Så nu är ytterligare snart en dag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Så nu är ytterligare snart en dag

    Avklarat här i Luleå. Träffade en gammal Aff:are, guidad tur i Luleå stadskärna, guidad tur kring Campus. En försmak av nästa årstid (läs frusna tår och lite is på sjön och pölar)
    Hur har er dag varit?
  2. 1
    Så nu är ytterligare snart en dag Avklarat här i Luleå. Träffade en gammal Aff:are, guidad tur i Luleå stadskärna, guidad tur kring Campus. En försmak av nästa årstid (läs frusna tår och lite is på sjön och pölar)
    Hur har er dag varit?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Smärtsam men bra i övrigt. Har just nu mycket av vad jag tror är nervsmärtor, den jobbigaste varianten eftersom ingen medicin biter alls, men har piggats upp av två bowlingsegrar. Två derbyn. Ja för min del från åskådarplats då men att supporta är ju ack så viktigt. Och så blev det lite häng och snack efter andra matchen... T o m maken skötte sig hyfsat

    Ikväll blir det väl soffhäng och inte mycket mer.

    Ha't fortsatt gott i norr!
  4. 2
    Smärtsam men bra i övrigt. Har just nu mycket av vad jag tror är nervsmärtor, den jobbigaste varianten eftersom ingen medicin biter alls, men har piggats upp av två bowlingsegrar. Två derbyn. Ja för min del från åskådarplats då men att supporta är ju ack så viktigt. Och så blev det lite häng och snack efter andra matchen... T o m maken skötte sig hyfsat

    Ikväll blir det väl soffhäng och inte mycket mer.

    Ha't fortsatt gott i norr!
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Vad härligt det låter! Luleå är många år sedan jag besökte men minns dom en fin stad.
    Här lyser flitens lampa...pluggat sen kl 13. Innan det var det trädgårdsjobb efter en brakfrukost. Ska plugga lite till innan jag kraschar!
  6. 3
    Vad härligt det låter! Luleå är många år sedan jag besökte men minns dom en fin stad.
    Här lyser flitens lampa...pluggat sen kl 13. Innan det var det trädgårdsjobb efter en brakfrukost. Ska plugga lite till innan jag kraschar!
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Styckat rådjur, satt en crockpot med viltgryta sen i morse, hittat mattan vi vill ha i sovrummet samt belysning till min trixiga walkin-closet, brottats med tomtar på Bauhaus, nu äntligen landat hemma och ska tända kaminen, ta ett glas vin och se om någon har blivit glad för rådjursskånken jag hivade ut i skogen... Räven eller nån vildkatta t.ex.
  8. 4
    Styckat rådjur, satt en crockpot med viltgryta sen i morse, hittat mattan vi vill ha i sovrummet samt belysning till min trixiga walkin-closet, brottats med tomtar på Bauhaus, nu äntligen landat hemma och ska tända kaminen, ta ett glas vin och se om någon har blivit glad för rådjursskånken jag hivade ut i skogen... Räven eller nån vildkatta t.ex.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Vad mysigt med Luleå. Tycker jag som är "hemma" i Kiruna och Tornedalen.

    Ni hade typ mysigt läser jag in. <3

    Min dag har varit mkt trevlig. Hela kvällen var med fest hos yngste sonens flickvän. Så trevligt!! Sjuttonårskalas.
  10. 5
    Vad mysigt med Luleå. Tycker jag som är "hemma" i Kiruna och Tornedalen.

    Ni hade typ mysigt läser jag in. <3

    Min dag har varit mkt trevlig. Hela kvällen var med fest hos yngste sonens flickvän. Så trevligt!! Sjuttonårskalas.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Vad mysigt med Luleå. Tycker jag som är "hemma" i Kiruna och Tornedalen.

    Ni hade typ mysigt läser jag in. <3

    Min dag har varit mkt trevlig. Hela kvällen var med fest hos yngste sonens flickvän. Så trevligt!! Sjuttonårskalas.
  12. 6
    Vad mysigt med Luleå. Tycker jag som är "hemma" i Kiruna och Tornedalen.

    Ni hade typ mysigt läser jag in. <3

    Min dag har varit mkt trevlig. Hela kvällen var med fest hos yngste sonens flickvän. Så trevligt!! Sjuttonårskalas.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Varför blev det dubbelt??
  14. 7
    Varför blev det dubbelt??
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Låter härligt! Här var gårdagen bra, städade på förmiddagen, kalas för sonen på eftermiddagen, han fyllde visst 15 för ett litet tag sen..... På kvällen blev det hemgjorda hamburgare till mat, och sen avslutade jag och sambon dagen i bastun.
  16. 8
    Låter härligt! Här var gårdagen bra, städade på förmiddagen, kalas för sonen på eftermiddagen, han fyllde visst 15 för ett litet tag sen..... På kvällen blev det hemgjorda hamburgare till mat, och sen avslutade jag och sambon dagen i bastun.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Mysigt! Vad ska sonen utbilda sig till? Här är jag slut som artist milt uttryckt. Mycket turbulens yrkesmässigt just nu så ledigheten på höstlovet känns välbehövlig.
  18. 9
    Mysigt! Vad ska sonen utbilda sig till? Här är jag slut som artist milt uttryckt. Mycket turbulens yrkesmässigt just nu så ledigheten på höstlovet känns välbehövlig.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Civilingenjör, en dröm han har haft länge
  20. 10
    Civilingenjör, en dröm han har haft länge
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Det siktar min son också på, vilken variant går sonen?
  22. 11
    Det siktar min son också på, vilken variant går sonen?
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Vad roligt att hans dröm är på väg att uppfyllas!
  24. 12
    Vad roligt att hans dröm är på väg att uppfyllas!
  25. Medlem sedan
    Mar 2017
    #13
    Det är också min sons dröm! Han vill gå på KTH och läsa farkostteknik med inriktning mot flygplan. Eller ännu hellre rymdfarkoster, vilket kanske inte är så realistiskt, men å andra sidan inte heller omöjligt. Det finns små och stora rymdprogram lite varstans i världen nu.
    It's what you know that sets you apart
  26. 13
    Det är också min sons dröm! Han vill gå på KTH och läsa farkostteknik med inriktning mot flygplan. Eller ännu hellre rymdfarkoster, vilket kanske inte är så realistiskt, men å andra sidan inte heller omöjligt. Det finns små och stora rymdprogram lite varstans i världen nu.
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Y-linjen
  28. 14
    Y-linjen
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Rymdprogrammet (Civilingenjör) går i Luleå med master i Kiruna
  30. 15
    Rymdprogrammet (Civilingenjör) går i Luleå med master i Kiruna
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Och ena tentan är godkänd, nu väntar han på nästa tentaresultat
  32. 16
    Och ena tentan är godkänd, nu väntar han på nästa tentaresultat
  33. Medlem sedan
    Mar 2017
    #17
    Skumt, tyckte jag svarade igår? Jo vi känner till det och inga beslut är tagna ännu. Han har ett år kvar i gymnasiet efter detta läsår.
    It's what you know that sets you apart
  34. 17
    Skumt, tyckte jag svarade igår? Jo vi känner till det och inga beslut är tagna ännu. Han har ett år kvar i gymnasiet efter detta läsår.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #18
    Jag tycker han ska fundera på det. Luleå verkar vara en toppenbra högskolestad, med ett fungerande Campus och allt vad det hör till
  36. 18
    Jag tycker han ska fundera på det. Luleå verkar vara en toppenbra högskolestad, med ett fungerande Campus och allt vad det hör till
  37. Medlem sedan
    Mar 2017
    #19
    Jag har faktiskt bott i Luleå en vinter som ung, och jag minns det som mycket negativt - iskallt (40 minusgrader och till med mindre), mörkt nästan hela dygnet i flera månader o.s.v.. Men det kan förstås vara annorlunda om man är student och har massor med kul på gång!
    It's what you know that sets you apart
  38. 19
    Jag har faktiskt bott i Luleå en vinter som ung, och jag minns det som mycket negativt - iskallt (40 minusgrader och till med mindre), mörkt nästan hela dygnet i flera månader o.s.v.. Men det kan förstås vara annorlunda om man är student och har massor med kul på gång!
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #20
    Vi får se efter första vintern. Men jag tror det är annorlunda som student.
    Fast min facebookvän i Luleå brukar hota med att blocka mig en månad eller så när våren kommer till Skåne
  40. 20
    Vi får se efter första vintern. Men jag tror det är annorlunda som student.
    Fast min facebookvän i Luleå brukar hota med att blocka mig en månad eller så när våren kommer till Skåne
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar