår 2 månaders bebis har haft sen födseln problem med magen. I början kunde hon skrika i timmar, detta gjorde hon sen dag 1 på BB. Numera är hon mest allmänt missnöjd om dagarna och så skriks det ofta 1-4 timmar på kvällarna. På kvällarna när hon blir ledsen är det att hon pruttar och så kommer det en skvätt bajs och så bryter hon ihop i samband med det. Ibland bryter hon bara ihop och vaknar liksom av att hon är ledsen som att det kniper till i magen. När hon somnat på kvällen 23-01 så sover hon hela natten med ett amningsstopp och blöjbyte, sen somnar hon om till 8-9 på morgonen.

    Det HAR blivit bättre med tiden men det är fortfarande så himla synd om henne, hon har så ont. Jag har testat det mesta som google har att erbjuda....

    -Hon blir mätt och nöjd på mjölken och det är inte för dåligt/för högt tryck
    -Utesluter bönor, linser, lök, soja, mjölk och allt vad det innebär, choklad, kål, tomat, paprika, bär, kolsyrat vatten etc. Har testat utesluta kaffe. Äter produkter med små mängder ägg och äter mycket vete och havreprodukter. Men BVC säger att detta inte ska påverka mjölken alls.. jag har iaf uteslutit sånt som alla säger kan påverka.
    -Testat minifom utan resultat och hon får semper magdroppar
    -Har testat utesluta och bytt D-vitamin
    -Har testat massage under veckor men hon tycker inte det är skönt längre
    -Windi funkar för stunden ibland
    -Bär henne i sele och sjal och samsover
    -Undviker för mycket intryck och folk
    -Hon får rapa efter varje måltid minst en gång

    Alltså?? Jag blir tokig snart. Det är så synd om henne. Alla tips mottages tacksamt om vad jag skulle kunna göra mer för att underlätta för henne.
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    beror det på mjölkprotein så finns det i mer än vanlig mjölk.
    http://www.barnakuten.nu/barnsjukdom...i-hos-bebisar/

    Ska det uteslutas, prova helt utan mjölkprotein i två veckor

    Nu vet ju inte forskare varför alla bebisar får kolik, hittar du inget som funkar finns det ju ingen annan som vet.

    Har hon ont i magen så hjälper ju inte selen (närhet lindrar ju lite) men du får händerna fria jag tror att du kan hålla henne betydligt bättre än vad selen gör.
    Är hon inte stressad tror jag att intryck och folk avleder mer.

    Windi funkar när det blir för mycket gaser men tar ju inte bort orsaken.

    Är hon hård i magen eller lös i magen och ont i rumpan så det är därför hon blir mer ledsen när hon bajsat?
  4. 2
    beror det på mjölkprotein så finns det i mer än vanlig mjölk.
    http://www.barnakuten.nu/barnsjukdom...i-hos-bebisar/

    Ska det uteslutas, prova helt utan mjölkprotein i två veckor

    Nu vet ju inte forskare varför alla bebisar får kolik, hittar du inget som funkar finns det ju ingen annan som vet.

    Har hon ont i magen så hjälper ju inte selen (närhet lindrar ju lite) men du får händerna fria jag tror att du kan hålla henne betydligt bättre än vad selen gör.
    Är hon inte stressad tror jag att intryck och folk avleder mer.

    Windi funkar när det blir för mycket gaser men tar ju inte bort orsaken.

    Är hon hård i magen eller lös i magen och ont i rumpan så det är därför hon blir mer ledsen när hon bajsat?
  5. Anonym
    #3
    Tack för svar. Ja jag håller henne såklart när hon är ledsen, selen är bara när hon inte är ledsen eftersom det finns studier som visar att närhet kan minska koliksymptom.
    Har mjölkproteinallergiker i familjen så vet hur man undviker mjölk, har inte rört det på 6 veckor.

    Hon har löst bajs, aldrig hårt.
  6. 3
    Tack för svar. Ja jag håller henne såklart när hon är ledsen, selen är bara när hon inte är ledsen eftersom det finns studier som visar att närhet kan minska koliksymptom.
    Har mjölkproteinallergiker i familjen så vet hur man undviker mjölk, har inte rört det på 6 veckor.

    Hon har löst bajs, aldrig hårt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar