gymnasieval
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    gymnasieval

    Hej på er! Nygammal här i forumet. Var aktiv när sonen var yngre och nu undrar jag om någon här inne har erfarenheter av gymnasieval för barn med npf i Lund-Helsingborg-Landskrona-Malmö-regionen. Tar tacksamt emot alla tips!
  2. 1
    gymnasieval Hej på er! Nygammal här i forumet. Var aktiv när sonen var yngre och nu undrar jag om någon här inne har erfarenheter av gymnasieval för barn med npf i Lund-Helsingborg-Landskrona-Malmö-regionen. Tar tacksamt emot alla tips!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Beror ju på hur ditt barn är

    Min grabb, som har stora problem med koncentration och motivation men är väldigt intelligent gick på Impius i Helsingborg. Jag har bara goda erfarenheter därifrån. De fick honom att faktiskt ta sig igenom Naturvetenskapliga linjen och lyckades motivera honom vilket är en mycket större bragd än det låter som.

    Det var ca 7 mil hemifrån så det var inte aktuellt att pendla varje dag (jag hade kanske klarat det, men inte han) utan han bodde på internatet. Det fungerade bra.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Beror ju på hur ditt barn är Min grabb, som har stora problem med koncentration och motivation men är väldigt intelligent gick på Impius i Helsingborg. Jag har bara goda erfarenheter därifrån. De fick honom att faktiskt ta sig igenom Naturvetenskapliga linjen och lyckades motivera honom vilket är en mycket större bragd än det låter som.

    Det var ca 7 mil hemifrån så det var inte aktuellt att pendla varje dag (jag hade kanske klarat det, men inte han) utan han bodde på internatet. Det fungerade bra.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Tack för svar, ja motivation och fokus är precis vad vår son behöver hjälp med. Har hört talas om Impius förut. Värt att undersöka men internat tror jag inte är aktuellt.
  6. 3
    Tack för svar, ja motivation och fokus är precis vad vår son behöver hjälp med. Har hört talas om Impius förut. Värt att undersöka men internat tror jag inte är aktuellt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar