Min 8-åring har hakat upp sig på sex.
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Min 8-åring har hakat upp sig på sex.

    Hej. Sitter här med telefonen i handen och funderar på att ringa kuratorn eller BUP för att få råd men testar här först. Min dotter är 8 år...snart 9.
    För 2-3 månader sedan var min dotter hemma hos en kompis och jag var där också och satt och pratade med mamman. Då kommer tjejerna ner från övervåningen och min dotters ögon är stora som tefat.
    -Mamma!!!!!! Vet du vad vi hittade i X:s (pappan till kompisen) sängbord? En tidning med massa nakna människor och en tjej låg så här och gjorde så här.
    Mamman till kompisen blev jättegenerad och sa att "Ni ska inte vara i vårt rum".
    Kompisen stod och bara log. Fick en känsla av att hon tittat i den tidningen förut.

    När vi sedan kom hem kom massor av frågor och det har fortsatt sedan dess!
    "Varför stoppade hon in en sådan grej i snippan"
    "Varför slickade killen tjejen mellan benen" osv. Osv.....

    Vi har aldrig pratat med vår dotter om att man har sex för att det är skönt och kärleksfullt. Hon vet bara att man gör det för att göra barn.
    Hon är därför väldigt frågande till när kompisen (samma kompis som ovan) berättar för henne att hon vaknar om nätterna av att det guppar i sängen när mamma och pappa har sex. ( De har alltså sex när dottern ligger i samma säng).
    "De ska ju inte ha något syskon till N!"
    Vi har nu även pratat om skillnaden på samlag mellan två som älskar varandra och om porr.

    För kanske en månad sedan berättade min dotter att hon måste berätta allt för mig. "Jag kan inte hålla allt inom mig." " Jag måste berätta om jag gjort något tokigt annars får jag ont i magen"
    .....och det har hon gjort. Hon har sagt på en gång om något hänt. Både bra och dåliga saker.
    Även allt gammalt som hon gjort har dykt upp.
    Jag tycker att det är jättebra att hon är ärlig för hon hade en period innan då hon förvrängde sanningen lite.
    (Detta hade inte med sex att göra)

    Nu den senaste veckan har något förändrats. Hon har börjat berätta om allt hon har tittat på på youtube.(har inte haft paddan spärrad)
    Hon har hemma hos kompisen (N) suttit och kollat på än det ena och än det andra.
    "N visade mig när djur hade sex" "N vill bara kolla på hästsnoppar" "Vi tittade på när en kille hade sex med en hund"
    Sedan berättar hon allt om det hon har tittat på här hemma själv.

    Förra helgen visade hon mig ett tecken där man sätter fingrarna som ett V framför munnen och för tungan ut och in mellan fingrarna. Det hade hon lärt sig i skolan.
    Hon visste inte vad det betydde när jag frågade henne mer än att det hade med sex att göra.
    Eftersom hon redan hade sett killar slicka tjejer så var jag tvungen att berätta för henne vad det betydde så hon visste vad hon gick runt och gjorde för tecken.
    Hon har även gjort tecknet med ena handens fingrar som en ring också tar hon pekfingret och sätter in i "ringen".
    Börjar nu känna att jag kanske borde varit tyst.
    I stället för att säga att "Du får inte gör så"! (Vet att det brukar ha motsatt effekt) så har jag sagt att "folk blir nog chockade när de ser dig göra så där."
    Och hon blev själv chockad och skämdes när hon fick veta vad det betydde.

    Nu de senaste dagarna har hon blivit helt konstig.
    Hon pratar inte om någonting annat än sina tankar om sex och berättar allt kring sina tankar.
    Förstår att hon är full av funderingar men det har gått till överdrift. Samtidigt verkar hon ha någon rädsla att göra fel.
    " Mamma jag såg på youtube att någon twerkade"
    "Jag såg en tjej tog av sig kläderna och låg och smekte sina bröst"
    " Jag såg en kille och tjej som gjorde barn"
    "Mamma....jag tänkte en konstig tanke. Jag tänkte att jag och Harry Potter gjorde barn!
    "Mamma. Det enda jag försöker hitta på nätet är att få se när de sprutar" (var sjutton har hon fått det ifrån????!!!)
    " Mamma! Jag fick en konstig bild. Jag tänkte på när ni gjorde mig"
    "Mamma vem låg överst när du och pappa gjorde mig?"

    Om sådana här frågor skulle komma en i veckan vore jag bara orolig.
    Men det kommer HELA tiden.
    Det första hon säger på morgonen tills hon lägger sig.
    Igår kom hon hem från skolan.
    "Mamma! Vill du höra något roligt?"
    Yes tänkte jag! Äntligen något som inte har med sex att göra!!!
    "Jag tänkte på bussen att jag och A (en kille i klassen) tog av oss alla kläderna. Först tog han av sig tröjan och sedan jag....osv...."

    "Mamma! Jag hade handen innanför trosan när jag sov"
    "Mamma när jag lekte med L (granntjejen) så busade vi på sängen. Då råkade jag kittla henne på rumpan"
    "Mamma när du visade hur jag skulle spela på pianot hade jag handen här. (Visade bak på ryggen innanför byxlinningen) Gör det något?!"
    " Mamma när jag dansade den här dansen i matsalen då höll jag i pekfingret så här. (Samlagstecknet) gör det något?"
    Jag såg inte ens att hon gjorde det.
    " Mamma nu när jag höll i filten. Då satt jag mitt finger här."
    " Mamma. Idag när jag satt i matsalen satt jag foten mot S pung och han sa Nej nej! Tänk inte ens tanken!"
    "Mamma igår kväll när jag vaknade och var törstig då tänkte jag berätta om en sak men jag somnade"

    Vad ska jag göra!?
    När jag säger att jag inte behöver veta allt säger hon att hon får ont i magen om hon inte berättar.
    Känns som ett tvångsbeteende.
    Hon har tidigare haft vissa tvångsbeteenden gällande andra saker och vi har pratat massor om det och det kändes som om vi fick ordning på det men det här vet jag inte hur jag ska tackla.

    Jag hoppas ju att det går över men just nu sliter jag mitt hår!
    Jag blir uppgiven vilket hon märker och då blir det ju bara värre.
    Hon märker ju att jag inte vill höra mera!
    Känner inte igen min lilla tjej längre.
    Känner ju att hon behöver få ut allt!
    Tänker att hon kan ju inte sett mer på paddan nu! (Vi har ju bra koll (trodde vi)) och då börjar ju hennes egna fantasier istället.
    Kanske tänker alla barn så här men det är bara vissa som vågar berätta.
    Hur skulle ni gjort?
    Mamma till 2.
  2. 1
    Min 8-åring har hakat upp sig på sex. Hej. Sitter här med telefonen i handen och funderar på att ringa kuratorn eller BUP för att få råd men testar här först. Min dotter är 8 år...snart 9.
    För 2-3 månader sedan var min dotter hemma hos en kompis och jag var där också och satt och pratade med mamman. Då kommer tjejerna ner från övervåningen och min dotters ögon är stora som tefat.
    -Mamma!!!!!! Vet du vad vi hittade i X:s (pappan till kompisen) sängbord? En tidning med massa nakna människor och en tjej låg så här och gjorde så här.
    Mamman till kompisen blev jättegenerad och sa att "Ni ska inte vara i vårt rum".
    Kompisen stod och bara log. Fick en känsla av att hon tittat i den tidningen förut.

    När vi sedan kom hem kom massor av frågor och det har fortsatt sedan dess!
    "Varför stoppade hon in en sådan grej i snippan"
    "Varför slickade killen tjejen mellan benen" osv. Osv.....

    Vi har aldrig pratat med vår dotter om att man har sex för att det är skönt och kärleksfullt. Hon vet bara att man gör det för att göra barn.
    Hon är därför väldigt frågande till när kompisen (samma kompis som ovan) berättar för henne att hon vaknar om nätterna av att det guppar i sängen när mamma och pappa har sex. ( De har alltså sex när dottern ligger i samma säng).
    "De ska ju inte ha något syskon till N!"
    Vi har nu även pratat om skillnaden på samlag mellan två som älskar varandra och om porr.

    För kanske en månad sedan berättade min dotter att hon måste berätta allt för mig. "Jag kan inte hålla allt inom mig." " Jag måste berätta om jag gjort något tokigt annars får jag ont i magen"
    .....och det har hon gjort. Hon har sagt på en gång om något hänt. Både bra och dåliga saker.
    Även allt gammalt som hon gjort har dykt upp.
    Jag tycker att det är jättebra att hon är ärlig för hon hade en period innan då hon förvrängde sanningen lite.
    (Detta hade inte med sex att göra)

    Nu den senaste veckan har något förändrats. Hon har börjat berätta om allt hon har tittat på på youtube.(har inte haft paddan spärrad)
    Hon har hemma hos kompisen (N) suttit och kollat på än det ena och än det andra.
    "N visade mig när djur hade sex" "N vill bara kolla på hästsnoppar" "Vi tittade på när en kille hade sex med en hund"
    Sedan berättar hon allt om det hon har tittat på här hemma själv.

    Förra helgen visade hon mig ett tecken där man sätter fingrarna som ett V framför munnen och för tungan ut och in mellan fingrarna. Det hade hon lärt sig i skolan.
    Hon visste inte vad det betydde när jag frågade henne mer än att det hade med sex att göra.
    Eftersom hon redan hade sett killar slicka tjejer så var jag tvungen att berätta för henne vad det betydde så hon visste vad hon gick runt och gjorde för tecken.
    Hon har även gjort tecknet med ena handens fingrar som en ring också tar hon pekfingret och sätter in i "ringen".
    Börjar nu känna att jag kanske borde varit tyst.
    I stället för att säga att "Du får inte gör så"! (Vet att det brukar ha motsatt effekt) så har jag sagt att "folk blir nog chockade när de ser dig göra så där."
    Och hon blev själv chockad och skämdes när hon fick veta vad det betydde.

    Nu de senaste dagarna har hon blivit helt konstig.
    Hon pratar inte om någonting annat än sina tankar om sex och berättar allt kring sina tankar.
    Förstår att hon är full av funderingar men det har gått till överdrift. Samtidigt verkar hon ha någon rädsla att göra fel.
    " Mamma jag såg på youtube att någon twerkade"
    "Jag såg en tjej tog av sig kläderna och låg och smekte sina bröst"
    " Jag såg en kille och tjej som gjorde barn"
    "Mamma....jag tänkte en konstig tanke. Jag tänkte att jag och Harry Potter gjorde barn!
    "Mamma. Det enda jag försöker hitta på nätet är att få se när de sprutar" (var sjutton har hon fått det ifrån????!!!)
    " Mamma! Jag fick en konstig bild. Jag tänkte på när ni gjorde mig"
    "Mamma vem låg överst när du och pappa gjorde mig?"

    Om sådana här frågor skulle komma en i veckan vore jag bara orolig.
    Men det kommer HELA tiden.
    Det första hon säger på morgonen tills hon lägger sig.
    Igår kom hon hem från skolan.
    "Mamma! Vill du höra något roligt?"
    Yes tänkte jag! Äntligen något som inte har med sex att göra!!!
    "Jag tänkte på bussen att jag och A (en kille i klassen) tog av oss alla kläderna. Först tog han av sig tröjan och sedan jag....osv...."

    "Mamma! Jag hade handen innanför trosan när jag sov"
    "Mamma när jag lekte med L (granntjejen) så busade vi på sängen. Då råkade jag kittla henne på rumpan"
    "Mamma när du visade hur jag skulle spela på pianot hade jag handen här. (Visade bak på ryggen innanför byxlinningen) Gör det något?!"
    " Mamma när jag dansade den här dansen i matsalen då höll jag i pekfingret så här. (Samlagstecknet) gör det något?"
    Jag såg inte ens att hon gjorde det.
    " Mamma nu när jag höll i filten. Då satt jag mitt finger här."
    " Mamma. Idag när jag satt i matsalen satt jag foten mot S pung och han sa Nej nej! Tänk inte ens tanken!"
    "Mamma igår kväll när jag vaknade och var törstig då tänkte jag berätta om en sak men jag somnade"

    Vad ska jag göra!?
    När jag säger att jag inte behöver veta allt säger hon att hon får ont i magen om hon inte berättar.
    Känns som ett tvångsbeteende.
    Hon har tidigare haft vissa tvångsbeteenden gällande andra saker och vi har pratat massor om det och det kändes som om vi fick ordning på det men det här vet jag inte hur jag ska tackla.

    Jag hoppas ju att det går över men just nu sliter jag mitt hår!
    Jag blir uppgiven vilket hon märker och då blir det ju bara värre.
    Hon märker ju att jag inte vill höra mera!
    Känner inte igen min lilla tjej längre.
    Känner ju att hon behöver få ut allt!
    Tänker att hon kan ju inte sett mer på paddan nu! (Vi har ju bra koll (trodde vi)) och då börjar ju hennes egna fantasier istället.
    Kanske tänker alla barn så här men det är bara vissa som vågar berätta.
    Hur skulle ni gjort?
  3. Illimbius
    #2
    RINGA PSYKET FÖR ENS DOTTER E INTRESSERAD AV SEXVAD KOMMER NÄST, RINGA POLISEN FÖR NÅN PRUTTAR ELLER RAPAR
  4. 2
    RINGA PSYKET FÖR ENS DOTTER E INTRESSERAD AV SEXVAD KOMMER NÄST, RINGA POLISEN FÖR NÅN PRUTTAR ELLER RAPAR
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar