Hej hej!

Jag vill börja med att säga att jag SKA ringa BM Men jag vill i alla fall kolla om det är någon annan som upplever liknande förändringar som jag, eller har erfarenhet av det.


Jag började känna fosterrörelser ganska sent, kanske vecka 24? Blev överlycklig när jag tydligare och tydligare kunde känna sparkar och buffar! Vecka 25+26 var det riktigt disco i magen och folk som kände på magen kunde tydligt känna sparkarna utifrån.
Förra helgen (när jag gick in i vecka 27), stannade det av helt och hållet. På ett dygn kände jag knappt något alls, vilket hade blivit väldigt ovanligt jämfört med hur hon hade hållt på de två senaste veckorna. Jag är ganska chill av mig, tar inte så allvarligt på det mesta men kände hur oron började växa dag 2 när jag fortfarande inte tyckte att rörelsemönstret var normalt. Jag ska tillägga att fosterrörelserna var INTE frånvarande helt och hållet, men det var knappt så jag kände något. Någon gång under dagen kunde jag känna en liten, liten buff men det var så litet att jag knappt visste om jag inbillat mig eller inte.
Nu under veckan som gått så känner jag av henne mer men rörelsemönstret är HELT förändrat. Känner knappt några sparkar alls och knappt några rörelser över huvud taget dagtid, utan när jag känner något så känns det mer som att hon rullar runt/vrider på sig eller trycker ut kroppen/rumpan mot magen (kan till och med se hur kroppen trycks ut). Dock är hon ganska stark så det jag känner är relativt tydligt (så jag vet att hon lever).
Jag har förstått att rörelsemönstren kan ändras över tid, speciellt när det blir trängre för dem där inne men det brukar vara först efter vecka typ 30/32. Jag går in i vecka 28 idag :/
Är det någon som känner igen sig i det här? Tycker att det är lite märkligt. Är hon redan så stor att hon inte kan röra sig där inne? Hur kunde det gå så snabbt från en dag till en annan att hon slutade sparka? Är inte superorolig men samtidigt är det svårt att inte tänka på det. Tycker också att det är så himla tråkigt att jag känner av henne så sällan dessutom…