Är jag gravid ? Hjälp mig
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2017
    #1

    Är jag gravid ? Hjälp mig

    Hej. Behöver verkligen tips, råd och något som lugnar mina nerver. Det är så att jag enligt temperaturmätning och min app skulle jag haft ägglossning den 11 april 2017. Jag och min fästman sexade mycket mellan 6-16 april (då han jobbar utomlands) ses vi inte lika ofta. Den 24/4 får jag en sparsam blödning som varade i ca 2 dagar. Min mens är annars regelbunden och jag blöder ofta kraftigt och i ca 7 dagar minst men mensvärk och ont i ryggen. Men denna gång ej så.. Men oavsätt så tänkte jag inte mer på detta, utan trodde det var min mens. (Försökte hitta en naturlig orsak och inte hoppas för mycket). Efter det har jag inte sett spår av någon mens eller blod.. Hela maj månad har varit mens fri och i skrivande stund fortfarande inget. Så min mens är över 3 veckor sen. Om mina beräkningar stämmer. Min mens är aldrigg sen eller hoppar över en månad. Har aldrig hänt. Gjort 2 stk gravidtest och båda negativa. Senast jag gjorde ett var idag. Jag känner mig gråtmild och känslig samt törstig som bara den. Kan också få värmevallningar till och från. Magen känns lite spänd men inte så värst och jag har känt av lite aktivitet i magtrakten. Känner av det mest i samband med vila. Gjorde i onsdags 7/6 ett ägglossningstest som visade positivt. Blev väldigt förvånad.. Gjorde även idag ett till ägglossningstest som också var positivt. Kan ett ägglossningstest vara positivt 4 dagar i sträck? Vad tror ni är fel? Eller vad händer? Jag är orolig. Vill såklart vara gravid. Hoppats på att jag är en låghormonare. Tacksam för svar.*
  2. 1
    Är jag gravid ? Hjälp mig Hej. Behöver verkligen tips, råd och något som lugnar mina nerver. Det är så att jag enligt temperaturmätning och min app skulle jag haft ägglossning den 11 april 2017. Jag och min fästman sexade mycket mellan 6-16 april (då han jobbar utomlands) ses vi inte lika ofta. Den 24/4 får jag en sparsam blödning som varade i ca 2 dagar. Min mens är annars regelbunden och jag blöder ofta kraftigt och i ca 7 dagar minst men mensvärk och ont i ryggen. Men denna gång ej så.. Men oavsätt så tänkte jag inte mer på detta, utan trodde det var min mens. (Försökte hitta en naturlig orsak och inte hoppas för mycket). Efter det har jag inte sett spår av någon mens eller blod.. Hela maj månad har varit mens fri och i skrivande stund fortfarande inget. Så min mens är över 3 veckor sen. Om mina beräkningar stämmer. Min mens är aldrigg sen eller hoppar över en månad. Har aldrig hänt. Gjort 2 stk gravidtest och båda negativa. Senast jag gjorde ett var idag. Jag känner mig gråtmild och känslig samt törstig som bara den. Kan också få värmevallningar till och från. Magen känns lite spänd men inte så värst och jag har känt av lite aktivitet i magtrakten. Känner av det mest i samband med vila. Gjorde i onsdags 7/6 ett ägglossningstest som visade positivt. Blev väldigt förvånad.. Gjorde även idag ett till ägglossningstest som också var positivt. Kan ett ägglossningstest vara positivt 4 dagar i sträck? Vad tror ni är fel? Eller vad händer? Jag är orolig. Vill såklart vara gravid. Hoppats på att jag är en låghormonare. Tacksam för svar.*
  3. Medlem sedan
    Jun 2017
    #2
    Kan tillägga att jag plussat 6 dagar i rad på ägglossningstest
  4. 2
    Kan tillägga att jag plussat 6 dagar i rad på ägglossningstest
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar