Vi har snö!!!!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Vi har snö!!!!!!

    Det har snöat i Skåne i natt, eller i vart fall hos oss. Två centimeter snötäcke och ungarna är direkt ute med pulkor för här måste man passa på. Min pojke har dragit på sig bihåleinflammation, käkar penicillin och är extremt arg på sin Onda Moder för att han inte får vara ute och leka i snön. Egentligen är han så trött att han inte orkar så mycket mer än att snyta sig och sova men på tal om det där med bråk då, man måste få ur sig ilskan på någon

    Själv vaknade jag och insåg att jajamensan, nu har sprutan slutat fungera. Morgonen har ägnats åt rörelsegympa för att komma igång och min tålmodiga familj har klätt på tant. Jaja, ge det några timmar till så lossnar det nog så småningom. Nu ska jag ägna mig åt seriös tantaktivitet och göra matbollar till fåglarna utanför.

    Fint och vitt hos er också?
    unlearn
  2. 1
    Vi har snö!!!!!! Det har snöat i Skåne i natt, eller i vart fall hos oss. Två centimeter snötäcke och ungarna är direkt ute med pulkor för här måste man passa på. Min pojke har dragit på sig bihåleinflammation, käkar penicillin och är extremt arg på sin Onda Moder för att han inte får vara ute och leka i snön. Egentligen är han så trött att han inte orkar så mycket mer än att snyta sig och sova men på tal om det där med bråk då, man måste få ur sig ilskan på någon

    Själv vaknade jag och insåg att jajamensan, nu har sprutan slutat fungera. Morgonen har ägnats åt rörelsegympa för att komma igång och min tålmodiga familj har klätt på tant. Jaja, ge det några timmar till så lossnar det nog så småningom. Nu ska jag ägna mig åt seriös tantaktivitet och göra matbollar till fåglarna utanför.

    Fint och vitt hos er också?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Här är det helt underbart! Åkte skidor igår och det var fantastiskt!

    Hoppas det håller i sig både hos er och hos oss. Vårens slask kan jag vänta på lite till...
    Ha det gott!
  4. 2
    Här är det helt underbart! Åkte skidor igår och det var fantastiskt!

    Hoppas det håller i sig både hos er och hos oss. Vårens slask kan jag vänta på lite till...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Vi med!!!! Inte tillräckligt mycket, och det är för varmt för att det ska bli riktigt bra, men här nere får man glädjas åt det lilla! Jag ska ut snart och inspektera...
  6. 3
    Vi med!!!! Inte tillräckligt mycket, och det är för varmt för att det ska bli riktigt bra, men här nere får man glädjas åt det lilla! Jag ska ut snart och inspektera...
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Massor av snö och i går var det - 23 grader när jag vaknade. Lite mildare i dag, runt -3 bara. kanonväder alltså och toppen att det är när vi har lov.
    Ett barn är i pulkabacken, den andre är förkyld. Inte direkt sjuk men får krupphosta och har tagit Lepheton som han blir trött av. Så han och jag är inne och myser.
  8. 4
    Massor av snö och i går var det - 23 grader när jag vaknade. Lite mildare i dag, runt -3 bara. kanonväder alltså och toppen att det är när vi har lov.
    Ett barn är i pulkabacken, den andre är förkyld. Inte direkt sjuk men får krupphosta och har tagit Lepheton som han blir trött av. Så han och jag är inne och myser.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Uschaja fy farao....

    det kom rejält med men jag vägrar ge mig ut och skotta, jag hoppas skiten smälter bort inom kort.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Uschaja fy farao.... det kom rejält med men jag vägrar ge mig ut och skotta, jag hoppas skiten smälter bort inom kort.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Kom just in från en promenad

    Storemannen och jag gick ut i det som kallas natur här i närheten bara för att njuta av skönheten i ett landskap täckt av några millimeter snö. Det gäller att passa på, det kan vara borta i morgon...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Kom just in från en promenad Storemannen och jag gick ut i det som kallas natur här i närheten bara för att njuta av skönheten i ett landskap täckt av några millimeter snö. Det gäller att passa på, det kan vara borta i morgon...
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Det har vi också. Sonen och jag hade planerat att övningsköra. Men jag vill vänta med halkkörning ett tag till
  14. 7
    Det har vi också. Sonen och jag hade planerat att övningsköra. Men jag vill vänta med halkkörning ett tag till
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Ja, jag såg små drivor längs gatan i morse och passade på att berätta för 13-åringen att det snöade och oj vad han studsade upp ur sängen och tjoade. Ingen morgontrött tonåring här inte - ja inte idag i alla fall.

    Nu regnar det bort och jag måste säga att jag uppskattade strandpromenaden med klarblå himmel och lite iskyla igår än mer än snön idag. Och barnen faktiskt också - de ville knappt ut men hade jätteroligt att halka omkring på isfläckar och att leka med isblock och istappar. Ja, våra skånska barn är verkligen inte bortskämda med sånt.
  16. 8
    Ja, jag såg små drivor längs gatan i morse och passade på att berätta för 13-åringen att det snöade och oj vad han studsade upp ur sängen och tjoade. Ingen morgontrött tonåring här inte - ja inte idag i alla fall.

    Nu regnar det bort och jag måste säga att jag uppskattade strandpromenaden med klarblå himmel och lite iskyla igår än mer än snön idag. Och barnen faktiskt också - de ville knappt ut men hade jätteroligt att halka omkring på isfläckar och att leka med isblock och istappar. Ja, våra skånska barn är verkligen inte bortskämda med sånt.
  17. Pyssling
    #9
    Härligt för er säkert, om ni inte ser snö så ofta! Här i Smålandskanten har vi snö alldeles för ofta och för mycket enligt min mening, vi har iofs varit ganska förskonade denna vinter men nu fick vi en rejäl omgång.

    Ingen i familjen ägnar sig åt pulkaåkning, inte många i grannskapet heller, mest vuxna barn i vårt område.

    Min man hoppade snöskottning och tog till latmetoden: att köra lite fram och tillbaka på gårdsplanen med Landrovern och på så vis trycka till snön lite,så att man åtminstone kan gå till brevlådan och köra ut övriga, ej fyrhjulsdrivna bilar från garageuppfarten
    Sen hoppas vi på att det smälter bort snabbt, ska visst bli plusgrader här redan nästa vecka sista gången jag kollade, så skönt!
  18. 9
    Härligt för er säkert, om ni inte ser snö så ofta! Här i Smålandskanten har vi snö alldeles för ofta och för mycket enligt min mening, vi har iofs varit ganska förskonade denna vinter men nu fick vi en rejäl omgång.

    Ingen i familjen ägnar sig åt pulkaåkning, inte många i grannskapet heller, mest vuxna barn i vårt område.

    Min man hoppade snöskottning och tog till latmetoden: att köra lite fram och tillbaka på gårdsplanen med Landrovern och på så vis trycka till snön lite,så att man åtminstone kan gå till brevlådan och köra ut övriga, ej fyrhjulsdrivna bilar från garageuppfarten
    Sen hoppas vi på att det smälter bort snabbt, ska visst bli plusgrader här redan nästa vecka sista gången jag kollade, så skönt!
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Snö även här! Inte en favorit hos mig, men lite mysigt är det allt. Lite ljusare, om inte annat!
  20. 10
    Snö även här! Inte en favorit hos mig, men lite mysigt är det allt. Lite ljusare, om inte annat!
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Tack för svar, jag undrar om de olika svaren hänger samman lite med var man bor och vad man är van vid? Vi är ju vrickat bortskämda med en lååååång vår och sensommar som håller sig långt in i september så när vi någon enstaka, ynklig liten gång har riktig vinter blir alla helt till sig . Annars består våra vintrar av en enda lång sörja slask och gräslig halka som inte syns, inte fullt lika mysigt.
  22. 11
    Tack för svar, jag undrar om de olika svaren hänger samman lite med var man bor och vad man är van vid? Vi är ju vrickat bortskämda med en lååååång vår och sensommar som håller sig långt in i september så när vi någon enstaka, ynklig liten gång har riktig vinter blir alla helt till sig . Annars består våra vintrar av en enda lång sörja slask och gräslig halka som inte syns, inte fullt lika mysigt.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Härligt med snö även för er skåningar!

    Vi hade en fantastisk dag idag! Finaste januaridagen på länge, snö, sol, några minus och helt vindstilla.

    Imorgon bitti tar jag en längdtur i patken hemmavid, förhoppningvis är spåren omdragna sen snöfallet.

    Tyvärr väntad blidväder redan på måndag
  24. 12
    Härligt med snö även för er skåningar!

    Vi hade en fantastisk dag idag! Finaste januaridagen på länge, snö, sol, några minus och helt vindstilla.

    Imorgon bitti tar jag en längdtur i patken hemmavid, förhoppningvis är spåren omdragna sen snöfallet.

    Tyvärr väntad blidväder redan på måndag
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag tillhör de som inte gillar hög värme men älskar snö, och med tanke på det bor jag väl helt fel Men medans det är fritt fram att gnälla och klaga över kyla och snö så är det från många håll ett stort nono att ö h t uttala sig negativt om värmen. Ett av de vanliga argumenten är just att det är så få soliga varma dagar... men här nere hos mig är de varma soliga dagarna mångfalt och åter mångfalt fler än de kalla och snöiga dagarna
  26. 13
    Jag tillhör de som inte gillar hög värme men älskar snö, och med tanke på det bor jag väl helt fel Men medans det är fritt fram att gnälla och klaga över kyla och snö så är det från många håll ett stort nono att ö h t uttala sig negativt om värmen. Ett av de vanliga argumenten är just att det är så få soliga varma dagar... men här nere hos mig är de varma soliga dagarna mångfalt och åter mångfalt fler än de kalla och snöiga dagarna
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    På tok för lite snö! kan sammanfattas efter inspektionen.

    Idag är det ännu mindre, men en hel del is.Jag har fått nöja mig med att titta på det genom fönstren men isen ser hal ut.
  28. 14
    På tok för lite snö! kan sammanfattas efter inspektionen.

    Idag är det ännu mindre, men en hel del is.Jag har fått nöja mig med att titta på det genom fönstren men isen ser hal ut.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Snö och fint här, men tyvärr är det 5 grader nu och snön töar bort.
    Men men barnen fick en sista vecka med massor av snö och -20.
  30. 15
    Snö och fint här, men tyvärr är det 5 grader nu och snön töar bort.
    Men men barnen fick en sista vecka med massor av snö och -20.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Här låg det lite snö kvar när vi kom hem i söndags. Sedan smälte det ihop till superhal is som vanligt men idag snöar det igen.
    På tvären, som det oftast gör här i Helsingborg.
    Troligen ligger isen kvar under det minimala snötäcket så jag har letat upp broddarna inför att jag ska ta mig ut sedan. Men först måste jag bli av med morgonstelheten, att drulla omkull när man är vig som en bräda är väldigt ovärdigt.
  32. 16
    Här låg det lite snö kvar när vi kom hem i söndags. Sedan smälte det ihop till superhal is som vanligt men idag snöar det igen.
    På tvären, som det oftast gör här i Helsingborg.
    Troligen ligger isen kvar under det minimala snötäcket så jag har letat upp broddarna inför att jag ska ta mig ut sedan. Men först måste jag bli av med morgonstelheten, att drulla omkull när man är vig som en bräda är väldigt ovärdigt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar