När är det ok att sluta amma?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    När är det ok att sluta amma?

    Min 6,5 månaders bebis älskar mat och äter mycket. Hon har alltid vägrat ersättning och välling. Ammar 1-2 gg/natt och tills för ett par dagar sedan ca 2 små mål per dag. Mest för att komma till ro. Hon har aldrig varit förstoppad, bajsar varje dag.
    Matschema:
    Gröt
    Amma/frukt
    Lunch
    Amma/frukt/gröt
    Middag
    När är det ok att sluta amma?
    Måste jag kämpa på 1-2 månader till, eller kan jag sluta nu/snart?
    Hon vill inte amma på dagen, allt annat är mycket roligare. Vänder bort huvudet.
  2. 1
    När är det ok att sluta amma? Min 6,5 månaders bebis älskar mat och äter mycket. Hon har alltid vägrat ersättning och välling. Ammar 1-2 gg/natt och tills för ett par dagar sedan ca 2 små mål per dag. Mest för att komma till ro. Hon har aldrig varit förstoppad, bajsar varje dag.
    Matschema:
    Gröt
    Amma/frukt
    Lunch
    Amma/frukt/gröt
    Middag
    När är det ok att sluta amma?
    Måste jag kämpa på 1-2 månader till, eller kan jag sluta nu/snart?
    Hon vill inte amma på dagen, allt annat är mycket roligare. Vänder bort huvudet.
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Du kan sluta nu om det funkar för lillan
  4. 2
    Du kan sluta nu om det funkar för lillan
  5. Medlem sedan
    Feb 2017
    #3
    Jag har också haft funderingar kring det, jag har typ börjat skämmas lite eftersom min dotter är 1,5 år gammal och jag ammar fortfarande. Jag märker hur folk tittar konstigt när hon försöker få mat och jag har blivit föör bekväm med att slippa upp och laga något. Sen när jag väl känner mig envis och bestämmer mig psykiskt att NU måste jag sluta amma, så blir min dotter hysterisk
    ! Så jag kanske borde ha slutat amma vid 9 månader, tycker jag. Jag har också vart en utav dem som tycker att man borde sluta amma barn när de har passerat 12 månader. Och nu är det enormt svårt! (Jag är också gravid i 4 månaden och måste sluta amma innan andra bebisen kommer för annars har det gått över gränsen). Sååå sluta amma innan barnet verkligen behöver det haha, det underlättar! Min dotter vägrar också ersättning och välling.
  6. 3
    Jag har också haft funderingar kring det, jag har typ börjat skämmas lite eftersom min dotter är 1,5 år gammal och jag ammar fortfarande. Jag märker hur folk tittar konstigt när hon försöker få mat och jag har blivit föör bekväm med att slippa upp och laga något. Sen när jag väl känner mig envis och bestämmer mig psykiskt att NU måste jag sluta amma, så blir min dotter hysterisk
    ! Så jag kanske borde ha slutat amma vid 9 månader, tycker jag. Jag har också vart en utav dem som tycker att man borde sluta amma barn när de har passerat 12 månader. Och nu är det enormt svårt! (Jag är också gravid i 4 månaden och måste sluta amma innan andra bebisen kommer för annars har det gått över gränsen). Sååå sluta amma innan barnet verkligen behöver det haha, det underlättar! Min dotter vägrar också ersättning och välling.
  7. Medlem sedan
    Mar 2017
    #4
    Det är när ni känner er redo!
  8. 4
    Det är när ni känner er redo!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    När du eller hon inte vill längre
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  10. 5
    När du eller hon inte vill längre
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar