Slö skön lördag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Slö skön lördag

    Vi ska fira en jämn födelsedag i släkten men för övrigt är det rätt stiltje och skönt här. Sov till kl 10 och maken sover än ! Unnar mig en vilodag och paus från uppsatsskrivning då veckan varit hektisk och jag dras med en seg förkylning. Men högarna av rapportet och artiklar liksom blänger på mig från skrivbordet. Tänker ignorera dem alla tills i morgon.
    Men då minsann ska det skrivas! En månad kvar, sen är jag i land ( tror jag !) I alla fall med denna rätt tunga del. Att plugga på 50 % utöver heltidsjobb är så där och landade nog på 30 % i stället.
    Så hur lever livet hos er då ?
  2. 1
    Slö skön lördag Vi ska fira en jämn födelsedag i släkten men för övrigt är det rätt stiltje och skönt här. Sov till kl 10 och maken sover än ! Unnar mig en vilodag och paus från uppsatsskrivning då veckan varit hektisk och jag dras med en seg förkylning. Men högarna av rapportet och artiklar liksom blänger på mig från skrivbordet. Tänker ignorera dem alla tills i morgon.
    Men då minsann ska det skrivas! En månad kvar, sen är jag i land ( tror jag !) I alla fall med denna rätt tunga del. Att plugga på 50 % utöver heltidsjobb är så där och landade nog på 30 % i stället.
    Så hur lever livet hos er då ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Här är det ledig helg, vilket är jätteskönt. Jag och sambon har varit på höstmarknad på en av sta'ns handelsträdgårdar, riktigt mysigt! Lite ljung inhandlades till balkonglådorna på uteplatsen på framsidan. Sen runt o handla lite andra smågrejer innan vi åkte hem.
    Nu sitter jag i startgroparna för att sätta mig på bussen tillsammans med dottern och åka för att gå på hockeymatch. Det var längesen vi var på en livematch, så det ska bli riktigt kul!
  4. 2
    Här är det ledig helg, vilket är jätteskönt. Jag och sambon har varit på höstmarknad på en av sta'ns handelsträdgårdar, riktigt mysigt! Lite ljung inhandlades till balkonglådorna på uteplatsen på framsidan. Sen runt o handla lite andra smågrejer innan vi åkte hem.
    Nu sitter jag i startgroparna för att sätta mig på bussen tillsammans med dottern och åka för att gå på hockeymatch. Det var längesen vi var på en livematch, så det ska bli riktigt kul!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Vi har en lugn helg med absolut ingenting inplanerat, det var längesedan sist.
    I går kväll var alla barnen med respektive hemma och vi åt god mat, pratade och spelade spel. Alla ungdomarna sov här i natt men äldsta dottern och hennes man åkte hem i förmiddags. Nu är den stora soffan fylld av fyra långbenta tonåringar som tittar på tv och diskuterar om de kanske ska klä på sig och gå ner till havet en runda.
    Jag har tänt en brasa i kaminen och sitter och stickar en halsduk som min far ska få i födelsedagspresent och det känns allmänt höstmysigt.
  6. 3
    Vi har en lugn helg med absolut ingenting inplanerat, det var längesedan sist.
    I går kväll var alla barnen med respektive hemma och vi åt god mat, pratade och spelade spel. Alla ungdomarna sov här i natt men äldsta dottern och hennes man åkte hem i förmiddags. Nu är den stora soffan fylld av fyra långbenta tonåringar som tittar på tv och diskuterar om de kanske ska klä på sig och gå ner till havet en runda.
    Jag har tänt en brasa i kaminen och sitter och stickar en halsduk som min far ska få i födelsedagspresent och det känns allmänt höstmysigt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Jag har nyligen blivit utskriven efter en ganska lång sjukhusvistelse och är fortfarande rätt orkeslös även om jag sakta börjar bli piggare (men jag har dåligt tålamod och vill att det skall gå snabbare!).

    Just nu hjälper jag till med läxläsning och försöker i pauserna lära ena dottern att göra inbakade flätor. Vi har en rätt lugn hemmalördag hela familjen, och det är jätteskönt eftersom livet börjar återgå till det normala, ibland behövs inte mer än så!
  8. 4
    Jag har nyligen blivit utskriven efter en ganska lång sjukhusvistelse och är fortfarande rätt orkeslös även om jag sakta börjar bli piggare (men jag har dåligt tålamod och vill att det skall gå snabbare!).

    Just nu hjälper jag till med läxläsning och försöker i pauserna lära ena dottern att göra inbakade flätor. Vi har en rätt lugn hemmalördag hela familjen, och det är jätteskönt eftersom livet börjar återgå till det normala, ibland behövs inte mer än så!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Gör inte så...

    mycket. Har varit på damfotboll och nu pimplar jag lite wirre.
    Gott och vara ledig och slippa kolgruvan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Gör inte så... mycket. Har varit på damfotboll och nu pimplar jag lite wirre.
    Gott och vara ledig och slippa kolgruvan.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Krya på dig!
  12. 6
    Krya på dig!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Igår hade vi kalas för stora dottern som fyllde 20 år, hon tänkte fixa det själv i år men hon lyckades gå och bryta många småben i foten så hon hoppas på kryckor och får inte stödja på foten i 6 veckor (ca 3 veckor sedan hon gjorde det) sedan kryckor med belastning i 6 veckor till.
    Sedan i dag insåg vi att vår spis har gått sönder, så imorgon måste vi ringa reparatör, går det inte att laga får vi åka iväg och köpa ny, 20 000 kronor senare (dubbelugn).
    Själv sitter jag nu och pluggar att slå i lagbok samt annan juridik inför tentan om ca 1 ½ vecka.
  14. 7
    Igår hade vi kalas för stora dottern som fyllde 20 år, hon tänkte fixa det själv i år men hon lyckades gå och bryta många småben i foten så hon hoppas på kryckor och får inte stödja på foten i 6 veckor (ca 3 veckor sedan hon gjorde det) sedan kryckor med belastning i 6 veckor till.
    Sedan i dag insåg vi att vår spis har gått sönder, så imorgon måste vi ringa reparatör, går det inte att laga får vi åka iväg och köpa ny, 20 000 kronor senare (dubbelugn).
    Själv sitter jag nu och pluggar att slå i lagbok samt annan juridik inför tentan om ca 1 ½ vecka.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Tack!
  16. 8
    Tack!
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Helgen då. Lördagen gick åt till städning (i lagom takt ), eftersom det varit eftersatt i några veckor.
    Söndagen så var det tippen som gällde, en rejält fullmatad bil med emballage.
    Eftermiddagen avslutades med att färdigställa två bokhyllor och nu, sakta men säkert håller mitt syrum/arbetsrum börja likna något
  18. 9
    Helgen då. Lördagen gick åt till städning (i lagom takt ), eftersom det varit eftersatt i några veckor.
    Söndagen så var det tippen som gällde, en rejält fullmatad bil med emballage.
    Eftermiddagen avslutades med att färdigställa två bokhyllor och nu, sakta men säkert håller mitt syrum/arbetsrum börja likna något
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    Tråkigt att höra att du varit sjuk. Krya på dig!
  20. 10
    Tråkigt att höra att du varit sjuk. Krya på dig!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Tack
  22. 11
    Tack
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Åh, krya på dig. Hoppas du får tillbaka energin snabbt
  24. 12
    Åh, krya på dig. Hoppas du får tillbaka energin snabbt
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Tack! Det går sakta framåt, så jag känner mig rätt positiv.
  26. 13
    Tack! Det går sakta framåt, så jag känner mig rätt positiv.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar