Moraliskt ansvar?
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Apr 2017
    #1

    Moraliskt ansvar?

    Jag är medveten om att det finns olika uppfattningar om otrohet, det är egentligen inte den frågan jag är intresserad av att prata om. Min fundering handlar om hur jag ska förhålla mig i en komplicerad situation.

    Kvinnan jag träffar regelbundet är gift, jag är fri och nöjd med min situation.

    Hon är otroligt passionerad med mig och är beredd att göra vad som helst för mig (hennes ord).
    När vi träffas ingår detta visserligen i våra roller men ute har vi helt andra, mer normala spelregler.
    Det händer att vi går på teater, utställningar eller bara äter, dricker vin.

    Jag är väldigt nöjd med upplägget men märker att hon vill mer, och mer.

    Hon har börjat antyda att hon är beredd att lämna sin man och det oroar mig, jag har inget med det beslutet att göra men vill inte träffa henne särskilt mycket mer än nu. Inte intresserad av att leva med henne, jag trivs utmärkt med min situation av olika anledningar.

    Självklart förstår jag min del i detta, jag är varken dum eller okänslig.
    Frågan är hur jag ska hantera situationen.

    Har ännu inte tydligt sagt vad jag känner, frågan har bara dykt upp lite flyktigt. Hon vill nog egentligen inte höra vad jag tänker, kanske känner hon på sig vad jag kommer att säga.
    Hon vet att jag inte är nån "familjeman" precis.

    Tankar?
  2. 1
    Moraliskt ansvar? Jag är medveten om att det finns olika uppfattningar om otrohet, det är egentligen inte den frågan jag är intresserad av att prata om. Min fundering handlar om hur jag ska förhålla mig i en komplicerad situation.

    Kvinnan jag träffar regelbundet är gift, jag är fri och nöjd med min situation.

    Hon är otroligt passionerad med mig och är beredd att göra vad som helst för mig (hennes ord).
    När vi träffas ingår detta visserligen i våra roller men ute har vi helt andra, mer normala spelregler.
    Det händer att vi går på teater, utställningar eller bara äter, dricker vin.

    Jag är väldigt nöjd med upplägget men märker att hon vill mer, och mer.

    Hon har börjat antyda att hon är beredd att lämna sin man och det oroar mig, jag har inget med det beslutet att göra men vill inte träffa henne särskilt mycket mer än nu. Inte intresserad av att leva med henne, jag trivs utmärkt med min situation av olika anledningar.

    Självklart förstår jag min del i detta, jag är varken dum eller okänslig.
    Frågan är hur jag ska hantera situationen.

    Har ännu inte tydligt sagt vad jag känner, frågan har bara dykt upp lite flyktigt. Hon vill nog egentligen inte höra vad jag tänker, kanske känner hon på sig vad jag kommer att säga.
    Hon vet att jag inte är nån "familjeman" precis.

    Tankar?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Om jag vore du skulle jag vara väldigt tydlig med att du inte vill ha ett fast förhållande med henne. För övrigt kan du ju egentligen inte styra över hur hon gör med sitt äktenskap. Så länge hon lämnar sin man för SIN EGEN skull och inte för din skull kan det ju hända att det faktiskt är rätt och det kan ju i förlängningen innebära att hon träffar någon annan som är villig att erbjuda "hela paketet".
  4. 2
    Om jag vore du skulle jag vara väldigt tydlig med att du inte vill ha ett fast förhållande med henne. För övrigt kan du ju egentligen inte styra över hur hon gör med sitt äktenskap. Så länge hon lämnar sin man för SIN EGEN skull och inte för din skull kan det ju hända att det faktiskt är rätt och det kan ju i förlängningen innebära att hon träffar någon annan som är villig att erbjuda "hela paketet".
  5. Medlem sedan
    Apr 2017
    #3
    Citat Ursprungligen postat av - Lillan - Visa inlägg
    Om jag vore du skulle jag vara väldigt tydlig med att du inte vill ha ett fast förhållande med henne. För övrigt kan du ju egentligen inte styra över hur hon gör med sitt äktenskap. Så länge hon lämnar sin man för SIN EGEN skull och inte för din skull kan det ju hända att det faktiskt är rätt och det kan ju i förlängningen innebära att hon träffar någon annan som är villig att erbjuda "hela paketet".
    Tack. Det är nog så jag tänker.
    Det jag är orolig för är just att hon lämnar av fel anledning.
    Hon har det inte alls dåligt med din man, de funkar tillsammans, kärleksfullt och har ett bra sexliv med normala mått.
    Sen har vi en väldigt speciell relation, nära på ett sätt som är svårt att beskriva.

    Hon har helt enkelt en slags abstinens när vi inte ses och behöver.. mer.

    Jag vill inte förlora henne men det kanske måste bli så till slut, för hennes bästa.
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av - Lillan - Visa inlägg
    Om jag vore du skulle jag vara väldigt tydlig med att du inte vill ha ett fast förhållande med henne. För övrigt kan du ju egentligen inte styra över hur hon gör med sitt äktenskap. Så länge hon lämnar sin man för SIN EGEN skull och inte för din skull kan det ju hända att det faktiskt är rätt och det kan ju i förlängningen innebära att hon träffar någon annan som är villig att erbjuda "hela paketet".
    Tack. Det är nog så jag tänker.
    Det jag är orolig för är just att hon lämnar av fel anledning.
    Hon har det inte alls dåligt med din man, de funkar tillsammans, kärleksfullt och har ett bra sexliv med normala mått.
    Sen har vi en väldigt speciell relation, nära på ett sätt som är svårt att beskriva.

    Hon har helt enkelt en slags abstinens när vi inte ses och behöver.. mer.

    Jag vill inte förlora henne men det kanske måste bli så till slut, för hennes bästa.
  7. Medlem sedan
    Apr 2017
    #4
    Har pratat med henne nu och vi testar att ta en paus ett tag så får vi se hur det känns om några veckor.
  8. 4
    Har pratat med henne nu och vi testar att ta en paus ett tag så får vi se hur det känns om några veckor.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar