Gränna?
Ordet är fritt
  1. Pyssling
    #1

    Gränna?

    Jag sitter och tittar på weekendpaket på olika hotell och fastnade lite på Gränna, lagom avstånd, bara mindre än en timme bort och trevlig stad verkar det som, de gånger vi passerat.

    Någon som har tips på restauranger i Gränna?

    Jag tänkte boka på hotellet Amalias Hus, ett paket där middag ingår, men sen boka en extra natt och då äta på en annan restaurang.

    Tips på annat man kan göra/se i Gränna eller trakten däromkring?

    Ett besök i Rudenstams Gårdsbutik är inbokat, vi känner dem sen tiden jag själv jobbade i gårdsbutik och min man jobbar ju inom småskalig livsmedelstillverkning och har haft en hel del med dem att göra. Ska bli spännande att se deras butik, vi var där för några år sen men de har utvecklat sen dess.

    Men lite mer tips på saker att se/göra behöver vi kanske om vi ska spendera en helg i Gränna
  2. 1
    Gränna? Jag sitter och tittar på weekendpaket på olika hotell och fastnade lite på Gränna, lagom avstånd, bara mindre än en timme bort och trevlig stad verkar det som, de gånger vi passerat.

    Någon som har tips på restauranger i Gränna?

    Jag tänkte boka på hotellet Amalias Hus, ett paket där middag ingår, men sen boka en extra natt och då äta på en annan restaurang.

    Tips på annat man kan göra/se i Gränna eller trakten däromkring?

    Ett besök i Rudenstams Gårdsbutik är inbokat, vi känner dem sen tiden jag själv jobbade i gårdsbutik och min man jobbar ju inom småskalig livsmedelstillverkning och har haft en hel del med dem att göra. Ska bli spännande att se deras butik, vi var där för några år sen men de har utvecklat sen dess.

    Men lite mer tips på saker att se/göra behöver vi kanske om vi ska spendera en helg i Gränna
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tyvärr

    Jag har inte varit där sedan 1965 (eller var det -64?) så jag har inga relevanta tips att komma med. Att sticka över till Visingsö är ju rätt självklart om man är där en helg.

    Men litet tips på restauranger kan man hitta här: https://www.tripadvisor.com/Restaura...ng_County.html

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tyvärr Jag har inte varit där sedan 1965 (eller var det -64?) så jag har inga relevanta tips att komma med. Att sticka över till Visingsö är ju rätt självklart om man är där en helg.

    Men litet tips på restauranger kan man hitta här: https://www.tripadvisor.com/Restaura...ng_County.html
  5. Pyssling
    #3
    Ja, det var ju ett litet tag sen du var där då

    Visingsö, just ja, tänkte inte på det, så klart ska vi åka över dit. Rätt länge sen man var där sist, skolresa -79 eller -80 var nog sista gången
  6. 3
    Ja, det var ju ett litet tag sen du var där då

    Visingsö, just ja, tänkte inte på det, så klart ska vi åka över dit. Rätt länge sen man var där sist, skolresa -79 eller -80 var nog sista gången
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Åk till Ravelsmark, en jättevacker by (där jag har delar av mina rötter)
  8. 4
    Åk till Ravelsmark, en jättevacker by (där jag har delar av mina rötter)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Måste rätta upp det lite. Ravelsmark är ingen by, utan en gård, som ligger på andra sidan motorvägen vid Gyllene Uttern, vid dessa trakter (fast på Vätternsidan) ligger Röttle by, den är väldigt pittoresk och har ett vackert vattenfall
  10. 5
    Måste rätta upp det lite. Ravelsmark är ingen by, utan en gård, som ligger på andra sidan motorvägen vid Gyllene Uttern, vid dessa trakter (fast på Vätternsidan) ligger Röttle by, den är väldigt pittoresk och har ett vackert vattenfall
  11. Pyssling
    #6
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp!
  12. 6
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Man kan åka till Jönköping och hälsa på mig!
    En tur upp på Grännaberget är nästan ett måste. Fantastisk utsikt och goa räkmackor.
  14. 7
    Man kan åka till Jönköping och hälsa på mig!
    En tur upp på Grännaberget är nästan ett måste. Fantastisk utsikt och goa räkmackor.
  15. Pyssling
    #8
    Googlade Grännaberget nu och de verkar ju vara vida kända för sina räkmackor, så dit måste vi ju åka

    På onsdag sticker vi till Gränna, hoppas på fint väder och då kan det bli en tur upp på Grännaberget på torsdag kanske
  16. 8
    Googlade Grännaberget nu och de verkar ju vara vida kända för sina räkmackor, så dit måste vi ju åka

    På onsdag sticker vi till Gränna, hoppas på fint väder och då kan det bli en tur upp på Grännaberget på torsdag kanske
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar