familjen går i sär
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    May 2017
    #1

    familjen går i sär

    sen 3 år tillbaka har mina föräldrar flyttat och förändrats en del! jag och min man har stått mina föräldrar väldigt nära förut och är därför vi nog är extra besvikna! vi har även 2 barn som är 3 resp 5 år som sällan träffar mina föräldrar! något som också retat mig! tar jag upp det så skyller dom på att dom jobbar osv. men helgerna går gärna åt att träffa vänner och göra annat! förr träffades vi flera gånger per månad! nu träffas vi knappt 10 ggr per år! min pappa kan ibland vara väldigt irriterad och ha ett väldigt dåligt humör! lätt irriterad etc. så senast under påsken så hade vi middag hemma hos min mormor som även nyligen blivit änka något som har tagit hårt på hela familjen då min morfar också stod oss nära. men så hade min man druckit lite för mycket och betedde tyvärr sig lite drygt, och då tog min pappa chansen och säga att han va en idiot och borde gå hem! något som gjorde mig ledsen samt min man väldigt irriterad och sur på min pappa! problemet är nu att min man inte vill träffa min familj med något som tar väldigt hårt på mig! även om jag förstår honom så är så ledsen över situationen! jag vill ju att dom ska reda ut det! men det är som besvikelsen ligger för djupt pga allt annat som även hänt under åren ! vet inte vad jag ska göra! känns som jag är den enda som lider och mår dåligt 😩
  2. 1
    familjen går i sär sen 3 år tillbaka har mina föräldrar flyttat och förändrats en del! jag och min man har stått mina föräldrar väldigt nära förut och är därför vi nog är extra besvikna! vi har även 2 barn som är 3 resp 5 år som sällan träffar mina föräldrar! något som också retat mig! tar jag upp det så skyller dom på att dom jobbar osv. men helgerna går gärna åt att träffa vänner och göra annat! förr träffades vi flera gånger per månad! nu träffas vi knappt 10 ggr per år! min pappa kan ibland vara väldigt irriterad och ha ett väldigt dåligt humör! lätt irriterad etc. så senast under påsken så hade vi middag hemma hos min mormor som även nyligen blivit änka något som har tagit hårt på hela familjen då min morfar också stod oss nära. men så hade min man druckit lite för mycket och betedde tyvärr sig lite drygt, och då tog min pappa chansen och säga att han va en idiot och borde gå hem! något som gjorde mig ledsen samt min man väldigt irriterad och sur på min pappa! problemet är nu att min man inte vill träffa min familj med något som tar väldigt hårt på mig! även om jag förstår honom så är så ledsen över situationen! jag vill ju att dom ska reda ut det! men det är som besvikelsen ligger för djupt pga allt annat som även hänt under åren ! vet inte vad jag ska göra! känns som jag är den enda som lider och mår dåligt 😩
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    Dina föräldrar har flyttat och skaffat ett eget liv med egna vänner.
    Du har en egen familj, dags att klippa navelsträngen?
  4. 2
    Dina föräldrar har flyttat och skaffat ett eget liv med egna vänner.
    Du har en egen familj, dags att klippa navelsträngen?
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    De har ett eget liv och tänk att de vill träffa vänner på sin fritid.
    Jag hade blivit tokig om jag hade haft sådana krav på mig, som du ställer på dina föräldrar
  6. 3
    De har ett eget liv och tänk att de vill träffa vänner på sin fritid.
    Jag hade blivit tokig om jag hade haft sådana krav på mig, som du ställer på dina föräldrar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar