Kommentarer flicknamn!
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Kommentarer flicknamn!

    Vad tycker ni om dessa flicknamn? Kommentera gärna varje namn.

    Astrid
    Ingrid
    Märta
    Ebba
    Alice
    Anna
  2. 1
    Kommentarer flicknamn! Vad tycker ni om dessa flicknamn? Kommentera gärna varje namn.

    Astrid
    Ingrid
    Märta
    Ebba
    Alice
    Anna
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Astrid - Tycker det är hårt och tråkigt. Säger mig ingenting liksom.
    Ingrid - Mjukare och ganska fint.
    Märta - Älskar Märta, så coolt och fint
    Ebba - Nä, uttjatat nu tycker jag
    Alice - Samma. Det är fint men så himla trist när alla flickor heter Alice
    Anna - Gillar Anna. Kanske borde tycka det är uttjatat också, men tycker snarare det är tidlöst och fint.
  4. 2
    Astrid - Tycker det är hårt och tråkigt. Säger mig ingenting liksom.
    Ingrid - Mjukare och ganska fint.
    Märta - Älskar Märta, så coolt och fint
    Ebba - Nä, uttjatat nu tycker jag
    Alice - Samma. Det är fint men så himla trist när alla flickor heter Alice
    Anna - Gillar Anna. Kanske borde tycka det är uttjatat också, men tycker snarare det är tidlöst och fint.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Astrid är lite hårt
    Ingrid gillar jag
    Märta känns mer som ett smeknamn
    Ebba vanligt och tråkigt
    Alice vanligt men ganska fint fast hade stavat det Aliss
    Anna ärr väl alltid ok men inget speciellt
  6. 3
    Astrid är lite hårt
    Ingrid gillar jag
    Märta känns mer som ett smeknamn
    Ebba vanligt och tråkigt
    Alice vanligt men ganska fint fast hade stavat det Aliss
    Anna ärr väl alltid ok men inget speciellt
  7. Medlem sedan
    Jul 2017
    #4
    Astrid - ett fint namn, men jag håller med om att det upplevs som hårdare än Ingrid
    Ingrid - ett utav mina favoritnamn för en framtida dotter, ett jätte vackert tidlöst namn
    Märta - ett fint namn men som kräver en rätt cool bärare
    Ebba - många i min ålder heter detta och jag tycker därför att det är ett rättså alldagligt namn
    Alice - precis som med Ebba heter många andra i min ålder Alice, däribland en av mina närmaste vänner och därför är namnet den personen för mig. Detta är nackdelen med "vanliga" namn, att man har folk att positivt och ibland negativt förknippa till det. Men för någon som är äldre med färre bekanta som bär namnet får man inte samma vibbar, bortsett från detta är det ett klassiskt och vackert namn.
    Anna - ett allt för vanligt namn för min del, min mamma och 2 av hennes bästisar heter detta och likaså en av mina lärare. Det är inte att jag tycker det är ett fult namn eller har något dåligt att koppla till det men jag har en förkärlek för ovanliga namn. Annars är det ett fint namn, väldigt likt mitt eget så det vore dumt att tycka något annat. Men jag tycker nog ändå att namnet i sig är lite förbi.
  8. 4
    Astrid - ett fint namn, men jag håller med om att det upplevs som hårdare än Ingrid
    Ingrid - ett utav mina favoritnamn för en framtida dotter, ett jätte vackert tidlöst namn
    Märta - ett fint namn men som kräver en rätt cool bärare
    Ebba - många i min ålder heter detta och jag tycker därför att det är ett rättså alldagligt namn
    Alice - precis som med Ebba heter många andra i min ålder Alice, däribland en av mina närmaste vänner och därför är namnet den personen för mig. Detta är nackdelen med "vanliga" namn, att man har folk att positivt och ibland negativt förknippa till det. Men för någon som är äldre med färre bekanta som bär namnet får man inte samma vibbar, bortsett från detta är det ett klassiskt och vackert namn.
    Anna - ett allt för vanligt namn för min del, min mamma och 2 av hennes bästisar heter detta och likaså en av mina lärare. Det är inte att jag tycker det är ett fult namn eller har något dåligt att koppla till det men jag har en förkärlek för ovanliga namn. Annars är det ett fint namn, väldigt likt mitt eget så det vore dumt att tycka något annat. Men jag tycker nog ändå att namnet i sig är lite förbi.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar