Separera från en elak man
Separation
  1. Medlem sedan
    Dec 2016
    #1

    Separera från en elak man

    Ja som rubriken låter - jag vill separera från en elak sambo. Jag har försökt prata med han och säga hur jag känner, när han lyssnar på det är svaret att han skiter i. Han kan tex komma hem och jag ropar ut från skötrummet "hallå" och får till svar "Ja" och jag säger "har du kommit, varför sa du inte hej jag hörde inte dörren öppnas men hörde ljud och blev rädd" då säger han att jag är sur och har attityd, jag kan säga kan du ge mig vad det än är han står nära och han svarar "ja, Hitler" osv. Så trots prat och sk samtal på olika sätt som jag kan och läst mig till så går de inte o kommunicera med honom. Han vägrar gå till en samtalspar samarbete eftersom enligt honom är jag psykopat på pappret för jag var hos psykolog pga depression innan (4 år sedan) och han vill inte gå på min psykopat grejer... Men det värsta i hela denna soppa är hur gör jag om jag vill separera - vi har ett barn ihop som nu är 9 mån. Han säger "flytta vart du vill" (gemensam villa som jag betalat lika mkt för och investerat lika mkt i) men bebis ska bo här med mig. Och jag vill så klar inte lämna mitt barn,jag har ju burit i 9 mån och längtat, nu mamma ledig och kämpar med alla rutiner. kärlek, närhet, mat uppmuntran glädje osv för bebis.... Men sambo tycker att vid en separation så ska han ha bebis och jag kan flytta vart jag vill. Jag har googlat och letat men det jag hittar är män i situation där de inte får samarbete o fungera. Jag lovar - jag vill bara bebis bästa och vill samarbeta men min sambo har sagt till mig om vi separerar så är jag som död för honom och han vill inte prata med mig om ngt ej heller om barnet, men han ska göra vad som krävs för att han ska behålla bebis, och jag stå utanför. Om det krävs att han går i personlig konkurs ska han göra det bara jag inte får vara med bebis - så snälla. Har ngn vart i ngt liknande - vad ska jag göra, hur ska jag göra för att mitt barn ska ha det bäst och inte drabbas samtidigt som jag ska hantera denna man och allting. Jag vet ingeting längre. Jag kan inte gråta mera för bebis märker det - så jag är bara glad mot bebis och när bebis somnar så är jag vaken om nätterna och gråter gråter gråter efter att sambo somnat för när han ser mig gråta säger han bara att jag inte har ngt o gråta över, vad förväntade jag mig såna som mig förtjänar inget annat och han säger ingeting nytt så jag bör inte gråta... Vad ska jag göra för att skydda mitt barn och ha kvar bebis hos mig som boförälder?! Ursäkta för röran och lång text
  2. 1
    Separera från en elak man Ja som rubriken låter - jag vill separera från en elak sambo. Jag har försökt prata med han och säga hur jag känner, när han lyssnar på det är svaret att han skiter i. Han kan tex komma hem och jag ropar ut från skötrummet "hallå" och får till svar "Ja" och jag säger "har du kommit, varför sa du inte hej jag hörde inte dörren öppnas men hörde ljud och blev rädd" då säger han att jag är sur och har attityd, jag kan säga kan du ge mig vad det än är han står nära och han svarar "ja, Hitler" osv. Så trots prat och sk samtal på olika sätt som jag kan och läst mig till så går de inte o kommunicera med honom. Han vägrar gå till en samtalspar samarbete eftersom enligt honom är jag psykopat på pappret för jag var hos psykolog pga depression innan (4 år sedan) och han vill inte gå på min psykopat grejer... Men det värsta i hela denna soppa är hur gör jag om jag vill separera - vi har ett barn ihop som nu är 9 mån. Han säger "flytta vart du vill" (gemensam villa som jag betalat lika mkt för och investerat lika mkt i) men bebis ska bo här med mig. Och jag vill så klar inte lämna mitt barn,jag har ju burit i 9 mån och längtat, nu mamma ledig och kämpar med alla rutiner. kärlek, närhet, mat uppmuntran glädje osv för bebis.... Men sambo tycker att vid en separation så ska han ha bebis och jag kan flytta vart jag vill. Jag har googlat och letat men det jag hittar är män i situation där de inte får samarbete o fungera. Jag lovar - jag vill bara bebis bästa och vill samarbeta men min sambo har sagt till mig om vi separerar så är jag som död för honom och han vill inte prata med mig om ngt ej heller om barnet, men han ska göra vad som krävs för att han ska behålla bebis, och jag stå utanför. Om det krävs att han går i personlig konkurs ska han göra det bara jag inte får vara med bebis - så snälla. Har ngn vart i ngt liknande - vad ska jag göra, hur ska jag göra för att mitt barn ska ha det bäst och inte drabbas samtidigt som jag ska hantera denna man och allting. Jag vet ingeting längre. Jag kan inte gråta mera för bebis märker det - så jag är bara glad mot bebis och när bebis somnar så är jag vaken om nätterna och gråter gråter gråter efter att sambo somnat för när han ser mig gråta säger han bara att jag inte har ngt o gråta över, vad förväntade jag mig såna som mig förtjänar inget annat och han säger ingeting nytt så jag bör inte gråta... Vad ska jag göra för att skydda mitt barn och ha kvar bebis hos mig som boförälder?! Ursäkta för röran och lång text
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ju förr desto bättre

    Usch, det där låter ju inte bra alls. Ju förr du kommer ur det desto bättre men iom att ni har barn tillsammans haar ni alltid ett band. Han lär knappast kunna ta ifrån dig barnet, det är snarare tvärtom: Män har en nackdel vid vårdnadstvister och i synnerhet med ett så litet barn.

    Frågan är hur ni reder ut det ekonomiska då ni bara är sambos. Du skriver att du just nu är mammaledig. Kan du utnyttja den tiden på dagarna till att besöka en advokat? Det kan vara så att du blir tilldömd rätten till huset om tingsrätten anser att du och barnet har större rätt till den gemensamma bostaden än vad mannen har men i så fall måste du förstås ta över ansvaret för lånen och det är inte säkert att du har råd med det.

    Kommunen har säkert någon du kan tala med, du behöver professionell hjälp för du kan inte leva i ett förhållande som det du beskriver! Utnyttja tiden nu när du är hemma på dagarna.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ju förr desto bättre Usch, det där låter ju inte bra alls. Ju förr du kommer ur det desto bättre men iom att ni har barn tillsammans haar ni alltid ett band. Han lär knappast kunna ta ifrån dig barnet, det är snarare tvärtom: Män har en nackdel vid vårdnadstvister och i synnerhet med ett så litet barn.

    Frågan är hur ni reder ut det ekonomiska då ni bara är sambos. Du skriver att du just nu är mammaledig. Kan du utnyttja den tiden på dagarna till att besöka en advokat? Det kan vara så att du blir tilldömd rätten till huset om tingsrätten anser att du och barnet har större rätt till den gemensamma bostaden än vad mannen har men i så fall måste du förstås ta över ansvaret för lånen och det är inte säkert att du har råd med det.

    Kommunen har säkert någon du kan tala med, du behöver professionell hjälp för du kan inte leva i ett förhållande som det du beskriver! Utnyttja tiden nu när du är hemma på dagarna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar