Fira tjugoåring extra?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Fira tjugoåring extra?

    Hur skulle ni göra? En som inte önska sig något, inte ens upplevelser.

    Hur skulle ni göra själva festen med släkten lite extra?
  2. 1
    Fira tjugoåring extra? Hur skulle ni göra? En som inte önska sig något, inte ens upplevelser.

    Hur skulle ni göra själva festen med släkten lite extra?
  3. Medlem sedan
    Mar 2017
    #2
    Det är väl 21-årsdagen man firar lite extra? För den var myndighetsdagen i så många sekler, att det fortfarande finns ett skimmer kring den.
    It's what you know that sets you apart
  4. 2
    Det är väl 21-årsdagen man firar lite extra? För den var myndighetsdagen i så många sekler, att det fortfarande finns ett skimmer kring den.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Litet extra kanske

    20-årsdagen är dels ett jämnt decennium och dels den dag då man slutgiltigt blir myndig numera iom att man får köpa alkohol. Det är väl inte så märkvärdigt dock, särskilt inte om man firade 18-årsdagen litet extra. Visst var 21-ärsdagen myndighetsålder länge men det börjar bli länge sedan och jag har svårt att tro att det betyder något för dagens unga.

    Så slutsats: Nej, jag firade litet extra med mina när de blev 18 men inte så mycket för att de blev 20, då hade vi redan gjort det så att säga.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Litet extra kanske 20-årsdagen är dels ett jämnt decennium och dels den dag då man slutgiltigt blir myndig numera iom att man får köpa alkohol. Det är väl inte så märkvärdigt dock, särskilt inte om man firade 18-årsdagen litet extra. Visst var 21-ärsdagen myndighetsålder länge men det börjar bli länge sedan och jag har svårt att tro att det betyder något för dagens unga.

    Så slutsats: Nej, jag firade litet extra med mina när de blev 18 men inte så mycket för att de blev 20, då hade vi redan gjort det så att säga.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Det var nog väldigt, väldigt länge sedan. Jag är ju ändå 57 och har nog aldrig mött att man firar 21-årsdagen.
  8. 4
    Det var nog väldigt, väldigt länge sedan. Jag är ju ändå 57 och har nog aldrig mött att man firar 21-årsdagen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Svårt detta. Vi firade som vanligt någon vecka senare (sonen låg ju i lumpen när han fyllde 20).
    Det bästa är väl att göra exakt som han önskar
  10. 5
    Svårt detta. Vi firade som vanligt någon vecka senare (sonen låg ju i lumpen när han fyllde 20).
    Det bästa är väl att göra exakt som han önskar
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Nu är ju inte mina barn så gamla ännu, men när min bror och jag (och kusinskaran kring oss) fyllde 20 så markerade det mer eller mindre den sista födelsedagen som firades av "hela högen", så på det sättet blev den speciell. Man räknades inte längre som barn utan som vuxen. Festen med släkten var nog precis som vanligt - smörgåstårta, kakor, bullar och vanlig tårta
  12. 6
    Nu är ju inte mina barn så gamla ännu, men när min bror och jag (och kusinskaran kring oss) fyllde 20 så markerade det mer eller mindre den sista födelsedagen som firades av "hela högen", så på det sättet blev den speciell. Man räknades inte längre som barn utan som vuxen. Festen med släkten var nog precis som vanligt - smörgåstårta, kakor, bullar och vanlig tårta
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Det var nog lite så också här. Dels för att vi visste att han inte skulle bo hemma längre, men även för att han är vuxen nu och nu får han ta sitt ansvar över sitt firande.
    Min systerdotters 20-årsdag firades på det sättet, att det var sista gången som föräldrarna arrangerade detta. Det här året skötte hon det helt själv och ingen släkt inblandad alls.
    Systersonen fyllde 19 i går, men inget firande med oss andra verkar det som
  14. 7
    Det var nog lite så också här. Dels för att vi visste att han inte skulle bo hemma längre, men även för att han är vuxen nu och nu får han ta sitt ansvar över sitt firande.
    Min systerdotters 20-årsdag firades på det sättet, att det var sista gången som föräldrarna arrangerade detta. Det här året skötte hon det helt själv och ingen släkt inblandad alls.
    Systersonen fyllde 19 i går, men inget firande med oss andra verkar det som
  15. Medlem sedan
    Mar 2017
    #8
    Det har vi gjort i min släkt. Det har känts väldigt högtidligt.
    It's what you know that sets you apart
  16. 8
    Det har vi gjort i min släkt. Det har känts väldigt högtidligt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Det väljer man själv tror jag!

    Men, jag kan ha fel.
  18. 9
    Det väljer man själv tror jag!

    Men, jag kan ha fel.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Ja, just jämna decennier är det väl jag tänker.

    Hur firade du extra då de blev 18?
  20. 10
    Ja, just jämna decennier är det väl jag tänker.

    Hur firade du extra då de blev 18?
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ja, lite så är det att han är en typisk Kirunabo (trots att vi bor 120 mil söderut)." Inte ska det väl vara något speciellt då....."

    Jag vet att han sen blir glad ändå om det är speciellt. Jämför med tex studenten.
  22. 11
    Ja, lite så är det att han är en typisk Kirunabo (trots att vi bor 120 mil söderut)." Inte ska det väl vara något speciellt då....."

    Jag vet att han sen blir glad ändå om det är speciellt. Jämför med tex studenten.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Jamen så är det ju! Det tänkte jag inte ens på.
  24. 12
    Jamen så är det ju! Det tänkte jag inte ens på.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #13

    Minns inte riktigt

    Mina killar är ju inte som andra, men det var litet annorlunda stuk på presenter har jag för mig. Litet extra och litet mer vuxet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  26. 13
    Minns inte riktigt Mina killar är ju inte som andra, men det var litet annorlunda stuk på presenter har jag för mig. Litet extra och litet mer vuxet.
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Ok, i din släkt då. Jag har inte varit med om att man firat 21-årsdagen speciellt. Inte bland vänner, inte i släkten
  28. 14
    Ok, i din släkt då. Jag har inte varit med om att man firat 21-årsdagen speciellt. Inte bland vänner, inte i släkten
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Vi har firat som vanligt i vår familj. Även om denne int eönskar sig en upplevelse så skulle jag nog satsa på något sånt om jag ville överaska tex resa, spa, kryssning?
  30. 15
    Vi har firat som vanligt i vår familj. Även om denne int eönskar sig en upplevelse så skulle jag nog satsa på något sånt om jag ville överaska tex resa, spa, kryssning?
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Har inte heller hört talas om att

    man firar 21 årsdagen lite extra. 20 möjligtvis men aldrig 21.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Har inte heller hört talas om att man firar 21 årsdagen lite extra. 20 möjligtvis men aldrig 21.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Ja, är klurigt. Men resa, spa, kryssning....nej kommer inte nyttjas. Känner honom efter 20 år som mamma.
  34. 17
    Ja, är klurigt. Men resa, spa, kryssning....nej kommer inte nyttjas. Känner honom efter 20 år som mamma.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar