Arbetar hemifrån idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Arbetar hemifrån idag

    Då vi får besök av sotare. Det är väldigt lyxigt att kunna göra det. Alla har ju inte den möjligheten. Hur är det med er andra?
    Har ni möjlighet att arbeta hemifrån istället för att ta ledigt t.ex när en hantverkare ska komma
  2. 1
    Arbetar hemifrån idag Då vi får besök av sotare. Det är väldigt lyxigt att kunna göra det. Alla har ju inte den möjligheten. Hur är det med er andra?
    Har ni möjlighet att arbeta hemifrån istället för att ta ledigt t.ex när en hantverkare ska komma
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Nej, jag kan inte jobba hemifrån. Jag är beroende av att komma åt filer på jobbets server hela tiden. Jag har int heller alla program jag behöver hemma.

    Maken kan inte heller jobba hemifrån (han jobbar på pappersbruk)! MEN har har en massa ledig dagtid som oftast går att kombinera med hantverkare, sotare och liknande.
  4. 2
    Nej, jag kan inte jobba hemifrån. Jag är beroende av att komma åt filer på jobbets server hela tiden. Jag har int heller alla program jag behöver hemma.

    Maken kan inte heller jobba hemifrån (han jobbar på pappersbruk)! MEN har har en massa ledig dagtid som oftast går att kombinera med hantverkare, sotare och liknande.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Vad skönt att kunna göra så! Jag kan inte jobba hemifrån, men å andra sidan har jag alltid lediga vardagar eftersom jag jobbar en del helg. Och dessutom jobbar jag natt, så skulle det knipa med hantverkare o.dyl. så kan jag se till att vara vaken den tiden dom ska komma ändå.
  6. 3
    Vad skönt att kunna göra så! Jag kan inte jobba hemifrån, men å andra sidan har jag alltid lediga vardagar eftersom jag jobbar en del helg. Och dessutom jobbar jag natt, så skulle det knipa med hantverkare o.dyl. så kan jag se till att vara vaken den tiden dom ska komma ändå.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Möjligen

    Jag kan sitta hemma och jobba och har gjort det någon gång när jag skulle koncentrera mig på att läsa in diverse dokumentation. Jag kan ta hem PC:n men jag har ingen dockningsstation hemma och att jobba med bara det inbyggda tangentbordet och den där plattan i stället för musen är inget jag vill behöva stå ut med en hel dag så jag undviker det.

    Nu har jag ju iofs mina killar hemma så de kan släppa in en hantverkare (om jag har förvarnat dem om det)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Möjligen Jag kan sitta hemma och jobba och har gjort det någon gång när jag skulle koncentrera mig på att läsa in diverse dokumentation. Jag kan ta hem PC:n men jag har ingen dockningsstation hemma och att jobba med bara det inbyggda tangentbordet och den där plattan i stället för musen är inget jag vill behöva stå ut med en hel dag så jag undviker det.

    Nu har jag ju iofs mina killar hemma så de kan släppa in en hantverkare (om jag har förvarnat dem om det)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Jag har både extraskärm, separat tangentbord och mus hemma. För tillfället ingen bra arbetsplats, men det beror på att det rum som jag ska använda för detta (och lite annat) är under restaurering efter sonen flyttat hemifrån
  10. 5
    Jag har både extraskärm, separat tangentbord och mus hemma. För tillfället ingen bra arbetsplats, men det beror på att det rum som jag ska använda för detta (och lite annat) är under restaurering efter sonen flyttat hemifrån
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Ja, jag kan jobba hemifrån vid behov. Det funkar bra att koppla upp sig mot jobbservern och jag kommer åt allt jag har tillgång till på jobbet. Det är väldigt smidigt att kunna göra så. Många på min arbetsplats arbetar hemma ungefär en dag i veckan.
  12. 6
    Ja, jag kan jobba hemifrån vid behov. Det funkar bra att koppla upp sig mot jobbservern och jag kommer åt allt jag har tillgång till på jobbet. Det är väldigt smidigt att kunna göra så. Många på min arbetsplats arbetar hemma ungefär en dag i veckan.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Jag kan också koppla upp mig mot jobbservern, snarare det gör jag automatiskt när jag kommer åt ett nät.
  14. 7
    Jag kan också koppla upp mig mot jobbservern, snarare det gör jag automatiskt när jag kommer åt ett nät.
  15. Medlem sedan
    Nov 2015
    #8
    Ja numera kan jag det men jag kan inte välja vilken dag. Lektionsfri tid kan jag vara hemma. 1/2 dag hemma tillåts.
  16. 8
    Ja numera kan jag det men jag kan inte välja vilken dag. Lektionsfri tid kan jag vara hemma. 1/2 dag hemma tillåts.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Ja jobbar hemma kanske 3- 4 ggr per månad. Jätteskönt!
  18. 9
    Ja jobbar hemma kanske 3- 4 ggr per månad. Jätteskönt!
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Inte jag, men det är rätt skönt för sambon tar allt sånt för han kan.
    Jag slipper haha.
    Men samtidigt är jag ofta ledig vardag, tur som aldrig onsdag vilket är då sotaren kör på den här orten!
  20. 10
    Inte jag, men det är rätt skönt för sambon tar allt sånt för han kan.
    Jag slipper haha.
    Men samtidigt är jag ofta ledig vardag, tur som aldrig onsdag vilket är då sotaren kör på den här orten!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Vad skönt! Jag älskar att arbeta hemifrån och har inga problem med diciplinen. På min arbetsplats är det numera sällsynt att jag gör det och inom kort tas det bort helt.
  22. 11
    Vad skönt! Jag älskar att arbeta hemifrån och har inga problem med diciplinen. På min arbetsplats är det numera sällsynt att jag gör det och inom kort tas det bort helt.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Arbetar ofta hemifrån. Det är en gåva
  24. 12
    Arbetar ofta hemifrån. Det är en gåva
  25. Pyssling
    #13
    Nu för tiden har jag kontoret hemma, så arbetar alltid hemifrån kan man säga.

    När jag arbetade i butik kunde jag så klart inte jobba hemifrån, men eftersom jag arbetade mycket helg så var jag ofta hemma på vardagar ändå, så det hade inte varit nåt problem om sotaren skulle komma, men det var inte aktuellt, vi har avsagt oss sotning.

    När jag började på redovisningsbyrå arbetade jag ofta hemifrån, bara att koppla upp sig mot jobbservern, men mycket släpande med papper och pärmar fram och tillbaka blev det ju.
  26. 13
    Nu för tiden har jag kontoret hemma, så arbetar alltid hemifrån kan man säga.

    När jag arbetade i butik kunde jag så klart inte jobba hemifrån, men eftersom jag arbetade mycket helg så var jag ofta hemma på vardagar ändå, så det hade inte varit nåt problem om sotaren skulle komma, men det var inte aktuellt, vi har avsagt oss sotning.

    När jag började på redovisningsbyrå arbetade jag ofta hemifrån, bara att koppla upp sig mot jobbservern, men mycket släpande med papper och pärmar fram och tillbaka blev det ju.
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Nej, mitt arbete går inte att sköta hemifrån. Men eftersom jag arbetar vissa kvällar och helger är jag ledig ibland på vardagar så då får man planera in hantverkarbesök mm.
  28. 14
    Nej, mitt arbete går inte att sköta hemifrån. Men eftersom jag arbetar vissa kvällar och helger är jag ledig ibland på vardagar så då får man planera in hantverkarbesök mm.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar