Vad ska Caspers syskon heta???
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Dec 2012
    #1

    Vad ska Caspers syskon heta???

    Vi ska få tillökning i Oktober, och behöver hjälp med namnförslag pojknamn.
    Vi har en son sedan tidigare Casper. Så det är bra om det passar ihop med det.
    Mitt enda förslag är Malte, som jag även hade när Casper föddes, men han var ingen Malte. Kanske inte detta heller är någon Malte??...
  2. 1
    Vad ska Caspers syskon heta??? Vi ska få tillökning i Oktober, och behöver hjälp med namnförslag pojknamn.
    Vi har en son sedan tidigare Casper. Så det är bra om det passar ihop med det.
    Mitt enda förslag är Malte, som jag även hade när Casper föddes, men han var ingen Malte. Kanske inte detta heller är någon Malte??...
  3. Anonym
    #2
    Jag tycker att Casper och Malte är två namn som passar bra ihop, men ifall också denna bebis inte verkar vara en Malte ger jag några förslag som jag själv gillar:
    Casper & Fabian
    Casper & Elis
    Casper & Lynn
    Casper & Einar
    Casper & Enar
    Casper & Ebbe
    Casper & Florean
    Casper & Folke
    Casper & Tage
    Ett namn som inte står på min egen namnlista men som jag tycker passar bra tillsammans med med Casper är Lucas eller Lukas. Ett namn som är klassiskt liksom Casper och som passar fint om man inte gillar mer "ovanliga" namn som jag nämnt ovan. Så vad sägs om Casper & Lucas?
  4. 2
    Jag tycker att Casper och Malte är två namn som passar bra ihop, men ifall också denna bebis inte verkar vara en Malte ger jag några förslag som jag själv gillar:
    Casper & Fabian
    Casper & Elis
    Casper & Lynn
    Casper & Einar
    Casper & Enar
    Casper & Ebbe
    Casper & Florean
    Casper & Folke
    Casper & Tage
    Ett namn som inte står på min egen namnlista men som jag tycker passar bra tillsammans med med Casper är Lucas eller Lukas. Ett namn som är klassiskt liksom Casper och som passar fint om man inte gillar mer "ovanliga" namn som jag nämnt ovan. Så vad sägs om Casper & Lucas?
  5. Medlem sedan
    Mar 2017
    #3
    Malte och Casper låter fint ihop tycker jag. Annars kanske en Love?

    För mig är Casper ett namn i stil med typ Wille och Charlie, även om det verkar ha bibliskt ursprung från början. Kanske Noah? Både bibliskt, modernt och rätt sött.
  6. 3
    Malte och Casper låter fint ihop tycker jag. Annars kanske en Love?

    För mig är Casper ett namn i stil med typ Wille och Charlie, även om det verkar ha bibliskt ursprung från början. Kanske Noah? Både bibliskt, modernt och rätt sött.
  7. ErikaSthlm
    #4
    Kanske Jesper og Jonathan
  8. 4
    Kanske Jesper og Jonathan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar