Hej!

Jag och min sambo har äntligen bestämt oss för att bli gravida.

Jag har under ett par år ätit minipillerna destrogel, och ständigt haft problem med mens och mellanblödningar. Jag har bytt mellan olika minipiller men inget har egentligen funkat. Jag har ständigt haft oregelbunden mens och ofta mellanblödningar. Helt 'mensfri' har jag i snitt varit ca 7-10 dagar per månad..

Jag har själv löst problemet genom att inte äta minipiller under mensen (trots att man ska det, men det var enda sättet för mig att få mensen att sluta).

Nu har vi som sagt bestämt oss för att försöka bli gravida och jag slutade med mina piller 27/6.
Dagen efter kom mensen som ett brev på posten.. jag hade riklig mens i ca 5 dagar och efter det 'mellanblödningar' eller snarare blodaktiga flytningar. Det har hållt på nu i 15 dagar och jag börjar bli väldigt trött på de här små blödningarna.. det är inte tillräckligt för att behövas skydd, men det syns när jag kissar och jag har ständigt molande mensvärk..

Är det någon som har erfarenhet av dessa minipiller? Och blev det likadant för er? Jag får väl ringa mvc om det inte slutar snart. Men undrar bara om någon vet om detta är normalt?

Såå trött på mens nu. Vi vill ju komma igång med bebisverkstaden!