Villrådig - två män
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Villrådig - två män

    Jag känner mig väldigt villrådig. För ca 4-5 månader sedan började jag träffa en man som jag först tyckte var helt underbar. Men med tiden började det hända saker som sårade mig, och när jag tog upp olika händelser tyckte jag att han mest gick i försvar. Jag känner mig också osäker pga att han är så bunden till sitt ex fortfarande och alltid prioriterar "familjen" framför mig. Han jobbar dessutom mycket och sa nyligen att han måste jobba varje lördag de helger vi skulle kunnat umgås. Han pratar också ofta om att han har dåligt samvete för att vi inte ses så mycket. Hela relationen har börjat kännas tung och olustfylld. Han är alltid trött när vi ses, orkar inte hitta på något utan vill bara ligga i soffan. Han har inte velat ändra sitt umgängesschema alls trots att det skulle vara fullt möjligt för honom (själv har jag domstolsavtal och kan inte ändra), vilket gör att vi bara kan ses utan barn några kvällar varannan vecka. Han vill inte heller att vi gör saker ihop med barnen utan vill hålla dem utanför.

    Samtidigt ha jag en manlig vän som alltid verkar ha tid med mig. Han hör av sig hela tiden och de senaste två veckorna har jag träffat honom mer än min kille. Jag har ofta tidigare tänkt att jag skulle vilja vara tillsammans med honom, då vi funkar väldigt bra ihop och har många gemensamma intressen, han var dock i en relation tills för ett år sedan och har sedan inte mått så bra. Nu mår han bra igen säger han, men jag vet inte om han vill vara ihop. Det märkliga är att han började höra av sig mycket mer när jag berättade att jag hade en relation. Jag var rädd att han skulle försvinna vilket hänt med andra manliga vänner tidigare i samma situation, istället blev det tvärtom. Sist vi sågs kände jag mig helt galet attraherad av honom och det slutade med att vi kramades lite, jag drog mig sedan ur och höll hans hand istället.

    Om jag skulle följa mitt hjärta skulle jag avsluta med min kille och se vart det kan leda med min vän. Samtidigt är jag rädd att ångra mig. Jag har rykte om mig att ge upp för lätt i nya relationer, är trött på detta och vill bryta mönstret, annars hade jag avslutat för länge sedan. Det finns dessutom en stor risk att min vän inte vill ha något seriöst egentligen. Han vet att jag haft känslor för honom tidigare. Någon som har ett gott råd i hur jag ska agera?
  2. 1
    Villrådig - två män Jag känner mig väldigt villrådig. För ca 4-5 månader sedan började jag träffa en man som jag först tyckte var helt underbar. Men med tiden började det hända saker som sårade mig, och när jag tog upp olika händelser tyckte jag att han mest gick i försvar. Jag känner mig också osäker pga att han är så bunden till sitt ex fortfarande och alltid prioriterar "familjen" framför mig. Han jobbar dessutom mycket och sa nyligen att han måste jobba varje lördag de helger vi skulle kunnat umgås. Han pratar också ofta om att han har dåligt samvete för att vi inte ses så mycket. Hela relationen har börjat kännas tung och olustfylld. Han är alltid trött när vi ses, orkar inte hitta på något utan vill bara ligga i soffan. Han har inte velat ändra sitt umgängesschema alls trots att det skulle vara fullt möjligt för honom (själv har jag domstolsavtal och kan inte ändra), vilket gör att vi bara kan ses utan barn några kvällar varannan vecka. Han vill inte heller att vi gör saker ihop med barnen utan vill hålla dem utanför.

    Samtidigt ha jag en manlig vän som alltid verkar ha tid med mig. Han hör av sig hela tiden och de senaste två veckorna har jag träffat honom mer än min kille. Jag har ofta tidigare tänkt att jag skulle vilja vara tillsammans med honom, då vi funkar väldigt bra ihop och har många gemensamma intressen, han var dock i en relation tills för ett år sedan och har sedan inte mått så bra. Nu mår han bra igen säger han, men jag vet inte om han vill vara ihop. Det märkliga är att han började höra av sig mycket mer när jag berättade att jag hade en relation. Jag var rädd att han skulle försvinna vilket hänt med andra manliga vänner tidigare i samma situation, istället blev det tvärtom. Sist vi sågs kände jag mig helt galet attraherad av honom och det slutade med att vi kramades lite, jag drog mig sedan ur och höll hans hand istället.

    Om jag skulle följa mitt hjärta skulle jag avsluta med min kille och se vart det kan leda med min vän. Samtidigt är jag rädd att ångra mig. Jag har rykte om mig att ge upp för lätt i nya relationer, är trött på detta och vill bryta mönstret, annars hade jag avslutat för länge sedan. Det finns dessutom en stor risk att min vän inte vill ha något seriöst egentligen. Han vet att jag haft känslor för honom tidigare. Någon som har ett gott råd i hur jag ska agera?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Varför är du så rädd att vara ensam?

    När jag läser det du skriver så verkar du inte vara kär i killen du är ihop med. Jag ser inte riktigt meningen för dig att fortsätta med den relationen.

    Samtidigt finns det ju ingen garanti att din kompis vill bli ihop med dig. Att han vill vara mer med dig sedan du fick en relation kan ju bero på att det blir mycket mer kravlöst för honom när du är upptagen.

    Generellt anser jag också att frågan om du ska stanna i din nuvarande relation bara ska prövas utifrån om du vill vara med honom. Vill du inte vara ihop med din kille är det inte så snällt eller så smart att ha honom tills du hittar något bättre. Om jag vore du skulle jag göra slut och vara beredd att vara singel om jag inte vore nöjd. Personligen tycker jag det är bra att ge upp fort i en ny relation. Är det dåligt efter fyra månader lär det inte bli underbart efter tio år. En annan sak är att man inte bör ge upp en lång relation som varit bra i många år vid en kort svacka.
    Ha det gott!
  4. 2
    Varför är du så rädd att vara ensam?

    När jag läser det du skriver så verkar du inte vara kär i killen du är ihop med. Jag ser inte riktigt meningen för dig att fortsätta med den relationen.

    Samtidigt finns det ju ingen garanti att din kompis vill bli ihop med dig. Att han vill vara mer med dig sedan du fick en relation kan ju bero på att det blir mycket mer kravlöst för honom när du är upptagen.

    Generellt anser jag också att frågan om du ska stanna i din nuvarande relation bara ska prövas utifrån om du vill vara med honom. Vill du inte vara ihop med din kille är det inte så snällt eller så smart att ha honom tills du hittar något bättre. Om jag vore du skulle jag göra slut och vara beredd att vara singel om jag inte vore nöjd. Personligen tycker jag det är bra att ge upp fort i en ny relation. Är det dåligt efter fyra månader lär det inte bli underbart efter tio år. En annan sak är att man inte bör ge upp en lång relation som varit bra i många år vid en kort svacka.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar! Jag har bestämt mig för att avsluta med killen men inte förvänta mig något av kompisen. Jag är inte rädd att vara ensam egentligen, är inte ensam utan har många vänner och intressen. Det är mest en idé jag har om att jag borde hålla ut och inte ge upp så lätt. Men du har såklart rätt, är det inte bra efter fyra månader lär det inte vara det efter tio år. :-) Tack igen och kram!
  6. 3
    Tack för ditt svar! Jag har bestämt mig för att avsluta med killen men inte förvänta mig något av kompisen. Jag är inte rädd att vara ensam egentligen, är inte ensam utan har många vänner och intressen. Det är mest en idé jag har om att jag borde hålla ut och inte ge upp så lätt. Men du har såklart rätt, är det inte bra efter fyra månader lär det inte vara det efter tio år. :-) Tack igen och kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar