Folktandvården, väntetid
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Folktandvården, väntetid

    Normalt att få tid för att laga hål 3 månader efter tandläkarkontroll där det upptäckts hål/söndriga fyllningar som behövs lagas?? Så lång väntetid har jag inte varit med om förr. Ingen tid finns att få innan december, man kan ringa 7.30 på morgnarna och höra om de fått in ngt återbud sa de.
  2. 1
    Folktandvården, väntetid Normalt att få tid för att laga hål 3 månader efter tandläkarkontroll där det upptäckts hål/söndriga fyllningar som behövs lagas?? Så lång väntetid har jag inte varit med om förr. Ingen tid finns att få innan december, man kan ringa 7.30 på morgnarna och höra om de fått in ngt återbud sa de.
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Långa väntetider här med. Vi bytte mottagning till privat.
  4. 2
    Långa väntetider här med. Vi bytte mottagning till privat.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Det låter tråkigt!

    Både maken och jag går privat hos samma tandläkare, aldrig lång tid för att få besök. Jag har gått där i en evighet, maken sedan vi flyttade ihop.

    I och för sig är det så att jag går hos handhygenisten en gång om året och då blir kallad till det. Maken dock lagar hål och trasiga tänder flera gånger om året, men han behöver inte vänta många dagar (max 1-2 veckor) på att få tid.
  6. 3
    Det låter tråkigt!

    Både maken och jag går privat hos samma tandläkare, aldrig lång tid för att få besök. Jag har gått där i en evighet, maken sedan vi flyttade ihop.

    I och för sig är det så att jag går hos handhygenisten en gång om året och då blir kallad till det. Maken dock lagar hål och trasiga tänder flera gånger om året, men han behöver inte vänta många dagar (max 1-2 veckor) på att få tid.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Har en privat tandläkare

    Apropå tider hos vårdcentralen och landstinget nedan så kan jag ju tala om att min tandläkare hade reserverat en tid kl 9:00 åt mig som jag ville ändra. Det gick utmärkt, via e-post så jag slapp sitta i telefonkö, och samma dag fick jag svar att den var ändrad till 16:20 den veckodag som passar mig bäst och t.o.m ett par dagar tidigare än den ursprungligen reserverade tiden!

    3 månader låter för mig totalt orimligt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Har en privat tandläkare Apropå tider hos vårdcentralen och landstinget nedan så kan jag ju tala om att min tandläkare hade reserverat en tid kl 9:00 åt mig som jag ville ändra. Det gick utmärkt, via e-post så jag slapp sitta i telefonkö, och samma dag fick jag svar att den var ändrad till 16:20 den veckodag som passar mig bäst och t.o.m ett par dagar tidigare än den ursprungligen reserverade tiden!

    3 månader låter för mig totalt orimligt.
  9. Pyssling
    #5
    Jag ville byta från Folktandvården i en grannstad, där jag jobbat tidigare och fortsatt vara kund av ren vana, till Folktandvården här i staden och fick då höra att det var två års väntetid för nya kunder!

    Ringde istället en privat mottagning här i staden och fick komma på undersökning veckan efter. Dessutom på den veckodag som passade mig bäst.

    Och med tanke på Christoffers inlägg nedan, om vårdcentralen, så öppnar min nya tandläkare kl sex på morgonen två dagar i veckan samt har öppet till kl 18 två dagar i veckan.
    Flexibelt och bra och inga som helst problem att få en tid som passar.
    Särskilt inte för planerade besök, som ju rimligtvis inte borde vara svårt att få in i schemat när det finns gott om tid för framförhållning.
  10. 5
    Jag ville byta från Folktandvården i en grannstad, där jag jobbat tidigare och fortsatt vara kund av ren vana, till Folktandvården här i staden och fick då höra att det var två års väntetid för nya kunder!

    Ringde istället en privat mottagning här i staden och fick komma på undersökning veckan efter. Dessutom på den veckodag som passade mig bäst.

    Och med tanke på Christoffers inlägg nedan, om vårdcentralen, så öppnar min nya tandläkare kl sex på morgonen två dagar i veckan samt har öppet till kl 18 två dagar i veckan.
    Flexibelt och bra och inga som helst problem att få en tid som passar.
    Särskilt inte för planerade besök, som ju rimligtvis inte borde vara svårt att få in i schemat när det finns gott om tid för framförhållning.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Ja, har haft privat förr, men har en folktandvårdsmottagning jättenära så bytte för många år sedan, eftersom jag brukade ta lugnande då inför tandläkarbesök och fick då inte köra bil efter...
  12. 6
    Ja, har haft privat förr, men har en folktandvårdsmottagning jättenära så bytte för många år sedan, eftersom jag brukade ta lugnande då inför tandläkarbesök och fick då inte köra bil efter...
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Det låter jättebra! Funderade på att byta till privat igen...men har en väninna som jobbar som controller på Folktandvården i regionen som menar på att det är stora prisskillnader ofta på privat och folktandvård..men hon är ju lite partisk förstås. Och så har jag Folktandvården så nära...Men det överväger ju inte denna jättelånga väntetid förstås
  14. 7
    Det låter jättebra! Funderade på att byta till privat igen...men har en väninna som jobbar som controller på Folktandvården i regionen som menar på att det är stora prisskillnader ofta på privat och folktandvård..men hon är ju lite partisk förstås. Och så har jag Folktandvården så nära...Men det överväger ju inte denna jättelånga väntetid förstås
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Det låter jättebra! Ja verkligen orimligt! Har varit där igen i receptionen (bor nära) och frågat igen eftersom det börjar ila lite där det är trasigt...men nej...inga tider innan december. (Jag sa att det spelar ingen roll om det blir hos en annan tandläkare heller där )Hur konstigt som helst. Nu har jag ju betalat för undersökning hos den tandläkaren och har fått besked på vad som behövs lagas så kanske dumt att byta till ngn privat nu..
  16. 8
    Det låter jättebra! Ja verkligen orimligt! Har varit där igen i receptionen (bor nära) och frågat igen eftersom det börjar ila lite där det är trasigt...men nej...inga tider innan december. (Jag sa att det spelar ingen roll om det blir hos en annan tandläkare heller där )Hur konstigt som helst. Nu har jag ju betalat för undersökning hos den tandläkaren och har fått besked på vad som behövs lagas så kanske dumt att byta till ngn privat nu..
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Oj, ja jag borde kanske byta till privat igen! Bara dumt att de inte sa något om hur lång väntetid det var för att laga, innan jag var på undersökning där hos tandläkaren.
  18. 9
    Oj, ja jag borde kanske byta till privat igen! Bara dumt att de inte sa något om hur lång väntetid det var för att laga, innan jag var på undersökning där hos tandläkaren.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Här har de öppnat en till klinik (Örebro).
    Vi har gått hos Smile, som suger och inte är speciellt billiga heller fast det är det de går ut med.

    Sambon skrev över till till folktandvården i juni och fick tid för undersökning hos folktandvården i juli men råkade krossa knät så han fick boka om den.
    Han valde själv att skjuta fram den till slutet av sept. De hade tider tidigare.

    Jag bokar ofta åt servicemottagare och om det är ickeakuta tider så ligger de ofta 2-3 veckor fram, vilket är rimligt om man inte har ont och det inte blir värre av väntan.

    Tror det är olika på olika kliniker inom folktandvården i samma stad.
  20. 10
    Här har de öppnat en till klinik (Örebro).
    Vi har gått hos Smile, som suger och inte är speciellt billiga heller fast det är det de går ut med.

    Sambon skrev över till till folktandvården i juni och fick tid för undersökning hos folktandvården i juli men råkade krossa knät så han fick boka om den.
    Han valde själv att skjuta fram den till slutet av sept. De hade tider tidigare.

    Jag bokar ofta åt servicemottagare och om det är ickeakuta tider så ligger de ofta 2-3 veckor fram, vilket är rimligt om man inte har ont och det inte blir värre av väntan.

    Tror det är olika på olika kliniker inom folktandvården i samma stad.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Oj..men jag har förstått att det är likadant här. Har privat tandläkare sen ca 20 år tillbaka och de ggr som det blir återbesök så har de bokats inom någon vecka.
  22. 11
    Oj..men jag har förstått att det är likadant här. Har privat tandläkare sen ca 20 år tillbaka och de ggr som det blir återbesök så har de bokats inom någon vecka.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Lång tid, men de gör vad de kan. Privat.
  24. 12
    Lång tid, men de gör vad de kan. Privat.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Har också folktandvården och...,

    har samma upplevelser. Uselt med tider, knappt någon tandläkare och man får ringa varje dag i hopp om att få typ en akuttid eller återbudstid. En folktandvård i kollaps vill jag påstå.

    Anledningen till att jag är kvar är att jag har friskvårdsavtal.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Har också folktandvården och..., har samma upplevelser. Uselt med tider, knappt någon tandläkare och man får ringa varje dag i hopp om att få typ en akuttid eller återbudstid. En folktandvård i kollaps vill jag påstå.

    Anledningen till att jag är kvar är att jag har friskvårdsavtal.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    3 månader har jag inte fått vänta på tid hos folktandvården, men ca 1 månad till 1.5 månad.
  28. 14
    3 månader har jag inte fått vänta på tid hos folktandvården, men ca 1 månad till 1.5 månad.
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Det var snabbt och gott om tider, låter ju väldigt bra!
  30. 15
    Det var snabbt och gott om tider, låter ju väldigt bra!
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Så vill man ju ha det! Vilken skillnad!
  32. 16
    Så vill man ju ha det! Vilken skillnad!
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Ok!
  34. 17
    Ok!
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Ok, bra med friskvård som även gäller tandläkare. Får man rabatt då?
  36. 18
    Ok, bra med friskvård som även gäller tandläkare. Får man rabatt då?
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    Ja det är ju mer rimligt!
  38. 19
    Ja det är ju mer rimligt!
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar?
  40. 20
    Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar