Starta eget och smått livrädd!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    Starta eget och smått livrädd!

    Har varit arbetslös nu ett tag men har samlat på mig alla verktyg och maskiner som jag kan behöva för att starta eget.
    Hur gör jag nu?
    Om jag fattat det hela rätt så ska jag (när jag startar mitt företag)
    göra en uppskattning av hur mycket jag kommer att tjäna varje månad, och betala in moms för det.
    Jag har samlat på mig verktyg och maskiner under flera år, rent privat, men allt med tanken om att jag ska använda dem i mitt framtida företag.
    Jag har inget registrerat företag idag och jag undrar vad jag behöver tänka på innan jag registrerar det?
    Kan jag göra något avdrag eller liknande, för alla maskiner som jag har införskaffat under åren?
  2. 1
    Starta eget och smått livrädd! Har varit arbetslös nu ett tag men har samlat på mig alla verktyg och maskiner som jag kan behöva för att starta eget.
    Hur gör jag nu?
    Om jag fattat det hela rätt så ska jag (när jag startar mitt företag)
    göra en uppskattning av hur mycket jag kommer att tjäna varje månad, och betala in moms för det.
    Jag har samlat på mig verktyg och maskiner under flera år, rent privat, men allt med tanken om att jag ska använda dem i mitt framtida företag.
    Jag har inget registrerat företag idag och jag undrar vad jag behöver tänka på innan jag registrerar det?
    Kan jag göra något avdrag eller liknande, för alla maskiner som jag har införskaffat under åren?
  3. Medlem sedan
    Aug 2017
    #2
    Gå in på verksamt.se, de har en massa info för den som vill starta eget.
  4. 2
    Gå in på verksamt.se, de har en massa info för den som vill starta eget.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar