Vad ska jag göra?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Vad ska jag göra?

    Efter att ha lämnat ett långt förhållande bakom mig, så var jag redo att träffa någon ny. Så jag gick med på en deting sida. Jag träffade några trevliga män men ingen kändes rätt. Plötsligt tar en man kontakt och han skriver att han gått med tillfälligt för att för att få prata med just mig. Han hoppades att jag ville ta upp kontakten för att se om vi skulle klicka. Jag tog steget ut och svarade. Ganska snart hade han fått mig att lämna ut mitt nummer och han ringde. Så fort jag hörde rösten var jag såld. Sen hade vi daglig kontakt några dagar. Därefter åkte jag och hälsade på honom. Han var väldigt artig, en riktig gentleman,uppmärksam och visade tydligt att han gillade vad han såg. Allt kändes jättbra. Jag åkte hem och känslan höll i sig. Vi fortsatte ha kontakt. Jag åkte till honom igen. Allt kändes bra. Fanns ingen tvekan om att vi hade känslor för varann. Pga olika saker har vi inte kunnat ses på tre veckor. Men det går 3-5 dagar mellan gångerna vi hörs av och det är alltid jag som tar kontakt. Jag har backat lite för att se om han visar något intresse men det är svagt. Han vill inte berätta mycket om sig själv. Trots att vi haft kontakt 2 månader och träffats två gånger (hela dagar) och pratat en del på telefon så vet jag inget om honom mer än förnamn och ålder och vad han jobbat med. Om han fortfarade gör det eller inte vet jag inte. Har frågat honom personliga frågor men får inga svar. Vi ska fira nyår ihop men jag vet inte hur han vill fira. Jag vet inget. Han svarar inte. När jag frågar om han är intresserad säger han bara att han säger till om det blir nån förändring.Känns lite konstigt om han nu är intresserad att han inte säger mer. Frågade om hans efternamn. Inget svar. Döljer han något eller vad kan detta bero på? Jag vill lita på att det han säger är sant tills motsats bevisats. Men har en liten känsla att något inte stämmer. De frågor jag ställer har han svar på men inte svar på min fråga. Vad ska jag göra?
  2. 1
    Vad ska jag göra? Efter att ha lämnat ett långt förhållande bakom mig, så var jag redo att träffa någon ny. Så jag gick med på en deting sida. Jag träffade några trevliga män men ingen kändes rätt. Plötsligt tar en man kontakt och han skriver att han gått med tillfälligt för att för att få prata med just mig. Han hoppades att jag ville ta upp kontakten för att se om vi skulle klicka. Jag tog steget ut och svarade. Ganska snart hade han fått mig att lämna ut mitt nummer och han ringde. Så fort jag hörde rösten var jag såld. Sen hade vi daglig kontakt några dagar. Därefter åkte jag och hälsade på honom. Han var väldigt artig, en riktig gentleman,uppmärksam och visade tydligt att han gillade vad han såg. Allt kändes jättbra. Jag åkte hem och känslan höll i sig. Vi fortsatte ha kontakt. Jag åkte till honom igen. Allt kändes bra. Fanns ingen tvekan om att vi hade känslor för varann. Pga olika saker har vi inte kunnat ses på tre veckor. Men det går 3-5 dagar mellan gångerna vi hörs av och det är alltid jag som tar kontakt. Jag har backat lite för att se om han visar något intresse men det är svagt. Han vill inte berätta mycket om sig själv. Trots att vi haft kontakt 2 månader och träffats två gånger (hela dagar) och pratat en del på telefon så vet jag inget om honom mer än förnamn och ålder och vad han jobbat med. Om han fortfarade gör det eller inte vet jag inte. Har frågat honom personliga frågor men får inga svar. Vi ska fira nyår ihop men jag vet inte hur han vill fira. Jag vet inget. Han svarar inte. När jag frågar om han är intresserad säger han bara att han säger till om det blir nån förändring.Känns lite konstigt om han nu är intresserad att han inte säger mer. Frågade om hans efternamn. Inget svar. Döljer han något eller vad kan detta bero på? Jag vill lita på att det han säger är sant tills motsats bevisats. Men har en liten känsla att något inte stämmer. De frågor jag ställer har han svar på men inte svar på min fråga. Vad ska jag göra?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Han lämnar inte ut sitt efternamn skriver du. Vad tror du det beror på? Är han gift? Är han dömd brottsling? Är han känd? Solochvårare? Träffar han många andra kvinnor?

    Jag skulle inte lita på honom. Självklart finns det en orsak till att han inte vill säga sitt namn. Sannolikt en som gör att du inte skulle vilja träffa honom mer. Varför ska du lita på honom när han inte litar på dig nog för att ens lämna ut sitt efternamn?

    Du frågar vad du ska göra. Fundera på om du vill fortsätta träffa honom under de här förutsättningarna. Räcker det för dig? Vill du leva med risken att han är gift eller har gjort något hemskt? Om inte får du väl ställa krav.
    Ha det gott!
  4. 2
    Han lämnar inte ut sitt efternamn skriver du. Vad tror du det beror på? Är han gift? Är han dömd brottsling? Är han känd? Solochvårare? Träffar han många andra kvinnor?

    Jag skulle inte lita på honom. Självklart finns det en orsak till att han inte vill säga sitt namn. Sannolikt en som gör att du inte skulle vilja träffa honom mer. Varför ska du lita på honom när han inte litar på dig nog för att ens lämna ut sitt efternamn?

    Du frågar vad du ska göra. Fundera på om du vill fortsätta träffa honom under de här förutsättningarna. Räcker det för dig? Vill du leva med risken att han är gift eller har gjort något hemskt? Om inte får du väl ställa krav.
  5. Anonym
    #3
    Vad han sagt till mig jobbar han i en branch där han möter många kända människor. Om det kan bero på det. Han lever mycket för här och nu och spontanitet. Vilket kan vara svårt för mig då jag har barn och har ett inrutat liv varannan vecka. Här och nu och spänning går inte så bra ihop med vardagsliv med barn.
  6. 3
    Vad han sagt till mig jobbar han i en branch där han möter många kända människor. Om det kan bero på det. Han lever mycket för här och nu och spontanitet. Vilket kan vara svårt för mig då jag har barn och har ett inrutat liv varannan vecka. Här och nu och spänning går inte så bra ihop med vardagsliv med barn.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Personligen skulle jag välja bort att fira nyår med någon jag träffat två gånger, som jag inte vet vad han heter i efternamn och som inte har gjort upp en ordentlig plan vad vi ska göra. Hur vet du att han ens hör av sig? Tänk om det blir oerhört jobbigt när ni ses? Kan du ta dig hem mitt i natten då? Nyår är ju ändå en speciell kväll då det inte finns många taxibilar och det inte är så lätt att droppa av tidigt om det känns obekvämt.

    Oavsett vad du väljer att göra så hoppas jag att du får en trevlig kväll!
    Ha det gott!
  8. 4
    Personligen skulle jag välja bort att fira nyår med någon jag träffat två gånger, som jag inte vet vad han heter i efternamn och som inte har gjort upp en ordentlig plan vad vi ska göra. Hur vet du att han ens hör av sig? Tänk om det blir oerhört jobbigt när ni ses? Kan du ta dig hem mitt i natten då? Nyår är ju ändå en speciell kväll då det inte finns många taxibilar och det inte är så lätt att droppa av tidigt om det känns obekvämt.

    Oavsett vad du väljer att göra så hoppas jag att du får en trevlig kväll!
  9. Anonym
    #5
    Tack för dina svar. Känner att det var bra frågor du hade som jag behöver ställa till mig själv. Och till honom.
    Önskar dig också en trevlig kväll
  10. 5
    Tack för dina svar. Känner att det var bra frågor du hade som jag behöver ställa till mig själv. Och till honom.
    Önskar dig också en trevlig kväll
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Jag hade en jättebra kväll tack! Hoppas du är nöjd och att det löser sig med snubben.
    Ha det gott!
  12. 6
    Jag hade en jättebra kväll tack! Hoppas du är nöjd och att det löser sig med snubben.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar