Blöjor
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Oct 2017
    #1

    Blöjor

    Hej
    min dotter är 5 år o går på förskola

    hon har blöja fortfarande o får hjälp att byta den av personalen. Hur blir det när hon börjar skolan skall jag be dom ordna assistent till henne som byter blöjan då eller är det rektors ansvar.

    mvh
    Anna
  2. 1
    Blöjor Hej
    min dotter är 5 år o går på förskola

    hon har blöja fortfarande o får hjälp att byta den av personalen. Hur blir det när hon börjar skolan skall jag be dom ordna assistent till henne som byter blöjan då eller är det rektors ansvar.

    mvh
    Anna
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tar för givet att ni har diagnos

    I så fall kan hon nog få en assistent som hjälper till. Mina killar klarade sig utan blöja dagtid när de var så pass gamla så jag har ingen egen erfarenhet, tyvärr.

    Assistenten är det iofs rektorn som ansvarar för att ni får en, så det går via denne i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tar för givet att ni har diagnos I så fall kan hon nog få en assistent som hjälper till. Mina killar klarade sig utan blöja dagtid när de var så pass gamla så jag har ingen egen erfarenhet, tyvärr.

    Assistenten är det iofs rektorn som ansvarar för att ni får en, så det går via denne i alla fall.
  5. Medlem sedan
    Oct 2017
    #3
    Tack för tipset. Skall kolla upp det
  6. 3
    Tack för tipset. Skall kolla upp det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar