Utredning
Autismspektrum
  1. Anonym
    #1

    Utredning

    Hej

    Jag har misstänk min sons diagnos hur länge som helst men först nu har vi fått göra en utredning då sonen är 14 år.
    Alla kriterier uppfylles utom D (tror jag det var) Det var där min son skulle säga att han själv led av sitt funktionshinder. Men hon på BUP sa då att eftersom han svarade nej så kunde hon inte ställa diagnos. Ska det vara så Här? Att han inte lider beror på stor del av att jag ju hjälper honom. Vi I övriga familjen lider men det kvittade tydligen. Hjälp...
  2. 1
    Utredning Hej

    Jag har misstänk min sons diagnos hur länge som helst men först nu har vi fått göra en utredning då sonen är 14 år.
    Alla kriterier uppfylles utom D (tror jag det var) Det var där min son skulle säga att han själv led av sitt funktionshinder. Men hon på BUP sa då att eftersom han svarade nej så kunde hon inte ställa diagnos. Ska det vara så Här? Att han inte lider beror på stor del av att jag ju hjälper honom. Vi I övriga familjen lider men det kvittade tydligen. Hjälp...
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Kan omöjligen vara en faktor

    Min grabb skäms för sin diagnos och skulle definitivt säga att han inte lider av den, eftersom han inte vill erkänna den, men samtidigt är hans diagnos väldigt uppenbar. Nu fick han den iofs när han var 4 år gammal, så det är mycket uttalat i hans fall. Det kanske det inte är i ert fall?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Kan omöjligen vara en faktor Min grabb skäms för sin diagnos och skulle definitivt säga att han inte lider av den, eftersom han inte vill erkänna den, men samtidigt är hans diagnos väldigt uppenbar. Nu fick han den iofs när han var 4 år gammal, så det är mycket uttalat i hans fall. Det kanske det inte är i ert fall?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar