"Hobbyhorsing"!?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    "Hobbyhorsing"!?

    De nämnde det här begreppet på radion och jag var tvungen att kolla, för det lät för dumt för att vara sant: "Tävla i både dressyr och hoppning - med din käpphäst" (sic!)

    Tja, antingen är det sant eller så har väldigt många lagt ut väldigt mycket falska filmer på YouTube. Jag har ingen skämskudde som är stor nog för att kunna se hela de filmerna...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    "Hobbyhorsing"!? De nämnde det här begreppet på radion och jag var tvungen att kolla, för det lät för dumt för att vara sant: "Tävla i både dressyr och hoppning - med din käpphäst" (sic!)

    Tja, antingen är det sant eller så har väldigt många lagt ut väldigt mycket falska filmer på YouTube. Jag har ingen skämskudde som är stor nog för att kunna se hela de filmerna...
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Tilltalar många veganer som alternativ till att utnyttja djur i a f...
  4. 2
    Tilltalar många veganer som alternativ till att utnyttja djur i a f...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Japp, verkar vara sant. Mix Megapol ska ha en tävling i det (medarbetarna alltså) på fredag. De som håller på med det har olika hästar, med olika åldrar och egenskaper. Jag tycker att det verkar lite som när man var barn och hade en låtsashund
  6. 3
    Japp, verkar vara sant. Mix Megapol ska ha en tävling i det (medarbetarna alltså) på fredag. De som håller på med det har olika hästar, med olika åldrar och egenskaper. Jag tycker att det verkar lite som när man var barn och hade en låtsashund
  7. Pyssling
    #4
    Men hjälp, allvarligt? Jag törs inte ens kolla, tala om skämskuddevarning.
  8. 4
    Men hjälp, allvarligt? Jag törs inte ens kolla, tala om skämskuddevarning.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Ja, ungefär lika fånigt som att tävla i "luftgitarr". Det finns (fanns?) ju till och med VM i luftgitarr så varför inte tävla med låtsashästar istället för låtsasgitarrer?
    Inget för mig dock!
  10. 5
    Ja, ungefär lika fånigt som att tävla i "luftgitarr". Det finns (fanns?) ju till och med VM i luftgitarr så varför inte tävla med låtsashästar istället för låtsasgitarrer?
    Inget för mig dock!
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Brukar vara en rolig grej under hästtävlingar.
  12. 6
    Brukar vara en rolig grej under hästtävlingar.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Hahaha så mycket tok det finns! Alltså, någonstans blir ju världen lite roligare när alla inte är precis likadana ☺. Mellofantaster, folk som snöar in på specialintressen eller bara hittar på lite tok för att göra någon annan glad. Det lär ju skrattas en hel del på en käpphästtävling 😂😂😂
  14. 7
    Hahaha så mycket tok det finns! Alltså, någonstans blir ju världen lite roligare när alla inte är precis likadana ☺. Mellofantaster, folk som snöar in på specialintressen eller bara hittar på lite tok för att göra någon annan glad. Det lär ju skrattas en hel del på en käpphästtävling 😂😂😂
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Finns det hobbyhorsing för veteraner? Jag har just hittat barnens gamla käpphäst.
  16. 8
    Finns det hobbyhorsing för veteraner? Jag har just hittat barnens gamla käpphäst.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    För att vara lite seriös. När man tränade inför dressyrprogram, så skuttade man omkring, inte med en käpphäst, så jag kan tänka mig att det är detta som är bakgrunden.

    Det var lite svårt med fram- och bakdelsvändnignarna
    Skritt, trav, ökad trav, galopp och skänkelvikningarna kunde man träna på
  18. 9
    För att vara lite seriös. När man tränade inför dressyrprogram, så skuttade man omkring, inte med en käpphäst, så jag kan tänka mig att det är detta som är bakgrunden.

    Det var lite svårt med fram- och bakdelsvändnignarna
    Skritt, trav, ökad trav, galopp och skänkelvikningarna kunde man träna på
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar