Så börjar köket ta form
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Så börjar köket ta form

    Den här firman verkar mer än måttligt virrig - oj jag glömde att vi måste sätta in en köksbänk, oj jag hade blandat ihop handtagen, oj jag hade visst beställt hem fel lift - men pågarna som han har anlitat är snabba och effektiva. Helt plötsligt har vi en ugn i vettig höjd och man har en sportslig chans att kunna plocka ut saker själv! Skåpen är väck och ersatta av stoooora lådor, det finns avställningsytor överallt och det är så fantastiskt genomtänkt. Tänk att bara rulla ut en låda och ta fram tallrikar. Och moderaten är jättenöjd över utsikten att slippa plocka trasigt porslin och tappade sockerpaket.

    Undrar om det räknas som en muta om man skickar en påse bullar till bostadsanpassarna efteråt? Jag är sanslöst tacksam. Jag har i alla fall mutat familjen med bullar om de målar om köket.
    unlearn
  2. 1
    Så börjar köket ta form Den här firman verkar mer än måttligt virrig - oj jag glömde att vi måste sätta in en köksbänk, oj jag hade blandat ihop handtagen, oj jag hade visst beställt hem fel lift - men pågarna som han har anlitat är snabba och effektiva. Helt plötsligt har vi en ugn i vettig höjd och man har en sportslig chans att kunna plocka ut saker själv! Skåpen är väck och ersatta av stoooora lådor, det finns avställningsytor överallt och det är så fantastiskt genomtänkt. Tänk att bara rulla ut en låda och ta fram tallrikar. Och moderaten är jättenöjd över utsikten att slippa plocka trasigt porslin och tappade sockerpaket.

    Undrar om det räknas som en muta om man skickar en påse bullar till bostadsanpassarna efteråt? Jag är sanslöst tacksam. Jag har i alla fall mutat familjen med bullar om de målar om köket.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Va härligt för dig att få det gjort! Hur lång tid ska de ta på sig för att bli klara?

    Muta på med bullar, de bli nog bara glada :-)
  4. 2
    Va härligt för dig att få det gjort! Hur lång tid ska de ta på sig för att bli klara?

    Muta på med bullar, de bli nog bara glada :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Vi måste komplettera med en del dit vi flyttar. En liten frys (finns bara en halvfrys).
    Så ska jag försöka hitta en snygg bokhylla som vi kan ställa vid köket, så jag kan få in kokböcker och annat.

    Det är ett sk modernt kök, så på listan står även att hitta något man kan ställa ett diskställ eller så fixar vi, från en plåtslagare eller så, en egen rostfri bänk som vi lägger över stenbänken kring diskhon.
    Jag handdiskar en hel del och jag vill inte torka golvet varje dag och vill kunna sätta ner glas utan att de riskerar att spricka
  6. 3
    Vi måste komplettera med en del dit vi flyttar. En liten frys (finns bara en halvfrys).
    Så ska jag försöka hitta en snygg bokhylla som vi kan ställa vid köket, så jag kan få in kokböcker och annat.

    Det är ett sk modernt kök, så på listan står även att hitta något man kan ställa ett diskställ eller så fixar vi, från en plåtslagare eller så, en egen rostfri bänk som vi lägger över stenbänken kring diskhon.
    Jag handdiskar en hel del och jag vill inte torka golvet varje dag och vill kunna sätta ner glas utan att de riskerar att spricka
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Klart du ska ge dem bullar. Generellt tycker jag vk visar för lite uppskattning till folk omkring oss . Även om det förvisso är deras jobb de ska göra. Så tror jag människor blir glada av små gester som ex bullar.
    Vi köpte finöl då och då till de snickare som gick här. De var fantastiska och vi ville visa det. En man sa att han fått en present på det viset för 12 år sen. Han blev jätteglad!

    Skönt att köket börjar bli klart. Vilken färg vill du måla?
  8. 4
    Klart du ska ge dem bullar. Generellt tycker jag vk visar för lite uppskattning till folk omkring oss . Även om det förvisso är deras jobb de ska göra. Så tror jag människor blir glada av små gester som ex bullar.
    Vi köpte finöl då och då till de snickare som gick här. De var fantastiska och vi ville visa det. En man sa att han fått en present på det viset för 12 år sen. Han blev jätteglad!

    Skönt att köket börjar bli klart. Vilken färg vill du måla?
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Å, vad härligt att få det gjort! Vi har vårt köksbyte framför oss..... leverans 8/3, sen ska vi riva under helgen och 13/3 kommer byggnissarna och börjar montera.
  10. 5
    Å, vad härligt att få det gjort! Vi har vårt köksbyte framför oss..... leverans 8/3, sen ska vi riva under helgen och 13/3 kommer byggnissarna och börjar montera.
  11. Medlem sedan
    Nov 2015
    #6
    Så bra att tant tog förnuftet till fånga och gick med på lite anpassningar Klart de ska få bullar !
  12. 6
    Så bra att tant tog förnuftet till fånga och gick med på lite anpassningar Klart de ska få bullar !
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Låter ju helt underbart!!

    Mutor får väl skickas om det inte är skattepengar? Eller ja, mutor, men tacksamhetsgrejor.....
  14. 7
    Låter ju helt underbart!!

    Mutor får väl skickas om det inte är skattepengar? Eller ja, mutor, men tacksamhetsgrejor.....
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Tack för svar. Sonen kom hem i dag och var rätt uppspelt han också. "Mamma, betyder det här att du kan baka själv igen? KAN VI GÖRA BULLAR MAMMA".

    Jag får gömma undan en påse till snickaren. Och en till bostadsanpassarna, det är nog inte så ofta kommunala tjänstemän får bullar. Väggarna ska f.ö bli turkosgrönaktigt. Det blir som att kliva in i något som ser ut som 1964 men är himla mycket mer praktiskt.
  16. 8
    Tack för svar. Sonen kom hem i dag och var rätt uppspelt han också. "Mamma, betyder det här att du kan baka själv igen? KAN VI GÖRA BULLAR MAMMA".

    Jag får gömma undan en påse till snickaren. Och en till bostadsanpassarna, det är nog inte så ofta kommunala tjänstemän får bullar. Väggarna ska f.ö bli turkosgrönaktigt. Det blir som att kliva in i något som ser ut som 1964 men är himla mycket mer praktiskt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar