Hej!
Hur ofta brukar ni köpa leksaker/böcker till era barn?


Jag ÄLSKAR att köpa leksaker och böcker till min son som är 2,5 år gammal. Det blir oftast nån/ett par varje månad. Jag själv tycker det är kul med leksaker och läsa böcker älskar jag att göra och gör det mycket med honom. Sen är det även för att han alltid visar tacksamhet när han får något. Men, jag ska även tillägga att han kan ta ett nej. Vilket jag tycker är superbra!


Orsaken till min fråga är att mina föräldrar och svärföräldrar tycker att jag ger honom för mycket (speciellt) leksaker och böcker. Dem anser att "han kommer aldrig att lära sig ha tråkigt, som är så viktigt för barn att ha ibland" och att "han kommer inte kunna vara tacksam över de sakerna han får och heller inte ta ett nej".


Ska tillägga att ibland när han får saker så tar jag bort en annan leksak. Ibland är det för att han har "växt ifrån den, är för stor för den" eller så lägger jag undan den och tar fram den efter ett par månader.


Så, berätta. Hur tänker ni runt leksaker och att ge saker till era barn? Behövs det en anledning? Nyfiken 😊


Kram M