Årets julklapp i år?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Årets julklapp i år?

    Har ni någon tanke kring vilken det kan bli?

    Om ni skulle kunna uppfinna en ny pryl till hemmet, alltså en som inte redan finns att tillgå, vilken skulle det bli? Rent önsketänkande är jag ute efter, inte tvunget något som är direkt möjligt . Självtömmande diskmaskin? Säng som själv byter sängkläder med visst intervall? Ihopfällbar kombinerad ugn och spis som fälls ut från väggen vid användning men övrig tid inte tar någon plats? Robotbär- och fruktplockare? O s v?
  2. 1
    Årets julklapp i år? Har ni någon tanke kring vilken det kan bli?

    Om ni skulle kunna uppfinna en ny pryl till hemmet, alltså en som inte redan finns att tillgå, vilken skulle det bli? Rent önsketänkande är jag ute efter, inte tvunget något som är direkt möjligt . Självtömmande diskmaskin? Säng som själv byter sängkläder med visst intervall? Ihopfällbar kombinerad ugn och spis som fälls ut från väggen vid användning men övrig tid inte tar någon plats? Robotbär- och fruktplockare? O s v?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Ingen aning om vad som kommer att bli årets julklapp enligt pressen, men hemma hos oss blir det nog inköp en masse av Erik Nivas senaste bok. Sonen, brorsan och min pappa kommer nog att uppskatta den...

    Uppfinningar? Hmm - fönsterputsare som man bara klämmer fast på fönstret - ungefär så som man kunde göra rent akvarier om jag minns den tiden rätt...
  4. 2
    Ingen aning om vad som kommer att bli årets julklapp enligt pressen, men hemma hos oss blir det nog inköp en masse av Erik Nivas senaste bok. Sonen, brorsan och min pappa kommer nog att uppskatta den...

    Uppfinningar? Hmm - fönsterputsare som man bara klämmer fast på fönstret - ungefär så som man kunde göra rent akvarier om jag minns den tiden rätt...
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Drönare

    Rolig leksak och luftfartsverket har lättat på restriktionerna kring var man får flyga med dem. Om nu det har trätt i kraft ännu? Om inte, blir det kanske nästa års julklapp.

    Till hemmet skulle jag vilja ha en automatisk upplockare!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Drönare Rolig leksak och luftfartsverket har lättat på restriktionerna kring var man får flyga med dem. Om nu det har trätt i kraft ännu? Om inte, blir det kanske nästa års julklapp.

    Till hemmet skulle jag vilja ha en automatisk upplockare!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Årets julklapp

    Oj jag har inte aning om vad som kan vara/bli årets julklapp. Jag hänger inte med i så mycket tekniska prylar, böcker, maskiner mm.
    Nåt som jag skulle vilja ha är de där guldbyxorna som pojken med guldbyxorna hade. DET vore en höjdare!
  8. 4
    Årets julklapp Oj jag har inte aning om vad som kan vara/bli årets julklapp. Jag hänger inte med i så mycket tekniska prylar, böcker, maskiner mm.
    Nåt som jag skulle vilja ha är de där guldbyxorna som pojken med guldbyxorna hade. DET vore en höjdare!
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    I mitt fall: En Big-Boy bed till tvååriga barnbarnet som vuxit ur spjälsängen...
  10. 5
    I mitt fall: En Big-Boy bed till tvååriga barnbarnet som vuxit ur spjälsängen...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Du tror inte man tröttnat efter ett tag på att bara kunna plocka upp pengar sådär utan att göra nåt för dem?
  12. 6
    Du tror inte man tröttnat efter ett tag på att bara kunna plocka upp pengar sådär utan att göra nåt för dem?
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Nej det hoppas jag att jag inte tröttnar på
  14. 7
    Nej det hoppas jag att jag inte tröttnar på
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Även om så vore...

    ...känns det som en risk värd att ta!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Även om så vore... ...känns det som en risk värd att ta!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar