När är man hemma sjuk?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    När är man hemma sjuk?

    Sextonåringen har 40grader i feber ikväll. Han är ju medveten och äter alla måltider. Imorgon vill han åka till skolan då de har viktiga genomgångar i biologin och matten....skulle ni stoppa honom??
  2. 1
    När är man hemma sjuk? Sextonåringen har 40grader i feber ikväll. Han är ju medveten och äter alla måltider. Imorgon vill han åka till skolan då de har viktiga genomgångar i biologin och matten....skulle ni stoppa honom??
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Absolut

    Hans klasskompisar kan väl meddela honom vilka avsnitt i böckerna det gäller så kan han läsa det på söndag eller så? 40° är inte att leka med.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Absolut Hans klasskompisar kan väl meddela honom vilka avsnitt i böckerna det gäller så kan han läsa det på söndag eller så? 40° är inte att leka med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Fördelen med gymnasiet (i varje fall var det så på sonens gymnasium) är att vid sjukdom så har man rätt att få ta del av detta igen. Så ja, jag skulle stoppa honom och så får han ta del av detta senare.

    Din son verkar ju inte ha några större problem i skolan, så han kommer nog utan problem ta igen detta.
  6. 3
    Fördelen med gymnasiet (i varje fall var det så på sonens gymnasium) är att vid sjukdom så har man rätt att få ta del av detta igen. Så ja, jag skulle stoppa honom och så får han ta del av detta senare.

    Din son verkar ju inte ha några större problem i skolan, så han kommer nog utan problem ta igen detta.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Ooooooooja. Tveklöst. Även om han vill åka till skolan så vill inte resten av klassen bli sjuka.

    Det är bra om man lär sig det redan när man är liten, folk som kommer till jobbet och smittar ner arbetsplatsen är sällan poppis.
  8. 4
    Ooooooooja. Tveklöst. Även om han vill åka till skolan så vill inte resten av klassen bli sjuka.

    Det är bra om man lär sig det redan när man är liten, folk som kommer till jobbet och smittar ner arbetsplatsen är sällan poppis.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Tack för var, han var mer tagen imorse.....med 39,9. Så han ville inte åka. Har matat med fruktsmothies, sen åt han Alvedon så han klämde i sig tomater och kycklingspett till middag. Fruktsmoothie nu till kvällen
  10. 5
    Tack för var, han var mer tagen imorse.....med 39,9. Så han ville inte åka. Har matat med fruktsmothies, sen åt han Alvedon så han klämde i sig tomater och kycklingspett till middag. Fruktsmoothie nu till kvällen
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Hur länge sitter detta i? 2 veckor?

    Jag förstår att folk är sjuka länge.....är det typ två veckor?
  12. 6
    Hur länge sitter detta i? 2 veckor?

    Jag förstår att folk är sjuka länge.....är det typ två veckor?
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Man stannar hemma när man riskerar att försämra sitt hälsotillstånd av att anstränga sig (hög feber=vila) och när man riskerar att smitta sin omgivning. Vad måltiderna har med det hela att göra vet jag inte men när man är sjuk får man äta det man kan och inrikta sig på att få i sig så mycket vätska som möjligt.
  14. 7
    Man stannar hemma när man riskerar att försämra sitt hälsotillstånd av att anstränga sig (hög feber=vila) och när man riskerar att smitta sin omgivning. Vad måltiderna har med det hela att göra vet jag inte men när man är sjuk får man äta det man kan och inrikta sig på att få i sig så mycket vätska som möjligt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Jag har varit sjuk i snart två veckor men fick lunginflammation som knäckte mig helt.
    Många är sjuka rätt länge i den här influesan i år.
    Krya på er!
  16. 8
    Jag har varit sjuk i snart två veckor men fick lunginflammation som knäckte mig helt.
    Många är sjuka rätt länge i den här influesan i år.
    Krya på er!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag låg i influensa i 1.5 vecka innan jag började kunna vara uppe utan att vilja gå och lägga mig igen direkt. Var mest däckad och jättetrött av febern och hosta.
  18. 9
    Jag låg i influensa i 1.5 vecka innan jag började kunna vara uppe utan att vilja gå och lägga mig igen direkt. Var mest däckad och jättetrött av febern och hosta.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    När var du tillbaka normalt igen?
    Jag var ute en stund i dag. Till frisören o åt en bit mat med barnen efter det. Helt paj!
    Sovit middag efter det och la tillbaka middagen och ringer efter hämtmat.
  20. 10
    När var du tillbaka normalt igen?
    Jag var ute en stund i dag. Till frisören o åt en bit mat med barnen efter det. Helt paj!
    Sovit middag efter det och la tillbaka middagen och ringer efter hämtmat.
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    5-7 dagar tog det för oss, men vi skippar febernedsättande och då brukar det gå fortare.
  22. 11
    5-7 dagar tog det för oss, men vi skippar febernedsättande och då brukar det gå fortare.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ja absolut att...

    jag skulle stoppa.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ja absolut att... jag skulle stoppa.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Jag är inne på...

    min andra vecka sen jag började jobba efter influensan men jag är helt slut på eftermiddagarna och kvällanrna. Känns som om jag har fått sömnsjukan eller nåt. Känner mig egentligen inte alls kry. Känns som jag har ont i bihålorna eller nåt med men jag tror inte det är nåt ändå att söka för. Fn vad den bet på nåt sätt influensan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Jag är inne på... min andra vecka sen jag började jobba efter influensan men jag är helt slut på eftermiddagarna och kvällanrna. Känns som om jag har fått sömnsjukan eller nåt. Känner mig egentligen inte alls kry. Känns som jag har ont i bihålorna eller nåt med men jag tror inte det är nåt ändå att söka för. Fn vad den bet på nåt sätt influensan.
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    Här var det inte ett alternativt då jag fick dubbelsidig lunginflammation och en snabbsänka på över 200....
  28. 14
    Här var det inte ett alternativt då jag fick dubbelsidig lunginflammation och en snabbsänka på över 200....
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Usch. Ja den är svår i år. Krya på dig !
  30. 15
    Usch. Ja den är svår i år. Krya på dig !
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Jag var inne totalt i 2 veckor, orkade inte tänka tanken på att klä på mig och gå ut, jag hade inte ork till det.
  32. 16
    Jag var inne totalt i 2 veckor, orkade inte tänka tanken på att klä på mig och gå ut, jag hade inte ork till det.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Bara att han inte är som småbarn som inte äter....
  34. 17
    Bara att han inte är som småbarn som inte äter....
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Nu slapp jag ju ta striden som sagt...
  36. 18
    Nu slapp jag ju ta striden som sagt...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar