Privat skidlärare
Resesnack
  1. Anonym
    #1

    Privat skidlärare

    Hej! Våra tjejer 7 o 9 år är väldigt anti -skidskola efter förra årets skidskola i Norge (på danska Nu ska vi bara en långhelg till Branäs men det finns skidskola för deras nivå faktiskt - men bara precis efter lunch 2 dgr.
    Och jag har lovat mig själv att vi inte ska boka in något precis efter lunch den här semestern - det räcker med all stress o tider som ska passas i vardagen...
    Funderar på om vi ska boka in en privat skidlärare till dem istället?
    Men om de gick i vanlig skidskola skulle vi ju inte sätta dem i samma grupp ; för att den stora inte ska behöva ta hand om den lilla o för att den lilla ska få glänsa lite grann hon också (för storasyster är nog faktiskt lite vassare.)
    Har liksom fastnat o kommer inte vidare - pest eller kolera? (ja, ok det är ett lyxproblem

    Någon som har erfarenhet av privat skidlärare för barn?


  2. 1
    Privat skidlärare Hej! Våra tjejer 7 o 9 år är väldigt anti -skidskola efter förra årets skidskola i Norge (på danska Nu ska vi bara en långhelg till Branäs men det finns skidskola för deras nivå faktiskt - men bara precis efter lunch 2 dgr.
    Och jag har lovat mig själv att vi inte ska boka in något precis efter lunch den här semestern - det räcker med all stress o tider som ska passas i vardagen...
    Funderar på om vi ska boka in en privat skidlärare till dem istället?
    Men om de gick i vanlig skidskola skulle vi ju inte sätta dem i samma grupp ; för att den stora inte ska behöva ta hand om den lilla o för att den lilla ska få glänsa lite grann hon också (för storasyster är nog faktiskt lite vassare.)
    Har liksom fastnat o kommer inte vidare - pest eller kolera? (ja, ok det är ett lyxproblem

    Någon som har erfarenhet av privat skidlärare för barn?


  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Vår minsta var sjuk de första dagarna av skidskolan och vi blev erbjudna att plocka ur henne ur gruppen mot två timmar privatlektion. Hon var då 4 ½ år. Fungerade superbra. Tror hon har lärt sig mer de två timmarna än en hel veckas skidskola. Även mina två större barn är anti-skidskola. De har sedan ett par år en timmes privatlektion var istället. Vi har enbart positiva erfarenheter. Om ni kan ta er råd så ha dom inte tillsammans hos samma skidlärare. Gissar att barnen är på olika nivåer.
  4. 2
    Vår minsta var sjuk de första dagarna av skidskolan och vi blev erbjudna att plocka ur henne ur gruppen mot två timmar privatlektion. Hon var då 4 ½ år. Fungerade superbra. Tror hon har lärt sig mer de två timmarna än en hel veckas skidskola. Även mina två större barn är anti-skidskola. De har sedan ett par år en timmes privatlektion var istället. Vi har enbart positiva erfarenheter. Om ni kan ta er råd så ha dom inte tillsammans hos samma skidlärare. Gissar att barnen är på olika nivåer.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar